IVECO: Driver Pal i Alexa asystenci kierowcy, z którymi możesz pogadać…
Minął już ponad rok od kiedy marka IVECO zaprezentowała sieci dealerskiej oraz międzynarodowej prasie branżowej rozwiązanie IVECO Driver Pal. Jest to w branży pojazdów ciężarowych i dostawczych nadal pionierski, cyfrowy asystent kierowcy do nowych modeli IVECO Daily oraz IVECO S-WAY.

Stworzone we współpracy z AWS Professional Services rozwiązanie IVECO Driver Pal wykorzystuje AWS Machine Learning, technologie głosowe, bezserwerowe oraz technologie bezpieczeństwa, w tym Amazon Comprehend, Amazon DynamoDB, AWS Lambda, Amazon Translate, a także opartą na chmurze usługę głosową Amazon Alexa, mającą poprawiać komfort pracy kierowcy i bezpieczeństwo jazdy.
Rozwiązanie to zapewnia kierowcom wsparcie na drodze ze strony sztucznej inteligencji wykorzystującej technologie głosowe i umożliwiającej przeniesienie treści cyfrowych na pokład, a także interakcję z pojazdem za pomocą poleceń głosowych. IVECO Driver Pal zaprojektowano z myślą o wspieraniu kierowcy w optymalizacji trasy i postojów poprzez dostosowywanie jazdy do zdarzeń na drodze w oparciu o informacje uzyskiwane w czasie rzeczywistym od społeczności kierowców pojazdów IVECO, za pośrednictwem usługi wsparcia IVECO oraz sieci.
Dzięki temu kierowca może wykonywać wszystkie dodatkowe zadania, trzymając ręce na kierownicy i nie spuszczając wzroku z drogi. IVECO Driver Pal wyznaczyło tym rozwiązaniem nowe standardy w branży pojazdów użytkowych. Dzięki wykorzystaniu szerokiego portfolio usług AWS oraz metodologii Amazon Working Backwards Innovation, wdrożonej w trakcie AWS Digital Innovation Program, marka IVECO była w stanie wprowadzić innowacje i dostarczyć nową usługę, która fundamentalnie zmienia sposób, w jaki kierowcy mogą wchodzić w interakcje z pojazdami i społecznością kierowców. Asystent głosowy IVECO wzmacnia cyfrową strategię firmy na najbliższe lata. Polega ona na zdefiniowaniu na nowo sposobu wykonywania przez kierowców swoich zadań oraz interakcji z pojazdem, przy jednoczesnym zwiększaniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu.
IVECO Driver Pal oferuje wszystkie funkcje, które pozwalają kierowcy przenieść świat cyfrowy na pokład pojazdu i tym samym ułatwić sobie życie osobiste i zawodowe: za pomocą poleceń głosowych użytkownik może wykonywać wszelkiego rodzaju zadania, minimalizując jednocześnie czynniki rozpraszające uwagę. Zadania te obejmują m.in. zarządzanie kalendarzem, odtwarzanie muzyki i ulubionych podcastów, połączenie z innymi urządzeniami z asystentem głosowym Alexa, sprawdzanie wiadomości, pogody i komunikatów drogowych, a nawet uzyskiwanie dostępu do urządzeń automatyki domowej z asystentem głosowym Alexa.
IVECO Driver Pal wyznacza kierunek w branży, wprowadzając dwie wyjątkowe usługi opracowane we współpracy z AWS Professional Services i zespołem Alexa Auto: MYIVECO i MYCOMMUNITY. MYIVECO oferuje zupełnie nowy sposób interakcji kierowcy z pojazdem. Kierowca może używać komend głosowych do zarządzania podróżą i planowania trasy: ustawiać cel podróży, wyszukiwać miejsca parkingowe i stacje benzynowe znajdujące się po drodze za pomocą systemu nawigacyjnego, zmieniać trasę, aby uniknąć dużego natężenia ruchu, czy wyszukiwać restauracje i hotele. Może też sprawdzić swój wynik oceny stylu jazdy i poprosić o wskazówki dotyczące bezpieczniejszej i bardziej ekonomicznej jazdy.
Podczas pokonywania długich tras IVECO Driver Pal, analizując informacje z tachografu, powiadomi kierowcę nawet o tym, kiedy powinien zrobić regulaminową przerwę. MYIVECO umożliwia kierowcy również włączenie listy kontrolnej pojazdu przed podróżą i uzyskanie informacji o stanie i serwisowaniu głównych podzespołów, takich jak opony, akumulatory, filtr, sprzęgło czy klocki hamulcowe. Kierowca może uzyskać dostęp do informacji na temat wydajności samochodu ciężarowego, zapoznać się z poradami dotyczącymi jej poprawy, a także zarezerwować postój serwisowy u wybranego dealera. W przypadku problemów technicznych kierowca może zwrócić się po pomoc do centrum Control Room IVECO, a w razie potrzeby – aktywować usługę Assistance NonStop i uzyskać dostęp do usługi Remote Assistance oraz aktualizacji drogą radiową.
Dzięki MYIVECO kierowca może aktywować kilka funkcji w kabinie, takich jak regulacja klimatyzacji i ogrzewania, włączanie i wyłączanie świateł, włączanie multimediów itd. Pozwala mu to w pełni skupić swoją uwagę na pokonywanej drodze i przyczynić tym samym do poprawy bezpieczeństwa ruchu. Drugą wyjątkową usługą jest MYCOMMUNITY, która działa jak cyfrowe radio CB, pozwalające użytkownikowi stać się częścią społeczności kierowców. Może on wymieniać wiadomości głosowe z innymi kierowcami i wyszukiwać wiadomości m.in. na trasie lub w pobliżu miejsca docelowego. Kierowcy mogą przekazywać sobie informacje o warunkach ruchu drogowego albo kolejkach do kontroli granicznej, co pozwala uniknąć nieoczekiwanych opóźnień, bądź dzielić się wskazówkami dotyczącymi najlepszych parkingów lub restauracji i innych przydatnych kwestii. Język nie stanowi bariery, ponieważ MYCOMMUNITY tłumaczy treści w języku angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim i hiszpańskim, a w przyszłości pojawią się kolejne języki.
(s)
Fot. IVECO
- VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasyVolvo Trucks wprowadza na rynek nowy, mocniejszy samochód ciężarowy, który może być zasilany skroplonym biogazem. Nowy pojazd może wykonywać wymagające zadania transportowe na dużych odległościach, jednocześnie zmniejszając ogólną emisję CO2. Pięć lat temu Volvo Trucks […]
- Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowegoBateryjny lub wodorowy – ale na pewno elektryczny! Transport przyszłości już dziś potrzebuje silnego wsparcia, aby polscy przewoźnicy utrzymali pozycję lidera w europejskim sektorze przewozów drogowych. Organizacje pozarządowe i branżowe powołują Koalicję e-Transport. Transformacja motoryzacji […]
- IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV
- ORLEN Oil: Olej PLATINUM GEAR ATF VI – nowa jakość dla automatycznych skrzyń biegówNowy produkt w portfolio firmy ORLEN OIL, PLATINUM GEAR ATF VI, to syntetyczny olej przekładniowy, który spełnia wymagania najnowszych specyfikacji ATF. Nowy syntetyczny olej przekładniowy PLATINUM GEAR ATF VI to produkt, który z pewnością zainteresuje […]