IVECO: Nowe wyzwania w Rajdzie Dakar 2023
IVECO będzie uczestniczyć w 45. edycji Rajdu Dakar, po raz kolejny demonstrując moc i niezawodność swoich samochodów ciężarowych użytkowanych przez dwa zespoły: Boss Machinery Team de Rooy IVECO oraz Eurol Team de Rooy IVECO.

Holendrzy Janus van Kasteren jr, Vick Versteijnen oraz ojcowsko-synowski duet Martina i Mitchela van den Brinków będą się ścigać czterema ciężarówkami IVECO Powerstar.
IVECO po raz kolejny weźmie udział w historycznym Rajdzie Dakar, tym razem z dwoma nowymi zespołami: Boss Machinery Team de Rooy IVECO oraz Eurol Team de Rooy IVECO. Obie ekipy już grzeją silniki przed najbardziej ekstremalnym wyścigiem rajdowym na świecie, który odbędzie się między 31 grudnia 2022 r. a 15 stycznia 2023 r. – już po raz czwarty w Arabii Saudyjskiej.
IVECO będzie oficjalnym dostawcą pojazdów, silników i części zamiennych dla obydwu zespołów. Wszystkie ciężarówki IVECO Powerstar są wyposażone w silniki IVECO Cursor 13 o mocy do 1000 KM, specjalnie zaprojektowane przez FPT Industrial – markę IVECO w ramach IVECO Group i globalnego lidera specjalizującego się w zaawansowanej technologii zespołów napędowych. W pojazdach zastosowano też najnowocześniejsze modyfikacje zawieszenia i systemów pompowania opon.
W najnowszej edycji Rajd Dakar – w którym będzie się ścigać 365 pojazdów – wraca do Arabii Saudyjskiej, ale na nową trasę zapowiadającą się jako ekstremalny test wytrzymałości. Zawodnicy będą mieli do pokonania dystans ponad 8500 km po pełnym niebezpieczeństw terenie, od wybrzeży Morza Czerwonego po metę w Ad-Dammam po przeciwnej stronie Półwyspu Arabskiego.
Poziom trudności ponownie zwiększono, wystawiając umiejętności kierowców na ciężką próbę. Czeka ich prawie 5000 km odcinków specjalnych rozłożonych na prolog i 14 etapów. Cztery dni przewidziano na przejazd przez ocean wydm na pustyni Ar-Rab al-Chali. Zaplanowano również „Maraton”, w trakcie którego zawodnicy i towarzyszące im ekipy techniczne będą musiały poradzić sobie bez jakiejkolwiek pomocy z zewnątrz.
Fabio Santiago, dyrektor ds. marketingu i zarządzania produktami w dziale pojazdów ciężarowych IVECO, powiedział: – Nie możemy się już doczekać momentu, kiedy nasze ciężarówki IVECO Powerstar pokażą na co je stać w tym najtrudniejszym rajdzie w Arabii Saudyjskiej. Nasze zespoły wyróżnia połączenie doświadczenia i młodych talentów, a kierowcy są głodni rywalizacji i zdeterminowani, by dać z siebie wszystko i maksymalnie wykorzystać potencjał pojazdów. Wraz ze sprawdzonymi samochodami ciężarowymi IVECO Powerstar o znakomitych osiągach, zespół stanowi zwycięską kombinację i jest zdeterminowany do stawienia czoła wyzwaniu!
W Eurol Team de Rooy IVECO Mitchel van den Brink zaliczył swój wyścigowy debiut już jako 16-latek, kiedy dołączył do swojego ojca, Martina, który brał udział w Dakarze 2019 jako mechanik i pilot. Mitchel był wówczas najmłodszym uczestnikiem tej imprezy. Będzie prowadził IVECO Powerstar (pojazd nr 511) z pilotem Moisesem Torrallardoną i mechanikiem Jarno Van De Polem.
Martinowi van den Brinkowi, legendzie Dakaru od 2009 r., będą towarzyszyć pilot Rijk Mouw i mechanik Erik Kofman. Po zajęciu 8. miejsca w Dakarze 2021 kierowca wystartuje samochodem IVECO Powerstar (nr 506) z celem poprawienia ubiegłorocznego wyniku.
W Boss Machinery Team de Rooy IVECO Janus van Kasteren jr jest kierowcą rajdowym. W Rajdzie Dakar już po raz czwarty wystartuje samochodem IVECO Powerstar (pojazd nr 502), z pilotem Marcelem Snijdersem i polskim mechanikiem – Darkiem Rodewaldem. Będzie się starał wykorzystywać doświadczenia zdobyte w poprzednich edycjach i zająć jeszcze wyższą lokatę niż 6. osiągnięta w 2020 r. Vick Versteijnen z Holandii, który zadebiutował w Rajdzie Dakar w 2015 r., pojedzie samochodem IVECO Powerstar (nr 504) wraz z pilotem Teunem Van Dalem i mechanikiem Andreasem Van Der Sande.
(s)
Fot. IVECO
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]
- Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwojuKażda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na Węgrzech, musi teraz przestrzegać kodeksu postępowania opracowanego przez globalną platformę na rzecz zrównoważonej gumy naturalnej (ang. Global Platform for […]
- CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 rokuCEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. Będzie to kolejny krok w realizacji zobowiązania jakim jest osiągnięcie zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. Flota pojazdów […]
- Nooteboom: Bez odwagi nie ma chwały!18 maja 2023 roku zmarł Henk Nooteboom, były dyrektor Koninklijke Nooteboom Groep. Henk Nooteboom miał 79 lat. Był dyrektorem generalnym Nooteboom Trailers od 1975 do 2002 roku. Wspólnie z braćmi Dickiem i Tonem, stworzył podwaliny […]