Kontener morski przeładowany kartonami z częściami do mebli
Kilka osób musiało przeładować nadmiar ładunku z kontenera, w zatrzymanej ciężarówce na drodze ekspresowej S5 w Poznaniu.

Zestaw polskiego przewoźnika z kontenerem 20-stopowym wypełnionym po brzegi 1597 sztukami kartonów z elementami do mebli jechał z Gdańska do Paczkowa drogą ekspresową S5 na wschodniej obwodnicy Poznania.
Pojazd zatrzymali inspektorzy ITD z Gniezna. Zbyt duża liczba ciężkich kartonów w kontenerze spowodowała wzrost dopuszczalnego nacisku grupy osi składającej się z trzech osi nienapędowych aż o 2,35 t, czyli o 9,79% w stosunku do normy wynoszącej 24,0 t. Dopuszczalna masa całkowita zamiast normatywnych 40,0 t wyniosła 40,55 t.


Wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne, grozi mu kara pieniężna w wysokości 7,000 zł. Kierowca ciężarówki otrzymał 100 zł mandatu. Podczas kontroli podjechał inny pojazd przewoźnika, na który pracownicy przeładowali nadmiar ładunku w postaci kartonów z częściami do mebli.
opr. CYPH
Fot. GITD
- Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich…Dekarbonizacja floty, zeroemisyjność, zielona transformacja – to tylko kilka określeń, które już wkrótce zdominują branżę motoryzacyjną. Wraz ze zmianami w europejskim prawie, takimi jak Zielony Ład czy pakiet „Fit for 55”, rynek samochodów osobowych i […]
- SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombiTo może być najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech: zespół specjalistów Spedition Kübler przewoził zabytkowy okręt podwodny o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na […]
- SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREBWydział Inżynierii Systemów E/E firmy Schmitz Cargobull otrzymał srebrny status od Międzynarodowej Rady Inżynierii Wymagań. Inżynieria wymagań firmy Schmitz Cargobull została wyróżniona srebrnym statusem przez Międzynarodową Radę Inżynierii Wymagań (IREB). Status ten potwierdza profesjonalną komunikację, […]
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]