Z jednej fabryki. Schmitz Cargobull przed IAA
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Ogólne warunki sezonu ETRC 2023, w ramach których zaprezentowano szerokiemu gronu odbiorców innowacyjną technologię Krone i Trailer Dynamics, były wymagające. Pogoda pokazała się we wszystkich aspektach, nawet podczas pierwszej rundy, kiedy w Misano w północnych Włoszech wystąpiły ekstremalne opady deszczu. Otwartym pytaniem pozostawało także, jak potężna, elektryczna e-oś naczepy wpłynie na dynamikę jazdy całego zestawu podczas prób bicia rekordu.
Jednak eTrailer dzięki swojej konstrukcji sprostał wszystkim wyzwaniom śpiewająco – odzew był miażdżący na wszystkich czterech torach wyścigowych, a międzynarodowa publiczność wyścigowa była zafascynowana dynamiką zestawu z naczepą eTrailer. Bezpośrednie spotkania w Wioskach Kibica zrobiło szczególne wrażenie na zespole, który w trakcie sezonu coraz bardziej się do siebie zbliżał. Po każdym „Rekordowym biegu” specjaliści Krone i Trailer Dynamics skupiali się na wymianie informacji z kierowcami, przewoźnikami i gośćmi, którzy chcieli zagłębić się w ekscytujący temat eMobility.
Abdullah Jaber, dyrektor generalny Trailer Dynamics, spodziewa się nowych spostrzeżeń dotyczących dalszego rozwoju eTrailera na podstawie licznych wyników pomiarów pierwszych na świecie prób bicia rekordu z eTrailerami. Zapisane dane, w tym dane z elektronicznego układu hamulcowego (EBS), są obecnie dokładnie analizowane, co stanowi cenne uzupełnienie licznych testów terenowych i procedur na torze testowym.
Podczas gdy w pierwszych trzech wyścigach brał udział czerwony IVECO Stralis z klasycznym silnikiem wysokoprężnym i naczepa kurtynowa Krone eTrailer, w ostatnim wyścigu w Jaramie dodatkowe emocje na trasie zapewniły Volvo FH-Electric z naczepą skrzyniową Krone Dry Liner. To całkowicie elektryczne połączenie ciągnika z naczepą zapewnia zupełnie inną dynamikę jazdy. W połączeniu z ciągnikiem siodłowym z silnikiem Diesla eTrailer firmy Krone i Trailer Dynamics powoduje zmniejszenie zużycia paliwa, a tym samym emisji CO2 nawet o 40 procent.
Natomiast w połączeniu z ciągnikiem siodłowym typu BEV eTrailer występuje jako środek zwiększający zasięg zestawu, który bez niego byłby ograniczony pojemnością akumulatora ciężarówki.
Ze względu na wciąż słabo rozwiniętą europejską infrastrukturę do ładowania samochodów ciężarowych typu BEV, ostatnia niemal 2000-kilometrowa trasa do Jaramy po raz kolejny stanowiła dla Abdullaha Jabera szczególne wyzwanie: – Mieliśmy wątpliwości, czy uda nam się pokonać ten dystans w pełni elektrycznym zestawem, dlatego dla bezpieczeństwa zaplanowaliśmy cztery dni. Zaczęliśmy w poniedziałek, ale byliśmy na miejscu już we wtorek – fantastycznie!
Simon Richenhagen, dyrektor marketingu w Krone Trailer, jest również całkowicie usatysfakcjonowany wynikami „Mission Record-Run”: – Ekscytujące okrążenia na torach wyścigowych w imponujący sposób udowodniły, że eTrailer inspiruje nie tylko kierowców, ale także przewoźników, którzy chcą uczynić swoje floty bardziej zrównoważonymi. Nawiasem mówiąc, dzięki tej kampanii Krone wkroczyło na naprawdę nowe terytorium: nie tylko jako pierwsi jeździliśmy eTrailerem na torze wyścigowym, ale także jako pierwsi dysponowaliśmy całkowicie elektrycznym ciągnikiem siodłowym.
Wszystkie sześć odcinków „Mission Record-Run” można zobaczyć w serialu Krone na YouTube.
(s), fot. Krone
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Krone wprowadza na rynek pionierską koncepcję „Dimensions in Motion” na targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze. […]
Opony do pojazdów ciężarowych i naczep montowane na 22,5-calowych obręczach zapewniają dłuższy okres eksploatacji, wysoki poziom […]