GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Konsekwentna współpraca obu podmiotów nie została przerwana pandemią COVID-19, ani zakłóceniami w łańcuchach dostaw. Efektem dotychczasowej fazy partnerstwa jest wprowadzenie na rynek elektrycznych samochodów ciężarowych zasilanych bądź akumulatorami (BEV) bądź ogniwami paliwowymi (FCEV), zdolnych obsługiwać przewozy regionalne i długodystansowe.
Obie firmy zamierzają teraz indywidualnie skoncentrować się na segmencie ciężkiego transportu. IVECO Group skupi się na rynku europejskim, gdzie będzie kontynuować rozwój i komercjalizację własnych, elektrycznych pojazdów ciężarowych zasilanych z baterii i ogniw paliwowych i w ramach tego rozbudowywać model finansowania GATE.
Nikola planuje działać przede wszystkim w Ameryce Północnej i zaoferować tamtejszym klientom zintegrowane podejście obejmujące BEV, FCEV i infrastrukturę wodorową pod swoją marką HYLA. IVECO Group obejmie całość udziałów w niemieckiej spółce joint-venture w Ulm. Ponadto otrzyma licencję na bezpłatny dostęp do oprogramowania sterującego do wspólnie opracowanych rozwiązań BEV i FCEV oraz jego dalszy rozwój. Nikola otrzyma natomiast licencję na technologię IVECO S-Way na Amerykę Północną i będzie zaopatrywana w odpowiednie podzespoły przez IVECO, a także uzyska udział w prawach do własności intelektualnej technologii eAxle Generation 1, opracowanej wspólnie z należącą do IVECO Group marką FPT Industrial, specjalizującą się w napędach.
IVECO Group pokryje nakłady kapitałowe związane z nową fazą współpracy z dostępnych środków własnych i przejmie powyższe wartości częściowo za gotówkę (35 mln USD), a częściowo za udziały w Nikoli (20 mln udziałów). Pomimo wyłożenia znacznej sumy w gotówce IVECO Group przewiduje, że generowane przepływy pieniężne wystarczą jej na pokrycie kosztów transakcji i dlatego nie zmienia założonego przez siebie celu dla przepływów pieniężnych na 2023 r. Grupa zachowa także znaczący pakiet udziałów w spółce Nikola.
IVECO Group i Nikola będą nadal realizować ten sam wspólny cel: przewodzenie transformacji energetycznej, która jest przyszłością mobilności. Wszystkie powyższe zamierzenia wymagają zatwierdzenia przez właściwe organy regulacyjne i przygotowania definitywnych umów, wdrażających kompleksowo warunki wiążącego porozumienia osiągniętego przez oba podmioty.
(s), fot. Nikola
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]
CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]