Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    14 maja, 2025
    Aktualności, Samochody ciężarowe

    IVECO bierze udział w Tour d’Europe 2025 – inicjatywie obejmującej cały europejski łańcuch wartości w branży motoryzacyjnej, z udziałem ponad 20 partnerów – mającej na celu podnoszenie świadomości na temat roli paliw odnawialnych w osiągnięciu neutralności klimatycznej do 2050 r., zgodnie z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu.

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO dołącza do trasy, która rozpoczęła się w marcu w Madrycie ze swoim nowym pojazdem ciężarowym S-Way LNG napędzanym biometanem. Firma aktywnie demonstruje, że gaz odnawialny (bioLNG) skutecznie redukuje emisję CO2 i stanowi konkretne, skalowalne rozwiązanie dla dekarbonizacji komercyjnego transportu drogowego.

    Dzięki dobrze rozwiniętej i rozbudowywanej europejskiej sieci około 800 stacji tankowania LNG, trasy międzynarodowe mogą być już obsługiwane przez pojazdy ciężarowe napędzane wyłącznie bioLNG.

    W ramach projektu, który potrwa do czerwca, pojazdy użytkowe napędzane biometanem, HVO i bioetanolem przemierzają Europę, a towarzyszące mu wydarzenia sprzyjają dyskusji między podmiotami łańcucha dostaw i decydentami na temat skuteczności paliw odnawialnych i ich potencjału w zakresie dekarbonizacji sektora transportowego.

    Podczas trasy zostanie przetestowana metodologia firmy Bosch Digital Fuel Twin – rozwiązanie umożliwiające cyfrową identyfikowalność paliw odnawialnych i emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw poprzez wymianę danych między pojazdem a stacją paliw. – Poprzez udział w Tour d’Europe chcemy pokazać, że biometan jest praktycznym, gotowym do użycia rozwiązaniem dla transportu długodystansowego, oferującym bezkompromisową wydajność, konkurencyjny całkowity koszt posiadania (TCO) i znaczne zmniejszenie emisji CO2. IVECO S-Way sprawia, że ta możliwość staje się rzeczywistością dla naszych klientów. Zakończenie trasy w Brukseli jest wezwaniem do działania dla europejskich prawodawców, aby zapewnili odpowiednie uwzględnienie biopaliw w przepisach dotyczących CO2 ze względu na ich potencjał w zakresie dekarbonizacji logistyki transportu towarowego – – powiedział Giandomenico Fioretti, Head of Alternative Propulsion Business Development at IVECO.

    Biometan: konkretny przykład gospodarki o obiegu zamkniętym

    Biometan, wytwarzany z odpadów organicznych i pozostałości, jest paliwem odnawialnym i pochodzącym z obiegu zamkniętego, które przekształca odpady w czystą energię, zapewniając korzyści dla środowiska, gospodarki i społeczeństwa. Jest to doskonały przykład gospodarki o obiegu zamkniętym zastosowanej w transporcie.

    Biometan jest w pełni kompatybilny z istniejącą infrastrukturą LNG w Europie i jest już dostępny do natychmiastowego użycia. IVECO ściśle współpracuje z wiodącymi europejskimi dostawcami gazu, aby zapewnić, że wszystkie trasy pokonywane podczas Tour d’Europe – we Włoszech, Austrii, Niemczech, Francji i Belgii – będą w 100% zasilane bioLNG.

    Po konferencji prasowej w siedzibie firmy Bosch w Turynie, pojazd IVECO S-Way napędzany biometanem został zaprezentowany na stacji paliw Enilive przy Via Botticelli.

    Pionier i lider

    IVECO od ponad dwóch dekad jest pionierem w dziedzinie napędów alternatywnych – od pierwszych pojazdów napędzanych gazem ziemnym po dzisiejszą pełną gamę pojazdów napędzanych LNG/CNG i bioLNG/CNG – konsekwentnie wskazując drogę do bardziej zrównoważonego transportu ciężkiego i odpowiadając na wyzwania związane z transformacją energetyczną.

    Udział w Tour d’Europe wpisuje się w szerszą strategię IVECO w zakresie wykorzystania wielu źródeł energii, której celem jest dostarczanie różnorodnych, dojrzałych technologii spełniających potrzeby transportu w zakresie dekarbonizacji. Strategia ta opiera się na współistnieniu kilku rozwiązań napędowych – takich jak HVO i biometan, energia elektryczna i wodór – w zależności od konkretnych zadań i dostępności infrastruktury.

    To neutralne technologicznie podejście umożliwia klientom wybór rozwiązania najlepiej dopasowanego do ich obecnej działalności, przyspieszając przejście na transport bezemisyjny bez uszczerbku dla wydajności i rentowności.

    Większa moc, mniej emisji

    IVECO dołącza do trasy z najnowszej generacji pojazdem ciężarowym S-Way LNG. Wyposażony w nowy silnik xCURSOR 13 Natural Gas o mocy 500 KM firmy FPT Industrial i zasięg do 1700 km, zapewnia najwyższą wydajność przy znacznym zmniejszeniu wpływu na środowisko. W porównaniu z poprzednim modelem, ulepszenia w układzie napędowym i aerodynamice pozwalają osiągnąć nawet 11% większą oszczędność paliwa i redukcję emisji CO2.

    W związku z niedawną normalizacją cen gazu – po gwałtownych wzrostach spowodowanych czynnikami geopolitycznymi – oraz dzięki oszczędności paliwa i zachętom rządowym, pojazdy te stanowią strategiczne rozwiązanie dla operatorów flot, którzy dążą do optymalizacji całkowitego kosztu posiadania (TCO).

    (s), fot. IVECO

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

      Czytaj więcej… Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!Kontynuuj

    • Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]

      Czytaj więcej… Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowychKontynuuj

    • Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]

      Czytaj więcej… Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!Kontynuuj

    Tagi : biometan, Iveco, IVECO S-WAY
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.