Inspektorzy ITD mieli dobre oko! Drewna było dużo za dużo…
W miejscowości Pilzno, na drodze krajowej nr 73, podkarpaccy inspektorzy transportu drogowego (ITD) zatrzymali samochód ciężarowy […]
IVECO Defence Vehicles podpisała umowę ramową (FWA) na dostawę do 3000 lekkich pojazdów wielozadaniowych LMPV typu MUV 4×4 (Military Utility Vehicle) dla szwedzkich sił zbrojnych. Umowa ramowa obejmuje cztery lata od 2023 do 2027 roku z opcją przedłużenia umowy o dodatkowe pięć lat.
MUV 4×4, wybrany pojazd uznany za spełniający wymagania LMPV, jest dostępny w 12 różnych wariantach, w tym pojazdach do transportu żołnierzy, pojazdach w wariancie medycznym, pojazdach komunikacyjnych, pojazdach logistycznych i pojazdach do transportu psów. 12 różnych wersji LMPV można łatwo umieścić na platformie MUV, wszechstronnej i modułowej rodzinie pojazdów z kilkoma kombinacjami pod względem DMC, podwozia, kabiny, silnika i układu napędowego. Oferowane przez IDV pojazdy będą gwarantować wysoką mobilność, kompatybilność z paliwami wojskowymi, adaptację do różnych stref klimatycznych oraz najwyższe parametry EMC.
MUV to specjalnie skonstruowany pojazd wojskowy, opracowany jako naturalny następca konia roboczego IDV, M40E15-WM, zgodny ze standardami wojskowymi i NATO, który znacząco korzysta również z ważnych synergii z silnie uprzemysłowionymi komponentami. Wytrzymały i wysoce mobilny MUV został zaprojektowany, aby sprostać szerokiemu spektrum wymagań operacyjnych użytkowników wojskowych.
Przy DMC do 7 ton pojazd jest zaprojektowany tak, aby oferować maksymalną ładowność 4 ton. Silnik został specjalnie zaprojektowany do pracy w wymagających środowiskach, w tym w ekstremalnych temperaturach w zakresie od -32°C do +49°C, a także może pracować z paliwami NATO. Mobilność dodatkowo zwiększa stały napęd 4×4 z centralnym/przednim/tylnym mechanizmem różnicowym z blokadą i skrzynią rozdzielczą wyposażoną w WOM, a także niezależny układ przedniego zawieszenia z drążkiem skrętnym, który zapewnia zrównoważoną mobilność terenową, prowadzenie i niezawodność. Poprzez maksymalizację podobieństwa komponentów i produkcji w całej rodzinie MUV, zmniejsza się ślad logistyczny, a jednocześnie poprawia się elastyczność poprzez wprowadzenie modułowych nadbudów w celu zwiększenia przydatności MUV w różnych scenariuszach operacyjnych.
Aby odpowiedzieć na zestaw konkretnych wymagań technicznych dla projektu LMPV, firma IDV zaprojektowała rozwiązania celowe i adaptacje pojazdów. Te wymagania dotyczące dostosowywania obejmują ulepszenie wydajności EMC zarówno w odniesieniu do pojazdu, jak i zabudowy, a tym samym osiągnięcie pełnego wojskowego poziomu zgodności, predyspozycje w kabinie do integracji sprzętu komunikacyjnego i wojskowego, a także dostosowane zabudowy do różnych ról i zastosowań, w tym możliwość transportu wariantu Medical 2 w samolocie C-130 przy jednoczesnym zapewnieniu funkcjonalności systemów medycznych i sprzętu do intensywnej terapii podczas lotu.
Wsparcie wymagane dla projektu LMPV obejmuje ustanowienie lokalnego śladu w nadchodzącej perspektywie krótkoterminowej, zapewniając w ten sposób szwedzkim siłom zbrojnym wymaganą gotowość w okresie użytkowania MUV. W związku z tym, z myślą o FWA LMPV, podpisywana jest również dedykowana umowa Customer Logistic Support (CLS) FWA, która obejmie niezawodność i dyspozycyjność floty serwisowej nawet przez 12 lat.
IVECO Defence Vehicles ma bogate doświadczenie w opracowywaniu pojazdów wojskowych, aby sprostać obecnym i przyszłym globalnym wymaganiom operacyjnym. W ostatnich latach firma zidentyfikowała zapotrzebowanie na lekki pojazd, specjalnie zaprojektowany do pełnienia różnych ról w scenariuszach operacyjnych o niskiej intensywności, takich jak: wsparcie logistyczne, operacje i szkolenia na lądzie, pomoc humanitarna, misje bezpieczeństwa wewnętrznego dla ONZ, UE i NATO oraz zdolne do zaspokojenia potrzeb wojskowych sił spoza NATO.
W odpowiedzi na te wymagania firma opracowała nową generację pojazdów niezabezpieczonych i słabo chronionych. MUV czerpie z bogatego doświadczenia firmy w sektorze pojazdów lekkich, uwydatnionego niezwykłym sukcesem komercyjnym swojego poprzednika, wspomnianego wyżej M40E15-WM, którego zamówiono ponad 18.000 egzemplarzy na całym świecie w ciągu ostatnich 30 lat. Do tej pory MUV jest używany w takich krajach jak Hiszpania, Czechy, Austria, Polska, Malezja i Tajwan.
(s), fot. IVECO Defence Vehicles
W miejscowości Pilzno, na drodze krajowej nr 73, podkarpaccy inspektorzy transportu drogowego (ITD) zatrzymali samochód ciężarowy […]
Pierwszy, 3-osiowy elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech, wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa został dostarczony […]
Transport kolejowy uznawany jest za niezawodną gałąź transportu, choć w ostatnich latach wyparły go bardziej elastyczne […]