Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » KRONE: eTrailer wyznacza nowe standardy

    KRONE: eTrailer wyznacza nowe standardy

    20 października, 2023
    Aktualności, Naczepy

    Misano (IT), Poznan (PL), Nürburgring (DE), Jarama (ES) – podczas tych czterech wyścigów serii mistrzostw Europy Goodyear FIA ETRC 2023 naczepy eTrailer firm Krone i Trailer Dynamics potrafiły zachwycić publiczność w ramach „Mission Record-Run”. Cel był ambitny: eTrailer, który dzięki wspomaganiu napędu elektrycznego może zaoszczędzić do 40 procent paliwa, miał z jednej strony wzbudzić emocje wśród entuzjastów wyścigów i kierowców na europejskich torach, a z drugiej stworzyć komunikatywną platformę wymiany pomysłów na temat zrównoważonego rozwoju z decydentami znającymi się na technologii.

    eTrailer firmy Krone i Trailer Dynamics podczas swojego pierwszego występu na torze wyścigowym w Misano.
    eTrailer firmy Krone i Trailer Dynamics podczas swojego pierwszego występu na torze wyścigowym w Misano.

    Ogólne warunki sezonu ETRC 2023, w ramach których zaprezentowano szerokiemu gronu odbiorców innowacyjną technologię Krone i Trailer Dynamics, były wymagające. Pogoda pokazała się we wszystkich aspektach, nawet podczas pierwszej rundy, kiedy w Misano w północnych Włoszech wystąpiły ekstremalne opady deszczu. Otwartym pytaniem pozostawało także, jak potężna, elektryczna e-oś naczepy wpłynie na dynamikę jazdy całego zestawu podczas prób bicia rekordu.

    Jednak eTrailer dzięki swojej konstrukcji sprostał wszystkim wyzwaniom śpiewająco – odzew był miażdżący na wszystkich czterech torach wyścigowych, a międzynarodowa publiczność wyścigowa była zafascynowana dynamiką zestawu z naczepą eTrailer. Bezpośrednie spotkania w Wioskach Kibica zrobiło szczególne wrażenie na zespole, który w trakcie sezonu coraz bardziej się do siebie zbliżał. Po każdym „Rekordowym biegu” specjaliści Krone i Trailer Dynamics skupiali się na wymianie informacji z kierowcami, przewoźnikami i gośćmi, którzy chcieli zagłębić się w ekscytujący temat eMobility.

    Abdullah Jaber, dyrektor generalny Trailer Dynamics, spodziewa się nowych spostrzeżeń dotyczących dalszego rozwoju eTrailera na podstawie licznych wyników pomiarów pierwszych na świecie prób bicia rekordu z eTrailerami. Zapisane dane, w tym dane z elektronicznego układu hamulcowego (EBS), są obecnie dokładnie analizowane, co stanowi cenne uzupełnienie licznych testów terenowych i procedur na torze testowym.

    Podczas ostatniego wyścigu w Jaramie (Hiszpania) eTrailer rywalizował w połączeniu z elektrycznym ciągnikiem siodłowym.
    Podczas ostatniego wyścigu w Jaramie (Hiszpania) eTrailer rywalizował w połączeniu z elektrycznym ciągnikiem siodłowym.

    Podczas gdy w pierwszych trzech wyścigach brał udział czerwony IVECO Stralis z klasycznym silnikiem wysokoprężnym i naczepa kurtynowa Krone eTrailer, w ostatnim wyścigu w Jaramie dodatkowe emocje na trasie zapewniły Volvo FH-Electric z naczepą skrzyniową Krone Dry Liner. To całkowicie elektryczne połączenie ciągnika z naczepą zapewnia zupełnie inną dynamikę jazdy. W połączeniu z ciągnikiem siodłowym z silnikiem Diesla eTrailer firmy Krone i Trailer Dynamics powoduje zmniejszenie zużycia paliwa, a tym samym emisji CO2 nawet o 40 procent.

    Natomiast w połączeniu z ciągnikiem siodłowym typu BEV eTrailer występuje jako środek zwiększający zasięg zestawu, który bez niego byłby ograniczony pojemnością akumulatora ciężarówki.

    Ze względu na wciąż słabo rozwiniętą europejską infrastrukturę do ładowania samochodów ciężarowych typu BEV, ostatnia niemal 2000-kilometrowa trasa do Jaramy po raz kolejny stanowiła dla Abdullaha Jabera szczególne wyzwanie: – Mieliśmy wątpliwości, czy uda nam się pokonać ten dystans w pełni elektrycznym zestawem, dlatego dla bezpieczeństwa zaplanowaliśmy cztery dni. Zaczęliśmy w poniedziałek, ale byliśmy na miejscu już we wtorek – fantastycznie!

    Simon Richenhagen, dyrektor marketingu w Krone Trailer, jest również całkowicie usatysfakcjonowany wynikami „Mission Record-Run”: – Ekscytujące okrążenia na torach wyścigowych w imponujący sposób udowodniły, że eTrailer inspiruje nie tylko kierowców, ale także przewoźników, którzy chcą uczynić swoje floty bardziej zrównoważonymi. Nawiasem mówiąc, dzięki tej kampanii Krone wkroczyło na naprawdę nowe terytorium: nie tylko jako pierwsi jeździliśmy eTrailerem na torze wyścigowym, ale także jako pierwsi dysponowaliśmy całkowicie elektrycznym ciągnikiem siodłowym.

    Wszystkie sześć odcinków „Mission Record-Run” można zobaczyć w serialu Krone na YouTube.

    (s), fot. Krone

    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Każdy, kto próbuje podnieść poziom digitalizacji swoich procesów, zwiększy wydajność swojego biznesu transportowego, a także rentowność. […]

    Czytaj więcej… Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportuContinue

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Choć procedura odzyskiwania zwrotu VAT lub akcyzy w transporcie drogowym jest trudnym i czasochłonnym procesem oraz […]

    Czytaj więcej… Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?Continue

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Naczepę z pękniętą tarczą hamulcową i ciężarówkę niedopuszczoną do ruchu wykluczyli z dalszej jazdy funkcjonariusze mazowieckiej […]

    Czytaj więcej… Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! Continue

    Tagi : elektryczna naczepa, Krone
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda