Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!
Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

IVECO dołącza do trasy, która rozpoczęła się w marcu w Madrycie ze swoim nowym pojazdem ciężarowym S-Way LNG napędzanym biometanem. Firma aktywnie demonstruje, że gaz odnawialny (bioLNG) skutecznie redukuje emisję CO2 i stanowi konkretne, skalowalne rozwiązanie dla dekarbonizacji komercyjnego transportu drogowego.
Dzięki dobrze rozwiniętej i rozbudowywanej europejskiej sieci około 800 stacji tankowania LNG, trasy międzynarodowe mogą być już obsługiwane przez pojazdy ciężarowe napędzane wyłącznie bioLNG.
W ramach projektu, który potrwa do czerwca, pojazdy użytkowe napędzane biometanem, HVO i bioetanolem przemierzają Europę, a towarzyszące mu wydarzenia sprzyjają dyskusji między podmiotami łańcucha dostaw i decydentami na temat skuteczności paliw odnawialnych i ich potencjału w zakresie dekarbonizacji sektora transportowego.
Podczas trasy zostanie przetestowana metodologia firmy Bosch Digital Fuel Twin – rozwiązanie umożliwiające cyfrową identyfikowalność paliw odnawialnych i emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw poprzez wymianę danych między pojazdem a stacją paliw. – Poprzez udział w Tour d’Europe chcemy pokazać, że biometan jest praktycznym, gotowym do użycia rozwiązaniem dla transportu długodystansowego, oferującym bezkompromisową wydajność, konkurencyjny całkowity koszt posiadania (TCO) i znaczne zmniejszenie emisji CO2. IVECO S-Way sprawia, że ta możliwość staje się rzeczywistością dla naszych klientów. Zakończenie trasy w Brukseli jest wezwaniem do działania dla europejskich prawodawców, aby zapewnili odpowiednie uwzględnienie biopaliw w przepisach dotyczących CO2 ze względu na ich potencjał w zakresie dekarbonizacji logistyki transportu towarowego – – powiedział Giandomenico Fioretti, Head of Alternative Propulsion Business Development at IVECO.
Biometan, wytwarzany z odpadów organicznych i pozostałości, jest paliwem odnawialnym i pochodzącym z obiegu zamkniętego, które przekształca odpady w czystą energię, zapewniając korzyści dla środowiska, gospodarki i społeczeństwa. Jest to doskonały przykład gospodarki o obiegu zamkniętym zastosowanej w transporcie.
Biometan jest w pełni kompatybilny z istniejącą infrastrukturą LNG w Europie i jest już dostępny do natychmiastowego użycia. IVECO ściśle współpracuje z wiodącymi europejskimi dostawcami gazu, aby zapewnić, że wszystkie trasy pokonywane podczas Tour d’Europe – we Włoszech, Austrii, Niemczech, Francji i Belgii – będą w 100% zasilane bioLNG.
Po konferencji prasowej w siedzibie firmy Bosch w Turynie, pojazd IVECO S-Way napędzany biometanem został zaprezentowany na stacji paliw Enilive przy Via Botticelli.
IVECO od ponad dwóch dekad jest pionierem w dziedzinie napędów alternatywnych – od pierwszych pojazdów napędzanych gazem ziemnym po dzisiejszą pełną gamę pojazdów napędzanych LNG/CNG i bioLNG/CNG – konsekwentnie wskazując drogę do bardziej zrównoważonego transportu ciężkiego i odpowiadając na wyzwania związane z transformacją energetyczną.
Udział w Tour d’Europe wpisuje się w szerszą strategię IVECO w zakresie wykorzystania wielu źródeł energii, której celem jest dostarczanie różnorodnych, dojrzałych technologii spełniających potrzeby transportu w zakresie dekarbonizacji. Strategia ta opiera się na współistnieniu kilku rozwiązań napędowych – takich jak HVO i biometan, energia elektryczna i wodór – w zależności od konkretnych zadań i dostępności infrastruktury.
To neutralne technologicznie podejście umożliwia klientom wybór rozwiązania najlepiej dopasowanego do ich obecnej działalności, przyspieszając przejście na transport bezemisyjny bez uszczerbku dla wydajności i rentowności.
IVECO dołącza do trasy z najnowszej generacji pojazdem ciężarowym S-Way LNG. Wyposażony w nowy silnik xCURSOR 13 Natural Gas o mocy 500 KM firmy FPT Industrial i zasięg do 1700 km, zapewnia najwyższą wydajność przy znacznym zmniejszeniu wpływu na środowisko. W porównaniu z poprzednim modelem, ulepszenia w układzie napędowym i aerodynamice pozwalają osiągnąć nawet 11% większą oszczędność paliwa i redukcję emisji CO2.
W związku z niedawną normalizacją cen gazu – po gwałtownych wzrostach spowodowanych czynnikami geopolitycznymi – oraz dzięki oszczędności paliwa i zachętom rządowym, pojazdy te stanowią strategiczne rozwiązanie dla operatorów flot, którzy dążą do optymalizacji całkowitego kosztu posiadania (TCO).
(s), fot. IVECO
Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]
Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]
Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]











