GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Zatrzymany do kontroli ciągnik siodłowy z naczepą, należał do polskiego przewoźnika i wykonywał transport materiałów niebezpiecznych podlegający przepisom umowy ADR. Przewoził nawozy sztuczne. Sęk w tym, że nie tylko one zagrażały innym uczestnikom ruchu…
W trakcie kontroli ładowni naczepy stwierdzono, iż kierowca w żaden sposób nie zabezpieczył przed zmianą położenia ładunku 24 ton nawozów sztucznych. Dodatkowo stwierdzono nieprawidłowe rozmieszczenie ładunku – 3 worki typu big-bag były spiętrzone i załadowane „na leżąco” na pozostałych big-bagach, co nie jest dozwolone w przypadku tego rodzaju ładunku i opakowania.
Oprócz tego ujawniono braki w dokumentacji i obowiązkowym wyposażeniu pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne (ADR się kłania!). W wyniku dalszych oględzin pojazdu kontrolujący inspektor stwierdził liczne pęknięcia poprzeczek pod podłogą naczepy oraz pękniecie wzdłużnego elementu konstrukcyjnego naczepy – podłużnicy.
I to stwierdzenie tej usterki poskutkowało zakazem dalszej jazdy, wszczęciem postępowania administracyjnego wobec przewoźnika, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego oraz ukaraniem kierowcy mandatem karnym. Wobec przewoźnika i załadowcy zostaną również wszczęte postępowania administracyjne z tytułu naruszeń ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych.
(s), fot. Kujawsko-pomorska ITD
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]
CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]