KRONE: Dry Liner STG – wszechstronna naczepa do transportu towarów suchych
Z szerokiego programu, który Krone zaprezentował na targach IAA Transportation, Dry Liner STG ze wszystkimi dostępnymi opcjami bezpieczeństwa również cieszył się dużym zainteresowaniem. Pojazd, który jest również przystosowany do pracy w zestawie długiego samochodu ciężarowego (typ 3), wyposażony jest w amortyzowany pneumatycznie zespół osi z osią samosterującą, co umożliwia bezpieczne i zwinne manewrowanie nawet w ciasnych miejscach.

Pracę kierowcy ułatwia kamera cofania. Aby zwiększyć również bezpieczeństwo bierne, Krone Dry Liner STG pokazany w Hanowerze był wyposażony w boczne światła obrysowe LED, które przejmują również funkcję migania kierunkowskazów. Inną funkcją bezpieczeństwa jest system monitorowania ciśnienia w oponach Krone Smart (TPMS), który określa ciśnienie i temperaturę opon i przesyła je do jednostki telematycznej Krone Smart Collect, dzięki czemu dane mogą być wizualizowane w kabinie ciężarówki i w systemie Krone Telematics Portal.
Dopasowana do rygorów codziennego transportu naczepa Krone Dry Liner oferuje wiele praktycznych detali. Świadczy o tym m.in. podwozie oparte na uniwersalnym systemie modułowym i konstrukcja zbudowana jako zoptymalizowany zespół spawany z solidnym połączeniem grodziowym. Tylne światła są zamontowane na ukośnie wzmocnionym tylnym pasie, przystosowanym do współpracy z rampą Wewnątrz korpus chroniony jest boczną, dwuścienną osłoną o grubości ok. 6 cm. Zabezpieczenie przed uderzeniem wózka widłowego ma wysokość 360 mm. Ponadto ściany boczne z pełnopowierzchniowym systemem dziurek od klucza oraz pierścienie mocujące w szynie bocznej zapewniają infrastrukturę do ciągłego zabezpieczania ładunku.
Zróżnicowana codzienna rutyna transportowa wymaga wszechstronnego talentu, takiego jak Dry Liner. Niezależnie od tego, czy chodzi o transport tekstyliów, cennej elektroniki, farb, paczek czy mebli – Krone spełnia wszystkie te bardzo różne wymagania i produkuje modułowe naczepy do przewozu ładunków suchych w czterech podstawowych modelach z różnymi typami ścian bocznych:
- solidna i jednocześnie elastyczna stalowa nadwozie o gładkich ścianach (STG) z pochylonymi ścianami bocznymi, które dzięki licznym możliwościom zabezpieczenia ładunku jest poszukiwane zwłaszcza w przemyśle tekstylnym i transporcie drobnicowym. 50 procent zbudowanych jednostek jest wyposażonych w nadwozie piętrowe. Do transportu mebli i przeprowadzek wózek STG jest wyposażony w drewniane panele i wpuszczane szyny mocujące, a także gładką podłogę ułatwiającą przesuwanie towarów;
- nadwozie boczne ze sklejki (STP), które może być również wyposażone w podwójny pokład i szyny mocujące;
- do zastosowań szczególnie wrażliwych na wagę dostępna jest lekka ścianka boczna z tworzywa sztucznego STK;
- a dla towarów wrażliwych na temperaturę, takich jak lakiery i farby, predestynowany jest Dry Liner SDK LI z lekką izolacją.
Dry Liner STG jest dostępny w różnych długościach pojazdów. Oprócz standardowej długości 13,6 m dostępna jest również długa wersja ciężarówki typu 1 o długości 15 m. Ponadto dostępna jest wersja 11-metrowa dla logistyki miejskiej, która może być wyposażona w kierowanie wymuszone. Dla wszystkich typów dostępna jest również wersja mega. Ponadto dostępne są pakiety sprzętu TIR, promowe i kolejowe.
Dzięki zakładowi, który został zmodernizowany w 2020 roku za 11,3 miliona euro, obecna generacja Krone Dry Liners jest produkowana w największym i najnowocześniejszym w Europie zakładzie produkcyjnym naczep do przewozu ładunków suchych.
(s)
Fot. Krone