Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » IVECO zamiast Nikoli – elektryczne pojazdy ciężarowe BEV i na ogniwa paliwowe pod włoska marką

    IVECO zamiast Nikoli – elektryczne pojazdy ciężarowe BEV i na ogniwa paliwowe pod włoska marką

    2 sierpnia, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Samochody ciężarowe

    Firma IVECO ogłosiła, że będzie produkować i sprzedawać pod własną marką elektryczne pojazdy ciężarowe zasilane z akumulatorów oraz ogniw paliwowych. Jest to konsekwencja zakomunikowanego przez Iveco Group w czerwcu przejęcia w pełni i na wyłączność niemieckiej spółki powstałej z byłego joint-venture Nikola Iveco Europe.

    IVECO Heavy Dutys FCEV – ta napędzana wodorowymi ogniwami paliwowymi ciężarówka ma zasięg do 800 km!
    IVECO Heavy Dutys FCEV – ta napędzana wodorowymi ogniwami paliwowymi ciężarówka ma zasięg do 800 km!

    Samochody ciężarowe IVECO zasilane z akumulatorów (HD BEV) i ogniw paliwowych (HD FCEV) są wyposażone w elektryczny układ napędowy, którego współprojektantem i producentem jest FPT Industrial, siostrzana marka IVECO w ramach Iveco Group, specjalizująca się w zespołach napędowych, akumulatory firmy Proterra oraz technologię ogniw paliwowych i kluczowe podzespoły Bosch.

    Pojazdy zostały zaprojektowane od podstaw jako elektryczne, z wykorzystaniem ciężarowej platformy IVECO S-Way, której modułową konstrukcję zaadaptowano specjalnie na potrzeby zasilania z ogniw paliwowych lub akumulatorów.

    IVECO HD BEV ma zasięg do 500 km. Łączna pojemność 9 akumulatorów wynosi 738 kWh i można je ładować z mocą do 350 kW. Takie źródło energii pozwala na realizowanie przewozów między centrami logistycznymi, w szerokim zakresie zastosowań regionalnych. Na dłuższych trasach zapas energii można uzupełnić na przykład podczas obowiązkowych postojów dla kierowców. Pierwszym modelem, który na rynek europejski trafi w ostatnim kwartale 2023 r., będzie ciągnik siodłowy w konfiguracji 4×2.

    Akumulatorowy IVECO HD BEV ma pokonywać bez problemu 500 km na jednym ładowaniu.
    Akumulatorowy IVECO HD BEV ma pokonywać bez problemu 500 km na jednym ładowaniu.

    IVECO HD FCEV ma zasięg do 800 km. Dzięki szybkiemu tankowaniu wodoru, trwającemu niespełna 20 minut, samochód doskonale sprawdza się w ciężkim transporcie komercyjnym na dalekich trasach. W zbiornikach pojazdu mieści się 70 kg użytecznego wodoru pod ciśnieniem 700 barów. Ciężarowy FCEV porównaniu z wersją czysto elektryczną ma większy zasięg, dzięki czemu zmieni reguły gry pod względem zerowej emisji lokalnej w transporcie długodystansowym.

    Pierwsze egzemplarze IVECO HD FCEV zostaną dostarczone klientom we Francji, Szwajcarii i Niemczech pod koniec 2023 r. — zgodnie z założeniami europejskiego projektu H2Haul współfinansowanego przez Clean Hydrogen Partnership i mającego na celu przyspieszenie wdrażania rozwiązań wodorowych w branży transportowej oraz umożliwienie masowej eksploatacji samochodów ciężarowych zasilanych ogniwami paliwowymi w najbliższych latach.

    Obydwa pojazdy są produkowane w należących do Iveco Group wielomarkowych zakładach w Ulm w Niemczech. Pojazdy będą sprzedawane i serwisowane w rozległej sieci dealerskiej IVECO, liczącej 254 punkty w całej Europie.

    PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE POJAZDÓW

    PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE POJAZDÓW IVECO HD BEVIVECO HD FCEV
      • Zasięg do 500 km    • Zasięg do 800 km  
      • Czas ładowania (do 80%) 90 min przy 350 W    • Tankowanie paliwa ok. 20 min  
      • Dopuszczalna masa całkowita zestawu do 44 t    • 70 kg użytecznego H2, w zbiornikach pod ciśnieniem 700 barów  
      • e-Axle — moc ciągła 480 kW/645 KM    • 400 kW mocy ciągłej; 1800 Nm momentu obrotowego  
      • Łączna pojemność akumulatorów (9 szt.) 738 kWh    • Ładowność do 24,7 t (DMC 44 t)  
    IVECO HD BEV   Zasięg do 500 km  IVECO HD FCEV   • Zasięg do 800 km  
      • Czas ładowania (do 80%) 90 min przy 350 W    • Tankowanie paliwa (wodór) ok. 20 min  
      • Dopuszczalna masa całkowita zestawu do 44 t    • 70 kg użytecznego H2, w zbiornikach pod ciśnieniem 700 barów  
      • e-Axle — moc ciągła 480 kW/645 KM    • 400 kW mocy ciągłej; 1800 Nm momentu obrotowego  
      • Łączna pojemność akumulatorów (9 szt.) 738 kWh    • Ładowność do 24,7 t (DMC 44 t)  

    (s). fot. IVECO

    Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 Roku

    Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 Roku

    Wielu przedsiębiorców patrzy na 2025 r. z nadzieją na poprawę sytuacji gospodarczej. Nieco optymizmu płynie z […]

    Czytaj więcej… Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 RokuContinue

    Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szamba

    Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szamba

    Znacznie przeładowane „stonogi” z kontenerami i zespół pojazdów przewożący szamba betonowe zatrzymała kujawsko-pomorska ITD. Inspektorzy wstrzymali […]

    Czytaj więcej… Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szambaContinue

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO S-Way zdobywa prestiżową nagrodę Red Dot Award 2024 w kategorii Product Design

    Czytaj więcej… IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznejContinue

    Tagi : ciężarówka wodorowa, elektryczna ciężarówka, Iveco
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda