KRONE: Dry Liner – multitalent z Herzlake
Krone podwoiło zdolności produkcyjne naczep Dry Liner w zakładzie w niemieckim Herzlake. Dzięki zastosowaniu dwóch nowych linii, bogata oferta z licznymi wariantami wyposażenia i opcjami może być wykonana z zachowaniem najwyższej jakości i w większej liczbie pojazdów.

Po uruchomieniu nowych linii produkcyjnych w Herzlake firma Krone zwiększyła swoje zdolności produkcyjne serii Dry Liner do ponad 180 jednostek tygodniowo. Inwestycja w wysokości 11,3 miliona euro miała na celu zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na naczepy do przewozu ładunków suchych. Krone Dry Liner z gładkim, stalowym korpusem i zaginanymi ścianami bocznymi jest produkowany na linii montażowej „STG” (gładki korpus stalowy). Ten solidny, wszechstronny pojazd z płytami z otworami na wszystkich ścianach w standardzie można wyposażyć w inne warianty wyposażenia i zabezpieczenia ładunku, na przykład w system podwójnego załadunku.
Na drugiej linii montażowej „STP” (stal-sklejka) produkowany jest Dry Liner Plywood. Również tutaj ściany boczne ze sklejki można łączyć ze wszystkimi standardowymi wariantami wyposażenia dostępnymi na rynku. Dzięki elastycznemu systemowi modułowemu na zamówienie możliwe są również inne typy nadwozi, takie jak lekkie ściany boczne z tworzywa sztucznego i panele warstwowe.

Jedna z dwóch nowych linii produkcyjnych naczep Dry Liner w Herzlake: linia montażowa „STG” (stalowa ściana gładka).
Sprawdzone w praktyce
Wszystkie typy nadwozi są standardowo wyposażone w stalowy dach, ale w razie potrzeby można je również połączyć z półprzezroczystym dachem z tworzywa sztucznego lub dachem izolowanym. Dzięki temu Dry Liner zawsze oferuje właściwe rozwiązanie do codziennego transportu – czy to dla ładunków drobnicowych, firm CEP (kurier, ekspres, paczka), logistyki przeprowadzek i mebli, czy przemysłu tekstylnego. W trakcie ścisłej współpracy z klientami z różnych branż, Krone przez lata opracowało wiele funkcji i praktycznych detali do różnorodnych zastosowań.
W przypadku szczególnie podatnych na kradzież towarów, takich jak papierosy, elektronika i perfumy, idealnym rozwiązaniem jest Dry Liner STG z dwuścienną ochroną przed kolizją wózka widłowego i kasetami ze stali ocynkowanej z gładkimi ściankami. Z drugiej strony, każdy kto przewozi towary wrażliwe na temperaturę, takie jak lakiery i farby, może bezpiecznie korzystać z Dry Liner SDK LI z lekką izolacją. Ponadto Dry Liner nie tylko zapewnia, że towary docierają w stanie suchym, ale również zawsze przekazuje lokalizację naczepy i inne dane istotne dla pojazdu dzięki telematyce Krone.

Panele o długości do 13,6 m, wykonane ze sklejki, tworzywa sztucznego lub paneli sandwichowych są montowane w jednym kawałku.
Kierunek: automatyzacja
Biorąc pod uwagę taką różnorodność opcji, wymagania dla dwóch nowych, równoległych linii montażowych „STG” i „STP” w Herzlake były odpowiednio wysokie. Linia STG jest zaprojektowana dla wydajności 100 jednostek tygodniowo. Tutaj produkowane są nadwozia skrzyniowe ze stalowymi ścianami, których nadwozia są w całości prefabrykowane i malowane. Za pomocą sterowanego komputerowo systemu dźwigowego te nadwozia skrzyniowe są dokładnie mocowane na dostarczonym podwoziu i przykręcane do niego.
Na linii STP szczególnie wyróżnia się montaż ścian bocznych obsługiwany dźwigiem: panele o długości do 13,6 m wykonane są ze sklejki, tworzywa sztucznego lub panelu typu sandwich (przekładka z pianki) i montowane w jednym kawałku. Estetycznie gładka powierzchnia zewnętrzna tych ścianek bocznych nie jest przerywana żadną konstrukcją nośną, można ją doskonale wykorzystać w pożądanym przez klienta projekcie reklamowym i jest łatwa do czyszczenia, podobnie jak stalowa, gładka konstrukcja ściany. Ta linia jest przeznaczona dla 84 jednostek tygodniowo.

W trakcie ścisłej współpracy z klientami z różnych branż, Krone przez lata opracowało wiele funkcji i praktycznych detali do różnorodnych zastosowań, np. widoczne tu ścianki z otworami kluczykowymi do wieszania drążków z odzieżą, z możliwością tworzenia drugiej podłogi.
Firma Krone wykorzystuje system transportu bez kierowcy do dostarczania linii do komisjonowania, który przejmuje podstawowe zadania związane z dostawą materiałów bezpośrednio w obszarze montażu. Nowe ścieżki są również wytyczane w technologii klejenia. Wstępny montaż wariantów dachów z TWS i ISO odbywa się teraz za pomocą automatycznego stołu klejącego. Ponadto zdolność zautomatyzowanej produkcji ścian bocznych została podwojona dzięki dodaniu kolejnego stołu do klejenia.
– Nowe linie montażowe skupiają się na ergonomii pracy, bezpieczeństwie pracy i zwiększonej wydajności. Widać to na przykład w nowej „technologii wkręcania firmy Krone”, którą charakteryzują się wkrętarki akumulatorowe do wkręcania śrub. Cały asortyment produktów został już gruntownie zmieniony w celu dalszego podniesienia jakości i zwiększenia korzyści dla klientów. W ramach projektu wdrożono również liczne linie produkcyjne robotów – mówi Sascha Kwieciński, kierownik fabryki w Herzlake.

Wyjątkowo solidną ochronę antykorozyjną zapewnia kataforetyczne nakładanie podkładów w wannach galwanicznych i malowanie proszkowe (KTL-plus Powder).
Zakład w Herzlake
Oprócz Dry Linerów w zakładzie w Herzlake Krone produkuje również nadwozia wymienne i platformy wymienne, a także pojazdy CEP do przewozów kurierskich i ekspresowych. Kluczową cechą jakościową jest wyjątkowo solidna ochrona antykorozyjna, jaką zapewnia powłoka proszkowa KTL-plus. Linia produkcyjna pozwala na zabezpieczanie w ten sposób konstrukcji do długości 16 m, wysokości do 3,2 mi szerokości do 2,6 m.

Dry Liner zawsze oferuje właściwe rozwiązanie do transportu czy to dla ładunków drobnicowych, firm CEP (kurier, ekspres, paczka), logistyki przeprowadzek i mebli, czy przemysłu tekstylnego.
Herzlake jest również miejscem zautomatyzowanej produkcji komponentów firmy Krone. Komponenty, takie jak tylne drzwi, ściany czołowe, burty boczne oraz kłonice środkowe i narożne dla całego programu pojazdów Krone są produkowane w zakładzie produkcyjnym wspomaganym robotem. Komentując wielomilionową inwestycję w zakładzie w Herzlake, dyrektor zarządzający Bernhard Brüggen mówi: – Ze względu na bardzo duży popyt na systemy wymienne i Dry Linery firma Krone znacznie zwiększyła zdolności produkcyjne w Herzlake. Systemy zapewniają wysoką jakość produktów w połączeniu z licznymi, innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie zabezpieczania ładunku i dlatego cieszą się one tak dużym zainteresowaniem.
Całkowita powierzchnia zakładu w Herzlake to około 352.000 m2. Kolejny etap rozbudowy nastąpi niebawem wraz z przeniesieniem montażu nadwozi wymiennych do nowej hali. Ta linia montażowa została również całkowicie przeprojektowana.
(rum)
Fot. Krone, Sławomir Rummel