Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » KRONE: eTrailer zdobywa nagrodę ZENIT Innovation Award

    KRONE: eTrailer zdobywa nagrodę ZENIT Innovation Award

    20 stycznia, 2022
    Aktualności, Naczepy, Wydarzenia

    Firma Trailer Dynamics z siedzibą w Akwizgranie (Aachen), założona w 2018 r. oraz Krone chcą wnieść znaczący wkład w „zieloną logistykę”. W tym celu opracowały elektryczny układ napędowy do długodystansowych zestawów ciężarowych.

    KRONE, eTrailer zdobywa nagrodę ZENIT Innovation Award, Ciężarówki i Logistyka

    Układ ten zmniejsza emisję CO2 z samochodów ciężarowych z silnikiem Diesla, a także zapewnia zauważalny wzrost zasięgu elektrycznych ciągników siodłowych. Podstawą konceptu jest eTrailer, potężna oś elektryczna, która działa niezależnie od ciągnika. Testy z pierwszym prototypem potwierdzają spełnianie wysokich oczekiwań wobec innowacyjnego systemu.

    17 stycznia 2022 r. Trailer Dynamics i Krone otrzymały Nagrodę Innowacyjności ZENIT e.V. Nagrodę wręczyli minister innowacji landu Nadrenia Północna Westfalia, prof. dr Andreas Pinkwart oraz przewodniczący sieci ZENIT Thomas Eulenstein.

    Cele środowiskowe UE i rządu federalnego są postawione bardzo wysoko. W porównaniu z 1990 r. emisje netto gazów cieplarnianych mają zostać zmniejszone o co najmniej 55 procent do 2030 r. Najważniejszą grupą docelową dla Trailer Dynamics na pierwszym etapie jest zatem w szczególności istniejąca flota systemów naczep z ciągnikami z silnikiem wysokoprężnym. – Zakładamy, że systemy te będą nadal stanowić dominującą siłę dalekobieżnego transportu towarowego przez następne 20 do 30 lat – przewidują dyrektorzy zarządzający Michael Nimtsch, Abdullah Jaber i Jochen Mählmann.

    Michael Nimtsch, dyrektor zarządzający Trailer Dynamics, otrzymał nagrodę za innowacyjność z rąk ministra innowacji NRW prof. dr. Andreasa Pinkwarta i prezesa ZENIT e.V. Thomasa Eulensteina.

    Michael Nimtsch, dyrektor zarządzający Trailer Dynamics, otrzymał nagrodę za innowacyjność z rąk ministra innowacji NRW prof. dr. Andreasa Pinkwarta i prezesa ZENIT e.V. Thomasa Eulensteina.

    Ponieważ rozwiązania redukujące zanieczyszczenia istnieją już dla ciężarówek, które pokonują głównie krótkie dystanse, nacisk Trailer Dynamics skupia się na ciężarówkach z silnikiem Diesla, które podczas swoich podróży pokonują ponad 500 kilometrów. Celem jest zmniejszenie zużycia paliwa o ponad 20 procent, a tym samym zaoszczędzenie co najmniej 20 ton CO2 na zestaw rocznie. Zakładając 10-procentowy udział eTrailer w rynku, doprowadziłoby to do rocznej redukcji emisji o ponad milion ton CO2 tylko w Niemczech!
    Z eTrailer powinno skorzystać nie tylko środowisko, ale także firmy logistyczne. Dzięki dodatkowej mocy elektryczne osi ciągnik ma wsparcie w napędzie i można go również łatwo zwymiarować, zmniejszając w ten sposób koszty eksploatacji lub całkowity koszt posiadania. System można łączyć ze wszystkimi popularnymi ciągnikami.
    Zasada działania systemu jest złożona: oś elektryczna zastępuje jedną z konwencjonalnych, nienapędzanych osi przyczepy. Sensoryczny sworzeń zwrotnicy umożliwia również funkcjonalnie niezależne sterowanie w czasie rzeczywistym elektrycznym układem napędowym ciągnika. W połączeniu naczepy eTrailer z pojazdem z silnikiem Diesla przekształca to cały system ciągnik-naczepa w elektryczną hybrydę typu plug-in.

    Strategiczna współpraca z producentem naczep Krone z Werlte w Dolnej Saksonii zapewnia Trailer Dynamics kompetentną industrializację, jakościowe i szybkie wejście na rynek oraz profesjonalną obsługę posprzedażną. Ciągła wymiana doświadczeń w kontekście dalszego rozwoju, zwiększania wydajności, projektowania i redukcji masy jest niezbędnym elementem składowym dla zespołu Trailer Dynamics na drodze do produkcji przedseryjnej.

    (s)
    Fot. ZENIT e.V.

    Tagi : Krone, nagrody
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone