Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » IVECO na trasie Tour d’Europe: ponad 5000 km ciężarówką na bioLNG!

    IVECO na trasie Tour d’Europe: ponad 5000 km ciężarówką na bioLNG!

    7 lipca, 2025
    Aktualności, Samochody ciężarowe

    IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o długości ponad 5000 kilometrów. Ten przejazd po raz kolejny potwierdził, że biometan jest kluczowym elementem transformacji sektora transportowego w kierunku rozwiązań niskoemisyjnych w skali europejskiej.

    IVECO na trasie Tour d’Europe: ponad 5000 km ciężarówką na bioLNG!

    IVECO S-Way wyruszył z Turynu, zatrzymał się m.in. w Aprilii na stacji Vulcangas, a następnie ruszył na północ, pokonując trasę zaplanowaną z uwzględnieniem punktów tankowania połączonych z wydarzeniami lokalnymi.

    Spotkania z udziałem dostawców gazu, klientów i dealerów stworzyły przestrzeń do wymiany wiedzy i wzmocnienia współpracy w ramach łańcucha wartości biometanu. Pierwszym kluczowym punktem był przystanek w Wipptal Biogas (Sterzing), u jednego z wiodących producentów biometanu w Europie, gdzie wytwarza się paliwo z lokalnych odpadów organicznych, takich jak resztki rolnicze.

    Wipptal Biogas doskonale obrazuje funkcjonowanie regionalnej gospodarki cyrkularnej – przekształcając odpady w czystą energię odnawialną, redukując emisję gazów cieplarnianych nawet o 121%. Instalacja wspiera lokalne rolnictwo i chroni środowisko alpejskie, zamykając obieg zasobów i minimalizując wpływ działalności człowieka na otoczenie.

    W dalszej części trasy pojazd zatrzymał się na stacjach ENILIVE w Eching oraz Shell w Mittenwalde (w pobliżu Berlina), a także w obiekcie Vigo w Leverkusen. Każdy z tych przystanków stanowił okazję do zaprezentowania praktycznego potencjału biometanu w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych.

    We Francji trasa objęła m.in. stację LNG Primagaz w Lille-Fretin oraz Eppeville (Somma), gdzie znajduje się zakład fermentacji beztlenowej należący do ENGIE – zakład ten zasila sieć gazową, wspierając rozwój mobilności opartej na bioCNG. Trasa objęła również stację E. Leclerc w Bosgouet – pierwszą stację tej sieci, która oferuje HVO do pojazdów ciężarowych.

    Przedostatnim przystankiem była stacja Drivesystem w Heverlee (Belgia), a finał trasy miał miejsce w Brukseli, gdzie zorganizowano wydarzenie zamykające Tour d’Europe z udziałem przedstawicieli branży oraz instytucji unijnych. Głównym przesłaniem spotkania było podkreślenie potrzeby wdrożenia podejścia opartego na neutralności technologicznej jako kluczowego elementu skutecznej dekarbonizacji transportu. Spotkanie pokazało, że szeroko zakrojona współpraca – od producentów paliw po producentów pojazdów – jest niezbędna, by wdrażać gotowe do skalowania i natychmiastowe rozwiązania na rzecz klimatu.

    Na całej trasie, liczącej ponad 5000 km, pojazd był zasilany wyłącznie biometanem w postaci bioLNG. Redukcje emisji GHG były certyfikowane przy użyciu cyfrowego narzędzia Bosch „Digital Fuel Twin” (DFT), które w czasie rzeczywistym monitorowało użycie paliw odnawialnych i wynikającą z tego redukcję emisji CO2 i uzyskane oszczędności CO2.

    Rozwiązanie to zapewniło pełną przejrzystość i dostęp do danych, potwierdzając rzeczywiste korzyści środowiskowe zastosowania biometanu w transporcie ciężkim. – Neutralność technologiczna to fundament umożliwiający innowacje i przyspieszenie transformacji w kierunku zrównoważonej mobilności. Oznacza to rezygnację z faworyzowania jednej technologii na rzecz oceny rozwiązań pod kątem ich faktycznej skuteczności i wpływu środowiskowego. By to podejście zadziałało, potrzebne są spójne i jasne regulacje UE, które stworzą równą przestrzeń dla inwestycji w różnorodne technologie niskoemisyjne, w tym biodiesel i biometan. Tour d’Europe jednoznacznie potwierdził efektywność i dojrzałość biopaliw w transporcie ciężarowym. Różnorodność ścieżek dekarbonizacji to klucz do sukcesu – skomentował Simone Curti, Head of EMEA Commercial Operations, IVECO.

    Biometan to technologia gotowa do użycia, szczególnie w transporcie długodystansowym, gdzie kluczowe znaczenie mają zasięg i czas tankowania. Co istotne, silniki pojazdów gazowych IVECO w pełnej gamie – od lekkich dostawczych po ciężarowe – są fabrycznie przystosowane do zasilania biometanem.

    IVECO po raz kolejny potwierdza swoje zaangażowanie w rozwój innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań, które wspierają realizację ambitnych celów klimatycznych Unii Europejskiej. Tour d’Europe udowodnił, że biometan przy wsparciu silnej sieci partnerów i zaawansowanych technologii stanowi realny i natychmiastowy krok w stronę przyszłości neutralnej klimatycznie w transporcie towarowym.

    (s)
    Fot. IVECO

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

      Czytaj więcej… Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!Kontynuuj

    • Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]

      Czytaj więcej… Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowychKontynuuj

    • Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]

      Czytaj więcej… Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!Kontynuuj

    Tagi : bioLNG, biometan, ciągnik siodłowy, Iveco, IVECO S-eWay, IVECO S-Way LNG, paliwo z lokalnych odpadów organicznych, transport dalekobieżny
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.