Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » IVECO/SHELL: Dążenie do zerowej emisji

    IVECO/SHELL: Dążenie do zerowej emisji

    1 października, 2021
    Aktualności, Ekologia

    IVECO i Shell wspólnie zorganizowały cyfrowe wydarzenie, zapraszając branżowych ekspertów i autorytety do dyskusji panelowej pod hasłem „Dążenie do zerowej emisji — droga do zrównoważonego transportu ciężkiego”. Debata była transmitowana na żywo na kanale IVECO LIVE CHANNEL, a nagranie video dostępne jest obecnie na tej platformie.

    IVECO/SHELL, Dążenie do zerowej emisji, Ciężarówki i Logistyka

    Obie firmy deklarują działania zmierzające do dekarbonizacji transportu drogowego i uważają, że czystsza przyszłość wymaga współpracy różnych interesariuszy — od branży energetycznej i producentów pojazdów po klientów i inne instytucje.

    Zorganizowane przez nie wydarzenie było okazją do spotkania ekspertów w celu omówienia optymalnej ścieżki dekarbonizacji sektora transportowego. Uczestnicy dyskusji panelowej skupili się na potrzebie popularyzacji bardziej ekologicznych źródeł energii oraz roli skroplonego gazu ziemnego (LNG i bio‑LNG) w strukturze energetycznej transportu, a także na nowych rozwiązaniach podnoszących efektywność pojazdów oraz technologii napędu wodorowego i elektrycznego.

    Wydarzenie zainaugurował Tarek Helmi, Partner & Leader Future of Energy w firmie Deloitte, który naświetlił sytuację przeglądem branżowych trendów i wprowadzeniem do tematu wykorzystania LNG i bio‑LNG w transporcie. Następnie Luca Sra, Chief Operating Officer IVECO Truck Business Unit, i Patrick Carré, Vice President Global Commercial Road Transport z firmy Shell, przedstawili w skrócie plan działań IVECO i Shell dotyczących zrównoważonego transportu w szybko zmieniającej się branży oraz ambicje obu firm dotyczące transformacji energetycznej.

    – W IVECO traktujemy pogarszającą się jakość powietrza i zmiany klimatu jako pilne kwestie, wymagające podjęcia natychmiastowych działań. Dlatego też nasza firma zobowiązała się do całkowitej eliminacji paliw kopalnych do 2040 roku. Oznaczałoby to wyprzedzenie o 10 lat ambitnego celu osiągnięcia neutralności węglowej wyznaczonego przez Komisję Europejską – powiedział Luca Sra. – Dekarbonizacja branży transportowej jest nie tylko po prostu konieczna, ale także możliwa. W tym celu wszyscy interesariusze w łańcuchu wartości biometanu muszą połączyć siły, aby wspierać dalszy rozwój technologii i promować rolę tego paliwa jako czynnika sprzyjającego ograniczaniu emisji CO2 w ciężkim transporcie.

    Po wygłoszeniu słowa wstępnego Tarek Helmi otworzył dyskusję panelową, w której udział wzięli Giandomenico Fioretti, Alternative Propulsion Business Development Director w IVECO, Christian Hoellinger, Downstream LNG Europe Lead w Shell, Matthias Maedge, Director of Advocacy w IRU (Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego) i Christoph Domke, Senior Director and Clean and Smart Mobility Lead w FTI Consulting.

    Debata rozpoczęła się od tematu rosnącego zapotrzebowania klientów na niskoemisyjne samochody ciężarowe. Giandomenico Fioretti podkreślił, że popyt na ciągniki siodłowe zasilane LNG konsekwentnie rośnie. Jeszcze w 2015 r. były to produkty niszowe, a dziś stanowią prawie 4% łącznego wolumenu sprzedaży w branży. Potem dyskutowano o korzyściach wynikających ze stosowania LNG i bio‑LNG oraz o dostępności biometanu, który obecnie stanowi średnio 17% gazu wykorzystywanego w transporcie w Unii Europejskiej, a w najbliższych latach jego dostępność powinna być już powszechna.

    Następnie uczestnicy przeszli do omówienia aspektów regulacyjnych, ekonomiki eksploatacji ciężarówek zasilanych gazem oraz rozwoju technologii. Poruszono też kwestię rozbudowy infrastruktury w celu dalszego zwiększania produkcji bio‑LNG jako kluczowego czynnika umożliwiającego osiągnięcie zerowej emisji CO2.

    Dyskusja zakończyła się wnioskami dotyczącymi znaczenia współpracy między różnymi firmami w całym ekosystemie, która umożliwi dekarbonizację transportu. Skierowano także wezwanie do wszystkich interesariuszy, by wspólnymi siłami wspierali oni przechodzenie na LNG i bio‑LNG jako sposób na zrównoważony rozwój.

    (CYPH)
    Fot. IVECO

    Tagi : Iveco, Shell
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda