Okres przejściowy na wymianę tachografów – czy przewoźnicy mogą odetchnąć z ulgą?
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Jeep Gladiator to śmiały i wszechstronny pickup. Ma DNA Wranglera, a więc niezrównane możliwości terenowe i poczucie wolności podczas jazdy z otwartym dachem. Oparta na Gladiatorze Overland, wersja FarOut Final Edition oferuje wysokiej jakości, praktyczne elementy, takie jak skórzane podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera oraz podgrzewaną kierownicę, przednie i tylne światła LED, nagłośnienie Alpine Premium Audio i trzyczęściowy hardtop w kolorze nadwozia, pozwalający na poszukiwanie przygód na świeżym powietrzu.
Od momentu pojawienia się na rynku w 2021 roku, Jeep Gladiator zawsze wyróżniał się w swoim segmencie. Potrafiący sprostać zarówno praktycznym potrzebom związanym z przewozem ładunków, jaki i dzięki dużej wszechstronności, doskonale sprawdzający się w czasie wolnym i podczas codziennego funkcjonowania, ten lifestylowy, terenowy pickup pozwalał wyróżniać się i w każdej chwili żyć pełnią życia, bez żadnych ograniczeń i kompromisów.
Jeep zaprojektował wyjątkową wersję FarOut Final Edition, aby uczcić definitywne zakończenie sprzedaży Jeepa Gladiatora w Europie, będące następstwem przechodzenia marki na w pełni elektryczne napędy.
– Jeep Gladiator to najbardziej kultowy pickup Jeepa – powiedział Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie. – Wersja FarOut Final Edition to hołd dla jego popularności i sukcesu. Priorytetem marki Jeep jest obecnie elektryfikacja całej gamy pojazdów, w tym produkcja trzech nowych w pełni elektrycznych samochodów, które zostaną wprowadzone na rynek europejski w 2025 roku.
Po prawie 30 latach od wprowadzenia na rynek ostatniego pickupa – Jeepa Comanche’a (lata 1986-1992), premiera Jeepa Gladiatora w Europie oznaczała wielki powrót marki do segmentu pickupów. Gladiator przywrócił markę do grona pickupów, idealnie wpasowując się w dziedzictwo marki Jeep – tradycji sięgającej 1947 roku, kiedy Willys Overland zaprezentował jednotonowego pickupa z napędem na cztery koła, bazującego na modelu CJ-2A.
Zbudowany na bazie wersji wyposażenia Jeepa Gladiatora Overlanda, FarOut Final Edition charakteryzuje się surowym, charakterystycznym designem, który jest natychmiast rozpoznawalny dzięki tradycyjnym elementom stylistycznym Jeepa, takim jak na przykład legendarny siedmioszczelinowy grill przejęty z Wranglera oraz specyficznym detalom. Metalowy emblemat „FarOut Edition” na pokrywie tylnej i czarne naklejki na błotnikach nad nadkolami nadają tej wersji specjalnej jeszcze bardziej zdecydowanego charakteru.
Dla zapewnienia autentycznego i niepowtarzalnego stylu nadwozia, Jeep Gladiator FarOut oferuje w standardzie także przyciemnione szyby z filtrem przeciwsłonecznym i 18-calowe felgi aluminiowe Granite Crystal z czarnym, błyszczącym wykończeniem. Funkcjonalne i praktyczne czarne boczne progi rurowe Mopar dopełniają off-roadowy wygląd, charakterystyczny dla modelu z edycji specjalnej. trzyczęściowy składany dach hard top lakierowany w kolorze nadwozia i podsufitka hard top Mopar, oferowane również jako standardowe wyposażenie, zapewniają maksymalną swobodę podróżowania o każdej porze roku, zarówno w mieście, jak i poza utartymi szlakami.
Wnętrze Jeepa Gladiatora łączy autentyczną stylistykę, komfort i wszechstronność dzięki licznym schowkom. W pełni zmywalna kabina to kolejna ekskluzywna cecha w tym segmencie. Aby podkreślić charakter premium wnętrza, seria specjalna FarOut oferuje w standardzie skórzane fotele McKinley, podgrzewane siedzenia i podgrzewaną kierownicę. Ponadto powłoka ochronna pokrywająca skrzynię ładunkową zabezpiecza ładunek, a jednocześnie zapewnia dodatkową personalizację.
Gladiator FarOut oferuje ponadto szereg systemów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz ochrony: oferowane w standardzie systemy bezpieczeństwa obejmują alarm, system wykrywania martwego pola (Blind Spot Detection), system ostrzegania przed kolizją przy każdej prędkości (Full Speed Forward Collision Warning), adaptacyjny tempomat i automatyczne sterowanie światłami drogowymi.
Potężny silnik Diesla V6 o pojemności skokowej 2987 cm3 generuje moc 194 kW przy 3600 obr./min i imponujący maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 1400 obr./min. Silnik współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite 8HP75, umożliwiającą optymalizację mocy silnika podczas jazdy w terenie i zapewniającą płynne, wydajne dostarczanie mocy w czasie podróżowania autostradą. Jeep Gladiator jest również wyposażony w przełożenie osi 3,73 i dwubiegową skrzynię rozdzielczą Selec-Trac z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1 oraz system „shift on the fly” (przełączanie podczas jazdy), zapewniający legendarne możliwości i bezpieczeństwo.
Pożegnanie Jeepa Gladiatora w Europie stanowi kolejny krok w elektryfikacji marki Jeep – która do 2025 roku, oprócz wprowadzonego niedawno na rynek nowego Avengera, obejmie trzy w pełni elektryczne modele, w tym Jeepa Recon i Wagoneera-S.
(s), fot. Stellantis
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Stolica Wielkopolski po raz kolejny inwestuje w bezemisyjny transport publiczny. MPK Poznań i producent Solaris Bus […]
Amazon złożył największe w historii zamówienie na ponad 200 akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych i wybrał flagowy pojazd […]