Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » IVECO: South Stream otrzymał pierwszy w Polsce nowy pojazd IVECO T-WAY

    IVECO: South Stream otrzymał pierwszy w Polsce nowy pojazd IVECO T-WAY

    28 września, 2021
    Aktualności, Rynek

    Pierwszy w Polsce pojazd IVECO T-WAY trafił do firmy SOUTH STREAM S.A. z siedzibą w Kotorydzu k/Tarczyna, która zajmuje się budową i utrzymaniem dróg w Polsce. To model 450-konny z podwoziem w układzie osi 8×4. Zabudowę pojazdu w postaci wywrotki tylnozsypowej wykonała firma Skibicki.

    IVECO, South Stream otrzymał pierwszy w Polsce nowy pojazd IVECO T-WAY, Ciężarówki i Logistyka

    Przeznaczony do pracy na budowach, w tym przypadku czerwony IVECO T-WAY, jest napędzany nowoczesnym i ekonomicznym w eksploatacji silnikiem Cursor 13 o mocy 450 KM, współpracującym ze zautomatyzowaną skrzynią biegów HI-TRONIX. Dużą ładowność oraz mobilność zarówno podczas poruszania się po drogach utwardzonych, jak i placach budów, zapewnia mu czteroosiowe podwozie z napędem w układzie 8×4. Wysoki komfort pracy kierowcy możliwy jest, dzięki nowoczesnej kabinie wyposażonej w klimatyzację oraz radioodbiornik z Bluetooth. Łączność z pojazdem oraz przesyłanie danych związanych z jego eksploatacją odbywa się za pomocą modułu telematyki Connectivity Box.

    Firma SOUTH STREAM zajmuje się budową oraz całorocznym utrzymaniem dróg i autostrad. Zapewnia również profesjonalne usługi transportu, sprzętowe oraz kierowania ruchem.

    W swojej flocie ma ponad sześćdziesiąt pojazdów różnych marek, z czego 12 stanowią ciągniki siodłowe IVECO STRALIS AS oraz AT, oraz ciężarówki budowlane IVECO TRAKKER, a także IVECO EUROCARGO 4×4. W najbliższym czasie flota SOUTH STREAM zostanie powiększona o specjalistyczny ciągnik siodłowy IVECO S-WAY, z nowej gamy pojazdów ciężkich IVECO.

    Uroczyste przekazanie Klientowi wyjątkowego, pierwszego w Polsce IVECO T-WAY, odbyło się w siedzibie autoryzowanego salonu oraz serwisu IVECO Uni-Truck Sp. z o.o. w Warszawie. Kluczyki do nowego pojazdu odebrał Krzysztof Mańkowski – Dyrektor Generalny SOUTH STREAM, natomiast IVECO Poland reprezentował Robert Ryczywolski – Key Account Manager.

    IVECO T-WAY został zaprojektowany jako samochód oferujący najlepsze w swojej klasie osiągi w każdej misji terenowej. Pojazd wyróżnia się dzielnością terenową i niezwykłą wytrzymałością. Po poprzednikach odziedziczył legendarną solidność wynikającą z zastosowania wzmocnionego stalowego podwozia składającego się z ramy o grubości profili 10 mm, wytrzymującej najwyższy w segmencie moment zginający 177 kNm. Przednia oś ma nośność do 9 ton, a w celu maksymalizacji siły i osiągów w tylnej osi standardowo zastosowano zwolnice w piastach kół. Nowy wzmocniony układ tylnego zawieszenia z podwójnymi osiami optymalizuje masę pojazdu i poprawia dzielność w terenie, dzięki większemu prześwitowi poprzecznemu i kątowi zejścia.

    Odpowiednią moc do napędu pojazdu oraz przystawki odbioru mocy (PTO) zapewnia niezawodny i oszczędny silnik IVECO Cursor 13 (pojemność 13 litrów), rozwijający do 510 KM (o 10 KM więcej w porównaniu z Trakkerem). W lżejszych konfiguracjach IVECO T-WAY jest dostępny także z silnikiem Cursor 9.

    IVECO T-WAY został zaprojektowany z myślą o wydajności i produktywności, które osiągnięto dzięki licznym funkcjom, niższej masie własnej oraz nowym usługom telematycznym i cyfrowym. Oferuje on nowe rozwiązanie oszczędzające paliwo w trakcie wykonywania zadań transportowych wymagających okazjonalnego załączania napędu na wszystkie koła (AWD): napęd hydrostatyczny HI-TRACTION w ciężarówkach i ciągnikach z napędem w układzie 6×4. System ten działa do prędkości 25 km/h i jest aktywowany automatycznie, w celu zapewnienia dodatkowego hydraulicznego napędu przednich kół w razie potrzeby. Ma on znaczną przewagę nad konwencjonalnym rozwiązaniem AWD pod względem zużycia paliwa i masy. W porównaniu z Trakkerem zwiększono ładowność, dzięki obniżeniu masy własnej o 325 kg poprzez zastosowanie nowej konstrukcji zawieszenia tylnych osi. Zalety tych rozwiązań ujawniają się szczególnie w trakcie zadań transportowych realizowanych częściowo po drogach utwardzonych, na przykład przy przewozie materiałów budowlanych.

    (CYPH)
    Fot. IVECO

    Tagi : Iveco
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone