IVECO: 700-tysięczny Daily z Valladolid
Fabryka IVECO w Valladolid, w której powstają zarówno podwozia Daily do zabudowy, jak i kabiny do ciężkich IVECO S-WAY, przekroczyła próg 700.000 wyprodukowanych egzemplarzy Daily. Okazja do świętowania jest podwójna, ponieważ produkcję tego flagowego przedstawiciela marki w segmencie lekkich pojazdów użytkowych uruchomiono w Valladolid dokładnie 30 lat temu.

W styczniu taśmę montażową w Valladolid opuścił 700-tysięczny egzemplarz IVECO Daily, po 30 latach od uruchomienia tam produkcji tego modelu. Wydarzenie jest potwierdzeniem jakości i efektywności fabryki, która ciągle ewoluuje i jest obecnie stawiana za krajowy wzór zakładu na miarę Przemysłu 4.0.
Jose Manuel Jaquotot, dyrektor zakładów IVECO w Valladolid, powiedział: – Pierwszy Daily zjechał z tutejszej linii produkcyjnej 11 marca 1992 r. Czuliśmy wtedy zapał, jaki towarzyszy rozpoczynaniu nowego życiowego projektu. Po 30 latach starań, entuzjazmu i ciężkiej pracy kontynuujemy sukces Daily jako produktu oraz fabryki IVECO w Valladolid jako udanego przedsięwzięcia przemysłowego, które zapewnia stabilność i dobrą jakość życia wielu rodzinom w naszym mieście. Jeszcze przed rocznicą tego wydarzenia, w styczniu, przekroczyliśmy próg 700 000 Daily wyprodukowanych w Valladolid. Pamiętając o naszych poprzednikach, będziemy kontynuować pracę z myślą o kolejnych 30 latach sukcesów fabryki w Valladolid oraz IVECO Daily w Hiszpanii i Europie.
Ponad 60 lat innowacji
Fabryka w Valladolid, wybudowana w 1955 r., została zakupiona przez IVECO 13 września 1990 r. Wcześniej była własnością takich firm, jak FADA, SAVA i na koniec Pegaso. Wkrótce potem ruszyła w niej produkcja Daily. Obecnie codziennie powstaje tam 140 sztuk Daily (modelu, który ma ponad 6000 fabrycznych wariantów) i 150 kabin do IVECO S-WAY.
Fabryka zatrudnia około 1100 osób i jest uznawana za jeden z czołowych zakładów motoryzacyjnych w regionie Kastylia i León. Gdy w 2017 r. obchodziła jubileusz 60-lecia, zapowiadała innowacje, które uczyniły ją globalnym wzorcem Przemysłu 4.0. Polityka ustawicznego doskonalenia pozwala podnosić efektywność, jakość i zdolności adaptacyjne, przy jednoczesnym promowaniu innowacyjności wśród załogi.
Od 1992 r., kiedy w Valladolid wyprodukowano pierwsze IVECO Daily, zakład nieustannie się rozwija. – Innowacje i cyfrowa transformacja są naszymi siłami napędowymi. Budujemy pozycję lidera Przemysłu 4.0 oraz konkurencyjnej fabryki, nie tylko w Grupie Iveco, ale w całym ważnym uprzemysłowionym regionie Kastylii i León – mówi José Manuel Jaquotot.
W 2019 r. fabryka osiągnęła najwyższy, „złoty” poziom przemysłowej innowacyjności w programie World Class Manufacturing. Stosowna nagroda została przyznana w uznaniu znaczących postępów pod względem jakości, ochrony środowiska, bezpieczeństwa oraz innowacyjności procesów produkcyjnych.
Sześć generacji doskonalenia…
Przez ponad 40 lat rozwoju i sukcesów model Daily wypracował sobie renomę preferowanego pojazdu w segmencie lekkiego transportu. Ponad 3 miliony Daily wyprodukowanych na trzech kontynentach i przemierzających drogi 110 krajów potwierdza popularność tej linii modelowej oraz jej wyjątkową zdolność do błyskawicznej adaptacji do specyficznych potrzeb klientów na całym świecie.
Przez sześć generacji Daily utrzymał zwycięską formułę i wciąż wyróżnia się niezawodnością, efektywnością i wszechstronnością, dzięki którym jest uznawany za wzór. Jednocześnie model ciągle się zmienia i jest unowocześniany, aby jak najlepiej zaspokajać wymagania klientów. Od premiery rynkowej w 1978 r. rodzina Daily konsekwentnie oferuje przełomowe innowacje, które zmieniają branżę.
W modelu Daily firma IVECO wprowadza pionierskie rozwiązania w zakresie najefektywniejszych i przyjaznych dla środowiska technologii, które coraz bardziej liczą się w sektorze transportowym. Dzisiaj IVECO jest liderem napędów zasilanych gazem ziemnym, czego potwierdzeniem jest Daily w wersji CNG. – Daily adaptuje się do potrzeb naszych klientów. Już w ubiegłym roku wprowadziliśmy model 2022, za który przyznano nam nagrodę „Lekkiego Pojazdu Użytkowego 2022” w Hiszpanii — podsumowuje Jaquotot.
(s)
Fot. IVECO
- Zderzenie dwóch ciężarówek i busa przed sygnalizacją świetlnąW Dąbrowie Górniczej doszło do groźnie wyglądającego wypadku. Zderzyły się dwa samochody ciężarowe i bus. Kierowca busa trafił do szpitala. Do wypadku doszło na drodze krajowej numer 94 w Dąbrowie Górniczej, na skrzyżowaniu z sygnalizacją […]
- Wycieraczki do samochodów ciężarowych i autobusów, na co zwrócić uwagę przy zakupie?Wycieraczki do samochodów ciężarowych to jeden z najważniejszych systemów zamontowanych w pojeździe, od których zależy nie tylko komfort, ale i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Dlaczego i na co zwrócić uwagę przy zakupie? Czym się różnią wycieraczki […]
- Scania: Cyfrowy interfejs kierowcy od 2024 roku
- DAF: Zamówienie na 1500 ciężarówekDAF otrzymuje duże zamówienie od brytyjskiej firmy Asset Alliance Group. Firma porozumiała się z DAF-em w sprawie zamówienie na 1500 nowych pojazdów elektrycznych i wysokoprężnych. Asset Alliance Group, czołowa brytyjska firma zajmująca się krótko- i […]