Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Katamaran na ciężarówce – ten zestaw nie miał prawa wyjechać na drogę

    Katamaran na ciężarówce – ten zestaw nie miał prawa wyjechać na drogę

    15 listopada, 2022
    Aktualności, Prawo

    Nienormatywna ciężarówka przewożąca katamaran była zdecydowanie za długa, za szeroka oraz za wysoka. Pojazd nie był właściwie oznakowany i poruszał się po drodze publicznej bez wymaganych pojazdów pilotujących oraz zezwolenia. Naruszeń było znacznie więcej!

    Katamaran na ciężarówce

    Po południu, na DK 8 koło Augustowa, funkcjonariuszy podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego zauważyli nienormatywną ciężarówkę. Zestawem należącym do polskiego przedsiębiorcy był przewożony katamaran.

    Gabaryt był na tyle szeroki, że zmuszał uczestników ruchu jadących z przeciwka do poruszania się poboczem drogi. Funkcjonariusze zatrzymali nienormatywny zespół pojazdów do kontroli drogowej i stwierdzili szereg nieprawidłowości.

    Długość zestawu z ładunkiem wynosiła 18,1 m zamiast dopuszczalnych 16,5 m. Ciężarówka z przewożonym statkiem była również za wysoka i za szeroka. Jej wysokość wynosiła 4,37 m zamiast przepisowych 4 m, a szerokość 4,27 m zamiast dozwolonych 3 m.

    Gabaryt nie został prawidłowo oznakowany oraz na trasie jego przejazdu nie było wymaganych dwóch pojazdów pilotujących. Kierowca nie okazał wymaganego zezwolenia na przejazd nienormatywnego pojazdu po drogach publicznych. Nie miał także wypisu z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub wypisu z licencji. Katalog stwierdzonych nieprawidłowości uzupełnił jeszcze brak ważnych badań lekarskich i psychologicznych oraz brak ważnego szkolenia okresowego kierowcy. Z kolei ciągnik siodłowy nie miał ważnych badań technicznych, a naczepa nie miała ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC).

    Katamaran na ciężarówce

    Inspektorzy ukarali kierowcę trzema mandatami karnymi na kwotę 700 zł i zakazali mu dalszej jazdy. Nienormatywna ciężarówka została skierowana na wyznaczony parking strzeżony. Wobec podmiotu wykonującego przewóz drogowy oraz osoby zarządzającej transportem w firmie zostaną wszczęte postępowania administracyjne. Grozi im kara pieniężna w łącznej wysokości 32 tys. 500 zł. Oprócz tego inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny ciągnika siodłowego oraz sporządzą wniosek do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

    CYPH
    Fot. GITD

    Tagi : Inspekcja Transportu Drogowego
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone