IVECO: Driver Pal i Alexa asystenci kierowcy, z którymi możesz pogadać…
Minął już ponad rok od kiedy marka IVECO zaprezentowała sieci dealerskiej oraz międzynarodowej prasie branżowej rozwiązanie IVECO Driver Pal. Jest to w branży pojazdów ciężarowych i dostawczych nadal pionierski, cyfrowy asystent kierowcy do nowych modeli IVECO Daily oraz IVECO S-WAY.
Stworzone we współpracy z AWS Professional Services rozwiązanie IVECO Driver Pal wykorzystuje AWS Machine Learning, technologie głosowe, bezserwerowe oraz technologie bezpieczeństwa, w tym Amazon Comprehend, Amazon DynamoDB, AWS Lambda, Amazon Translate, a także opartą na chmurze usługę głosową Amazon Alexa, mającą poprawiać komfort pracy kierowcy i bezpieczeństwo jazdy.
Rozwiązanie to zapewnia kierowcom wsparcie na drodze ze strony sztucznej inteligencji wykorzystującej technologie głosowe i umożliwiającej przeniesienie treści cyfrowych na pokład, a także interakcję z pojazdem za pomocą poleceń głosowych. IVECO Driver Pal zaprojektowano z myślą o wspieraniu kierowcy w optymalizacji trasy i postojów poprzez dostosowywanie jazdy do zdarzeń na drodze w oparciu o informacje uzyskiwane w czasie rzeczywistym od społeczności kierowców pojazdów IVECO, za pośrednictwem usługi wsparcia IVECO oraz sieci.
Dzięki temu kierowca może wykonywać wszystkie dodatkowe zadania, trzymając ręce na kierownicy i nie spuszczając wzroku z drogi. IVECO Driver Pal wyznaczyło tym rozwiązaniem nowe standardy w branży pojazdów użytkowych. Dzięki wykorzystaniu szerokiego portfolio usług AWS oraz metodologii Amazon Working Backwards Innovation, wdrożonej w trakcie AWS Digital Innovation Program, marka IVECO była w stanie wprowadzić innowacje i dostarczyć nową usługę, która fundamentalnie zmienia sposób, w jaki kierowcy mogą wchodzić w interakcje z pojazdami i społecznością kierowców. Asystent głosowy IVECO wzmacnia cyfrową strategię firmy na najbliższe lata. Polega ona na zdefiniowaniu na nowo sposobu wykonywania przez kierowców swoich zadań oraz interakcji z pojazdem, przy jednoczesnym zwiększaniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu.
IVECO Driver Pal oferuje wszystkie funkcje, które pozwalają kierowcy przenieść świat cyfrowy na pokład pojazdu i tym samym ułatwić sobie życie osobiste i zawodowe: za pomocą poleceń głosowych użytkownik może wykonywać wszelkiego rodzaju zadania, minimalizując jednocześnie czynniki rozpraszające uwagę. Zadania te obejmują m.in. zarządzanie kalendarzem, odtwarzanie muzyki i ulubionych podcastów, połączenie z innymi urządzeniami z asystentem głosowym Alexa, sprawdzanie wiadomości, pogody i komunikatów drogowych, a nawet uzyskiwanie dostępu do urządzeń automatyki domowej z asystentem głosowym Alexa.
IVECO Driver Pal wyznacza kierunek w branży, wprowadzając dwie wyjątkowe usługi opracowane we współpracy z AWS Professional Services i zespołem Alexa Auto: MYIVECO i MYCOMMUNITY. MYIVECO oferuje zupełnie nowy sposób interakcji kierowcy z pojazdem. Kierowca może używać komend głosowych do zarządzania podróżą i planowania trasy: ustawiać cel podróży, wyszukiwać miejsca parkingowe i stacje benzynowe znajdujące się po drodze za pomocą systemu nawigacyjnego, zmieniać trasę, aby uniknąć dużego natężenia ruchu, czy wyszukiwać restauracje i hotele. Może też sprawdzić swój wynik oceny stylu jazdy i poprosić o wskazówki dotyczące bezpieczniejszej i bardziej ekonomicznej jazdy.
Podczas pokonywania długich tras IVECO Driver Pal, analizując informacje z tachografu, powiadomi kierowcę nawet o tym, kiedy powinien zrobić regulaminową przerwę. MYIVECO umożliwia kierowcy również włączenie listy kontrolnej pojazdu przed podróżą i uzyskanie informacji o stanie i serwisowaniu głównych podzespołów, takich jak opony, akumulatory, filtr, sprzęgło czy klocki hamulcowe. Kierowca może uzyskać dostęp do informacji na temat wydajności samochodu ciężarowego, zapoznać się z poradami dotyczącymi jej poprawy, a także zarezerwować postój serwisowy u wybranego dealera. W przypadku problemów technicznych kierowca może zwrócić się po pomoc do centrum Control Room IVECO, a w razie potrzeby – aktywować usługę Assistance NonStop i uzyskać dostęp do usługi Remote Assistance oraz aktualizacji drogą radiową.
Dzięki MYIVECO kierowca może aktywować kilka funkcji w kabinie, takich jak regulacja klimatyzacji i ogrzewania, włączanie i wyłączanie świateł, włączanie multimediów itd. Pozwala mu to w pełni skupić swoją uwagę na pokonywanej drodze i przyczynić tym samym do poprawy bezpieczeństwa ruchu. Drugą wyjątkową usługą jest MYCOMMUNITY, która działa jak cyfrowe radio CB, pozwalające użytkownikowi stać się częścią społeczności kierowców. Może on wymieniać wiadomości głosowe z innymi kierowcami i wyszukiwać wiadomości m.in. na trasie lub w pobliżu miejsca docelowego. Kierowcy mogą przekazywać sobie informacje o warunkach ruchu drogowego albo kolejkach do kontroli granicznej, co pozwala uniknąć nieoczekiwanych opóźnień, bądź dzielić się wskazówkami dotyczącymi najlepszych parkingów lub restauracji i innych przydatnych kwestii. Język nie stanowi bariery, ponieważ MYCOMMUNITY tłumaczy treści w języku angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim i hiszpańskim, a w przyszłości pojawią się kolejne języki.
(s)
Fot. IVECO
Views: 248