Międzynarodowe kontrole ADR na śląskich drogach
Międzynarodowa akcja kontrolna ukierunkowana na przewóz towarów niebezpiecznych (ADR) odbyła się 8 i 9 kwietnia na […]
Zakup czterech autobusów Yutong, realizowany został dzięki dofinansowaniu zrealizowanemu przez Krajowy Plan Odbudowy realizowany przez NFOŚiGW, kolejne cztery zostały dofinansowane w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej.
– Tempo, w jakim Łomża rozwija zeroemisyjny transport, jest naprawdę imponujące. Dostarczyliśmy już osiem autobusów, które zasiliły flotę autobusów miejskich w MPK Łomża. Wybrane ponownie przez władze miasta cztery Yutongi E12 to optymalne, komfortowe i zeroemisyjne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej. Ich zasięg na jednym ładowaniu wynosi nawet 400 kilometrów – mówi Marcin Kucharski, prezes firmy Busnex Poland.
To jednak nie koniec zamówienia dokonanego przez miasto, gdyż tym razem do modeli 12-metrowych dołączą również krótsze 9-metrowe. – Będzie to model Yutong E9 z powodzeniem eksploatowany już przez Iławę, Giżycko, Bielsk Podlaski, Lidzbark Warmiński, Ostrowiec Świętokrzyski, Wałcz i Muszynę – dodaje Marcin Kucharski.
Wybrany przez Łomżę Yutong E9 może pokonać na jednym ładowaniu ponad 350 kilometrów. Ten elektryczny autobus ma 9 metrów długości i jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, a także wyposażony w klimatyzację i system monitoringu i system wczesnego ostrzegania kierowcy o zagrożeniach na drodze
Z kolei Yutong E12 to 12-metrowy autobus elektryczny. Dzięki bezkobaltowym bateriom o wysokiej sprawności i systemowi rekuperacji – umożliwiającemu odzyskiwanie energii podczas hamowania – na jednym ładowaniu pokonuje do 400 kilometrów. Elektrobus dostosowany jest również do potrzeb osób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilności.
Yutong E12 został wyposażony w automatyczną klimatyzację, monitoring z kamerami o 360-stopniowym widoku oraz system wczesnego ostrzegania kierowcy o zagrożeniach na drodze. Standardem w elektrycznych autobusach Yutong są najnowsze technologie zapewniające bezpieczeństwo baterii, ich 24-godzinny monitoring i wielostopniową ochronę.
Równolegle z elektryfikacją taboru autobusowego, Łomża rozwija instalacje OZE i magazyny energii do jego zasilania. Pierwsze panele fotowoltaiczne powstały już w 2017 r. na terenie bazy MPK, a docelowa moc wszystkich instalacji ma wynieść 1 MW. Łomża jest tym samym jednym z polskich prekursorów zastosowania OZE na potrzeby transportu publicznego.
(s), fot. Busnex Poland
Międzynarodowa akcja kontrolna ukierunkowana na przewóz towarów niebezpiecznych (ADR) odbyła się 8 i 9 kwietnia na […]
Luggi, polska marka specjalizująca się w zabudowach transportowych, zaprezentowała swój najnowszy produkt – zestaw autotransportera do […]
Firma Kawczyński Logistic uroczyście odebrała 75 nowych ciągników siodłowych Mercedes-Benz Actros L ProCabin 1848 LS. To […]