Okres przejściowy na wymianę tachografów – czy przewoźnicy mogą odetchnąć z ulgą?
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
IVECO odegrało główną rolę podczas Grand Prix Misano w dniach 20-21 maja, ze zwycięstwem Jochena Hahna w pierwszym wyścigu Mistrzostw Europy w Wyścigach Samochodów Ciężarowych 2023, zespół Die Bullen von IVECO zapewnił sobie drugie miejsce w klasyfikacji drużynowej.
Zgodnie z wartościami marki dotyczącymi zrównoważonego rozwoju, IVECO promuje dekarbonizację w Wyścigowych Mistrzostwach Europy Samochodów Ciężarowych 2023 FIA, w których startują dwa pojazdy IVECO z alternatywnym źródłem napędu. Marka uczestniczy w zawodach sezonu 2023 jako sponsor techniczny „Die Bullen von IVECO” – wspólnej ekipy zespołów Schwabentruck i Hahn.
Zawodnicy Die Bullen von IVECO startują samochodami IVECO S-Way-R, zmodyfikowanymi dla uzyskania jak najlepszych osiągów. Sześciokrotny mistrz Europy Jochen Hahn prowadzi zespół Hahn Racing, w skład którego wchodzi również jego syn Lukas Hahn. Jochen rywalizuje o odzyskanie tytułu mistrza, który zdobywał dwa lata z rzędu w 2018 i 2019 roku. Steffi Halm, jako jedyna kobieta biorąca udział w tych zawodach, prowadzi zespół Schwabentruck już piąty sezon.
W trakcie wszystkich wyścigów samochody IVECO S-Way-R będą zasilane paliwem HVO (uwodorniony olej roślinny), które zapewnia znakomite osiągi przy obniżonej emisji. IVECO, jako oficjalny partner Wyścigowych Mistrzostw Europy Samochodów Ciężarowych FIA w sezonie 2023, już trzeci rok z rządu wspiera Europejskie Stowarzyszenie Wyścigów Samochodów Ciężarowych (ETRA) w realizacji celu zerowej emisji netto do 2038 r., udostępniając samochód IVECO S-Way LNG, czyli pierwszy Pace Truck z alternatywnym napędem w historii FIA-ETRC.
Do IVECO S-Way LNG, niekwestionowanego gazowego lidera w długodystansowym transporcie, zaprojektowanego z myślą o znaczącym obniżeniu zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń, dołączył wyjątkowy samochód pokazowy: IVECO eTruck w wersji wyścigowej. Jest to prototypowa ciężarówka opracowana przez Team Hahn Racing przy technicznym wsparciu inżynierów IVECO oraz Centrum Projektowego IVECO w zakresie projektu kabiny.
Pojazd został zaprezentowany na statycznej ekspozycji podczas pierwszego w tym roku Truck Grand Prix 20 i 21 maja w Misano we Włoszech, gdzie przez cały weekend był w centrum uwagi w strefie padoku. IVECO eTruck zostanie także zaprezentowany, tym razem w pokazie dynamicznym na torze Nürburgring w Niemczech 15 i 16 lipca. IVECO eTruck jest elektryczną wersją ciężkiego IVECO S-Way, wyposażoną w tylną oś eAxle produkcji FPT Industrial – siostrzanej marki w IVECO Group i globalnego lidera specjalizującego się w zaawansowanych technologiach zespołów napędowych.
Samochód rozwija maksymalną moc 840 kW. System eTruck ze szczytową mocą ładowania 522 kW umożliwia pokonanie całego dystansu wyścigu (FIA ETRC). Łączna pojemność 4 akumulatorów trakcyjnych wynosi 252 kWh. IVECO S-Way LNG Pace Truck jest napędzany skroplonym biogazem ziemnym (bio-LNG) tankowanym do dwóch 540-litrowych zbiorników, które mogą pomieścić do 390 kg tego paliwa. Taka ilość pozwala na przejechanie do 1600 kilometrów. Silnik pojazdu generuje znacznie mniejszą emisję tlenków azotu i cząstek stałych w porównaniu z odpowiednikami zasilanymi olejem napędowym, a emisja CO2 jest zredukowana nawet o 95% w przypadku stosowania biometanu. Ciężarówka ma specjalne zaprojektowane barwy i dodatkowe elementy wyposażenia zgodnie regulaminem technicznym FIA ETRA: belkę świetlną z żółtymi światłami ostrzegawczymi LED oraz dodatkowe lampy błyskowe w atrapie chłodnicy. Dodatkowo zamontowano akcesoryjny podświetlany kaseton na dachu oraz listwy LED pod zderzakiem.
Jochen Hahn wygrał w pierwszych w sezonie zawodach podczas Grand Prix Misano, które odbyły się w dniach 20-21 maja W sobotę, 20 maja, w pierwszym wyścigu, który wystartował pod żółtą flagą z powodu trudnych warunków na torze spowodowanych ekstremalnymi warunkami pogodowymi, które dotkliwie dotknęły region Emilia-Romania w poprzednich dniach, Jochen Hahn odniósł zwycięstwo przed Antonio Albacete i André Kursim. Koleżanka z zespołu IVECO, Steffi Halm, również była na dobrej drodze do miejsca na podium, ale z powodów technicznych, musiała wycofać się z walki o zwycięstwo tego dnia.
W ekscytującym drugim wyścigu pierwszego dnia zawodów, Team Hahn Racing zaciekle walczył z innymi zawodnikami, zajmując 5. miejsce. W niedzielę, 21 maja Jochen Hahn maksymalnie wykorzystał doskonałe warunki wyścigowe. W ostatnim wyścigu świetnie wystartował i wyprzedzając rywali, zakończył zwycięstwem, a także drugim miejscem na podium dla zespołu Team Hahn Racing. Pierwsza runda FIA ETRC 2023 zakończyła się sukcesem zespołu Die Bullen von IVECO, który zajął drugie miejsce w klasyfikacji drużynowej. Druga runda Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Samochodów Ciężarowych odbędzie się 10 i 11 czerwca na torze Slovakia Ring.
(s), fot. IVECO
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Stolica Wielkopolski po raz kolejny inwestuje w bezemisyjny transport publiczny. MPK Poznań i producent Solaris Bus […]
Amazon złożył największe w historii zamówienie na ponad 200 akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych i wybrał flagowy pojazd […]