IVECO: Zakłady w Madrycie i Valladolid otrzymały gwiazdkę Lean & Green za redukcję śladu węglowego
Wyróżnienie Lean & Green zostało przyznane dwóm zakładom za redukcję śladu węglowego o 20% w ciągu pięciu lat. To kolejny krok na drodze IVECO ku dekarbonizacji transportu komercyjnego poprzez strategię zrównoważonego rozwoju.

Zakłady IVECO w Madrycie i Valladolid otrzymały gwiazdkę Lean & Green przyznaną przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów (AECOC) za zmniejszenie śladu węglowego. Obie fabryki dołączyły do programu Lean & Green w 2016 roku, kiedy uruchomiły plan działania ukierunkowany na redukcję emisji CO2 oraz minimalizację wpływu procesów logistycznych na emisje gazów cieplarnianych, zobowiązując się przy tym zmniejszyć swój ślad węglowy o 20% w ciągu pięciu lat.
Gwiazdka przyznawana przez Lean & Green (największą europejską sieć działającą na rzecz redukcji emisji w łańcuchu dostaw) stanowi potwierdzenie, że oba zakłady wywiązały się z tego zobowiązania. Wyróżnienie to stanowi wymierny wkład w realizację celu IVECO polegającego na osiągnięciu neutralności węglowej w całym łańcuchu wartości, a także istotny krok w kompleksowej strategii zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa.
Zakład w Madrycie zajmuje się produkcją całej gamy ciężkich pojazdów IVECO przeznaczonych na rynki globalne i zatrudnia 2850 osób. W zakładzie w Valladolid pracuje około 1000 osób. Produkowany jest w nim model lekkiego pojazdu użytkowego Daily jako podwozia ciężarowe z manualną i automatyczną skrzynią Hi-Matic. Ponadto zakład produkuje i lakieruje również kabiny przeznaczone do produkcji ciężkich pojazdów w madryckim zakładzie.

Środki wdrożone w obu zakładach, mające na celu zredukowanie ich śladu węglowego, obejmowały emisje bezpośrednie (Zakres 1), emisje pośrednie (Zakres 2) oraz wydajność transportową (Zakres 3), rzutując na większość procesów produkcyjnych. Inspiracją dla wielu podjętych działań były pomysły pracowników obu zakładów.
Działania z Zakresu 1 i Zakresu 2 koncentrowały się na redukcji zużycia gazu ziemnego i energii elektrycznej przez zakłady dzięki projektom z zakresu fotowoltaiki, instalacji rekuperatorów ciepła, wytwarzania energii z wykorzystaniem konwersji fototermicznej oraz dywersyfikacji źródeł ciepła.
Działania dotyczące Zakresu 3 obejmowały m.in. optymalizację tras dostaw, aby umożliwić pełne wykorzystanie ładowności pojazdów ciężarowych, opracowanie nowych modeli kontenerów dla optymizacji załadunku, wykorzystanie technologii RFID w celu udoskonalenia zasobów i ograniczenia zbędnych transportów ekspresowych.
(CYPH)
Fot. IVECO
- Kilka kilometrów na konto narzeczonej skończyło się zatrzymaniem prawa jazdyKierowca ciężarówki wyjął swoją kartę z tachografu, ponieważ przekroczył limit dziennego czasu pracy. Aby uniknąć kary, postanowił zalogować swoje aktywności na karcie narzeczonej. W ten sposób zdołał przejechać zaledwie kilka kilometrów. Na ulicy Igołomskiej w […]
- MITSUBISHI: Koncepcyjny pickup XRT ConceptMitsubishi Motors Corporation (dalej Mitsubishi Motors) zaprezentuje Mitsubishi XRT Concept – koncepcyjną wersję całkowicie nowego pickupa Triton/L2001. Prezentacja odbędzie się na 44. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku 2023, który potrwa od 21 marca do 2 […]
- SOLARIS: Nowy Urbino 18 electric na Elekbu 2023Podczas 14. edycji targów Elekbu Solaris prezentuje nowe rozwiązanie w swojej ofercie – przegubowy autobus bateryjny z dwiema elektrycznymi osiami napędowymi. Model Urbino 18 electric jest wystawiony na stoisku firmy nr 53. Największa w Niemczech […]
- Volkswagen Samochody Dostawcze: Ceny nowego Volkswagena Amaroka już są!Marka Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawiła ceny Nowego Amaroka, który w salonach sprzedaży pojawi się już w czerwcu. Cena wersji Style wynosi 229.000 zł netto, wersji PanAmericana 249.000 zł netto, a wersji Aventura 269.000 zł netto. […]