Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Kosztowne ryzyko. Ładunek niebezpieczny na niebezpiecznej naczepie

    Kosztowne ryzyko. Ładunek niebezpieczny na niebezpiecznej naczepie

    6 kwietnia, 2023
    Aktualności, Prawo

    W ostatnim dniu marca na autostradzie A1 w okolicach Torunia inspektorzy kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli zestaw przewożący materiały niebezpieczne. Szybko okazało się, że nie tylko one są niebezpieczne…

    Kosztowne ryzyko. Ładunek niebezpieczny na niebezpiecznej naczepie

    Zatrzymany do kontroli ciągnik siodłowy z naczepą, należał do polskiego  przewoźnika i wykonywał transport materiałów niebezpiecznych podlegający przepisom umowy ADR. Przewoził nawozy sztuczne. Sęk w tym, że nie tylko one zagrażały innym uczestnikom ruchu…

    W trakcie kontroli ładowni naczepy stwierdzono, iż kierowca w żaden sposób nie zabezpieczył przed zmianą położenia ładunku 24 ton nawozów sztucznych. Dodatkowo stwierdzono nieprawidłowe rozmieszczenie ładunku – 3 worki typu big-bag były spiętrzone i załadowane „na leżąco” na pozostałych big-bagach, co nie jest dozwolone w przypadku tego rodzaju ładunku i opakowania.

    3 worki typu big-bag były spiętrzone i załadowane „na leżąco” na pozostałych big-bagach, co nie jest dozwolone w przypadku tego rodzaju ładunku i opakowania.
    3 worki typu big-bag były spiętrzone i załadowane „na leżąco” na pozostałych big-bagach, co nie jest dozwolone w przypadku tego rodzaju ładunku i opakowania.

    Oprócz tego ujawniono braki w dokumentacji i obowiązkowym wyposażeniu pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne (ADR się kłania!). W wyniku dalszych oględzin pojazdu kontrolujący inspektor stwierdził liczne pęknięcia poprzeczek pod podłogą naczepy oraz pękniecie wzdłużnego elementu konstrukcyjnego naczepy – podłużnicy.

    Jak widać najlepsze lata ta naczepa ma już za sobą – oprócz pękniętych poprzeczek inspektor znalazł pękniecie podłużnicy. Strach pomyśleć, że w czasie jazdy mogła złamać się druga, która była przez to przeciążona...
    Jak widać najlepsze lata ta naczepa ma już za sobą – oprócz pękniętych poprzeczek inspektor znalazł pękniecie podłużnicy. Strach pomyśleć, że w czasie jazdy mogła złamać się druga, która była przez to przeciążona…

    I to stwierdzenie tej usterki poskutkowało zakazem dalszej jazdy, wszczęciem postępowania administracyjnego wobec przewoźnika, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego oraz ukaraniem kierowcy mandatem karnym. Wobec przewoźnika i załadowcy zostaną również wszczęte postępowania administracyjne z tytułu naruszeń ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych.

    (s), fot. Kujawsko-pomorska ITD

    GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów

    GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…

    W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]

    Czytaj więcej… GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…Continue

    Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwoju

    Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwoju

    Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]

    Czytaj więcej… Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwojuContinue

    CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 roku

    CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 roku

    CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]

    Czytaj więcej… CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 rokuContinue

    Tagi : ITD
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecien 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone