IVECO: Firma AGROMEX odebrała 18 niskoemisyjnych ciągników siodłowychS-WAY LNG
W ramach rozbudowy floty ciągników napędzanych przyjaznym dla środowiska skroplonym gazem ziemnym (LNG), firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.

Ciągnik IVECO S-WAY w wersji LNG wyposażony w silnik o mocy 460 koni mechanicznych zasilany gazem ziemnym, jest najbardziej przyjaznym dla środowiska pojazdem ciężarowym przynoszącym znaczące korzyści dla środowiska naturalnego i dla przewoźnika. Pojazdy zakupione przez firmę AGROMEX objęte są 60-miesięcznym kontraktem serwisowym 2XL Life. Usługę związaną z ich leasingiem finansuje IVECO CAPITAL.
IVECO Poland uroczyście przekazało firmie AGROMEX 18 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG z silnikami o mocy 460 KM wyposażonych w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG). Już wkrótce flotę przewoźnika wzmocnią pozostałe z 30 takich samych ciągników zamówionych w tym roku.
W 2020 roku firma AGROMEX zamówiła i odebrała pierwsze 20 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG, rozpoczynając tym samym proces rozbudowy floty o przyjazne dla środowiska i niskoemisyjne pojazdy. Decyzję o zakupie ciągników IVECO zasilanych LNG była poprzedzona testami eksploatacyjnymi, podczas których użyczony przewoźnikowi pojazd przez okres trzech tygodni realizował zlecenia transportowe na trasie Polska-Niderlandy, pokonując łączny dystans 13.589 km. Pozytywne doświadczenia z pierwszymi 20 ciągnikami IVECO S-WAY LNG oraz pozytywne testy nowych ciągników, przekonały przewoźnika do złożenia w tym roku zamówienia na kolejnych 30 pojazdów IVECO.
IVECO S-WAY LNG to ciągniki siodłowe i podwozia ciężarowe skonstruowane jako pojazdy zasilane wyłącznie gazem ziemnym, zaprojektowane do eksploatacji szosowej głównie w ruchu długodystansowym. Dysponując mocą 460 KM i zasięgiem do 1600 km (LNG), oferuje najlepsze w swojej klasie osiągi w transporcie dalekobieżnym, najniższe zużycie paliwa w historii modelu oraz najdłuższe okresy międzyprzeglądowe.
Pojazd ten jest w stanie osiągnąć do 15% niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) nawet o 95% przy zasilaniu biometanem w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny zgodny z aktualną normą emisji Euro VI/C. Bezobsługowy układ oczyszczania spalin nie wymaga stosowania AdBlue, ani filtra cząstek stałych (DPF). Ponadto silnik napędzany gazem ziemnym charakteryzuje się cichą pracą (do 71 dB – w przypadku pojazdów zgodnych z certyfikatem Piek Quiet Truck).
(s)
Fot. IVECO