Nowy Mercedes Actros L będzie w sprzedaży od grudnia! Zużywa 3% mniej paliwa!
Nowy Mercedes Actros L z kabiną Pro Cabin znaną już z elektrycznego eActros 600 trafi do […]
Cechą charakterystyczną dla IVECO eDaily jest największa w klasie zdolność holowania przyczepy o masie 3,5 tony oraz solidnej konstrukcji zbliżonych do samochodów ciężarowych. Wytrzymałość eDaily została właśnie potwierdzona historycznym wyczynem, który zapisał się oficjalnie w KSIĘDZE REKORDÓW GUINNESSA.
Świat dowiedział się o niezwykłych możliwościach elektrycznej wersji tego produkowanego seryjnie auta dostawczego, które zdołało ruszyć z miejsca i holować zestaw pojazdów ważących łącznie 153,58 tony! eDaily z silnikiem o mocy 140 kW rozwijającym 400 Nm momentu obrotowego oraz z napędem na tylną oś pobił nawet rekordy ustanawiane przez samochody elektryczne z napędem na wszystkie koła.
20 czerwca 2023 r. eDaily został zaprzężony pasami do ogromnego IVECO X-Way Strator. Tę potężną ciężarówkę zaprojektowano specjalnie do przewozu ponadgabarytowych ładunków o masie do 150 ton. Na jej naczepę załadowano dużą, ważącą ponad 50 ton koparkę z dodatkowym balastem 7 ton. Kolejnym pojazdem w drogowym pociągu była w pełni załadowana wywrotka IVECO X-Way 8×4 doczepiona do przyczepy Stratora, a 153-tonową karawanę zamykał lotniskowy, terenowy wóz strażacki.
eDaily ruszył, a następnie pokonał odcinek o długości 100 stóp (ok. 30 m). Wszystko odbyło się pod czujnym okiem inspektorów z KSIĘGI REKORDÓW GUINNESSA, którzy potwierdzili wykonanie zadania. W trakcie próby użyty został tryb „hi-power”, będący standardowym wyposażeniem każdego eDaily. Umożliwia on dodatkowe zwiększenie mocy elektrycznego napędu w ekstremalnych sytuacjach. Za kierownicą elektrycznego furgonu usiadł aktualny Najsilniejszy Brytyjczyk, Adam Bishop.
Fabio Santiago, szef Działu Marketingu i Zarządzania Produktami w IVECO Truck Business Unit, powiedział: – IVECO eDaily zapisał się w historii ustanowieniem rekordu, który potwierdza siłę, wytrzymałość i niezwykłe możliwości tego samochodu. Jesteśmy dumni z tego osiągnięcia, ponieważ dowiedliśmy, że eDaily może przesuwać granice, przewyższa tradycyjne samochody elektryczne oraz pozwala klientom uczestniczyć w transformacji energetycznej bez kompromisów. Ustanawiając historyczny rekord, IVECO eDaily wykazał zalety konstrukcji opartej na ramie i natychmiastowej dostępności wysokiego momentu obrotowego dostarczanego przez silnik elektryczny. Użytkownicy eksploatujący takie samochody z ciężkimi przyczepami mogą być pewni, że eDaily bez najmniejszego problemu poradzi sobie z holowaniem przyczep o masie do 3,5 tony.
(s). fot. IVECO
Nowy Mercedes Actros L z kabiną Pro Cabin znaną już z elektrycznego eActros 600 trafi do […]
Porównując pierwsze półrocze 2024 roku z pierwszym półroczem roku ubiegłego, odnotowano kilkunastoprocentowy wzrost wolumenów we wszystkich […]
Goodyear wprowadza na rynek nowe opony ciężarowe klasy premium Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA. Zaprojektowano je […]