IVECO: 7-tonowy Daily z tytułem „Samochodu ciężarowego roku” w plebiscycie Fleet News Awards 2021
Siedmiotonowy IVECO Daily uzyskał tytuł „samochodu ciężarowego roku” (kategoria 6–16 ton) w tegorocznym plebiscycie Fleet News Awards, którego finał zorganizowano na terenie Toru Wyścigowego w Ascot w Wielkiej Brytanii.

Sięgając już po drugą nagrodę roku w Wielkiej Brytanii, siedmiotonowy IVECO Daily tym razem musiał pokonać znacznie większą konkurencję o tytuł „Samochodu ciężarowego roku” (Rigid Truck of the Year) Fleet News w kategorii 6–16 ton.
Doroczna gala plebiscytu Fleet News Awards odbyła się na terenie torów wyścigów konnych w Ascot. Po raz pierwszy połączono ją z plebiscytem Commercial Fleet Awards dla podkreślenia ogromnego zróżnicowania sektora flotowego. Jury złożone z przedstawicieli czołowych animatorów rynku i zespołu redakcyjnego Fleet News oceniło: – Ten siedmiotonowy model jest dostępny z różnymi wersjami zespołu napędowego, w tym z silnikami Diesla i zasilanymi CNG oraz w wielu konfiguracjach nadwozia, co czyni z niego bezapelacyjnego zwycięzcę. Jest elastyczny, zwrotny i ma imponującą ładowność. Nic dziwnego, że siedmiotonowy Daily jest bardzo popularny wśród operatorów flotowych.
Daily w siedmiotonowej wersji zajmuje najwyższą pozycję w najbardziej kompleksowej pod względem dopuszczanej masy całkowitej ofercie pojazdów na rynku. Ładowność podwozia z kabiną zbudowanego na niezwykle wytrzymałej ramie z profili o przekroju C wynosi do 4900 kg. Furgon o kubaturze od 16 do 19,6 m3 doskonale nadaje się do przewozu ładunków o dużych gabarytach i jest idealną bazą do zabudowy lub adaptacji. Siedmiotonowy Daily w wersji podwozie z kabiną jest dostępny także z kabiną załogową i zredukowaną, a także z rozstawami osi od 3450 do 5100 mm, odpowiednimi do nadwozi o długości prawie 7 m i szerokości ponad 2,5 m.
W każdej z tych konfiguracji Daily zapewnia komfort i wrażenia z jazdy porównywalne z autem osobowym, a także ma wyjątkowo mały promień zawracania. Samochód jest napędzany mocnym i wydajnym, 3-litrowym, turbodoładowanym dieslem F1C, którego poszczególne warianty rozwijają moc 160, 180 lub 210 KM i maksymalny moment obrotowy 470 Nm. Jest też dostępny z silnikiem zasilanym sprężonym gazem ziemnym. Ta jednostka rozwija moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm, a jeżeli pojazd zatankowano biometanem, bilans emisji CO2 jest nawet o 95% niższy w porównaniu z olejem napędowym.
Sześciobiegowa przekładnia mechaniczna jest łączona z silnikami o mocy 160 i 180 KM i silnikiem na CNG, natomiast cieszącą się uznaniem 8-biegową przekładnię automatyczną IVECO HI-MATIC można zamówić do 180- i 210-konnego diesla oraz do wspomnianego silnika zasilanego CNG. Przekładnia może zmieniać biegi w ciągu 200 milisekund, zapewniając doskonałe połączenie mocy i oszczędności w każdej sytuacji przy jednoczesnym zmniejszeniu zmęczenia kierowcy w intensywnym ruchu miejskim.
Dzięki ponad 40-letniemu doświadczeniu i ciągłemu podnoszeniu poprzeczki pod względem funkcjonalności i trwałości Daily jest kompletnym rozwiązaniem transportowym i świetnie radzi sobie z każdym zadaniem. Kierowcy Daily mogą korzystać z szybkiej pomocy drogowej Assistance Non-Stop 24/7 i tej samej sieci warsztatów, która obsługuje ciężkie pojazdy marki IVECO.
Użytkownicy Daily mają też do dyspozycji imponujący zestaw inteligentnych i skomunikowanych pakietów napraw i przeglądów IVECO ON, pozwalających maksymalnie wykorzystać potencjał niskiego całkowitego kosztu posiadania pojazdu. Maksymalną dyspozycyjność uzyskuje się dzięki okresom międzyprzeglądowym dostosowanym do specyfiki eksploatacji pojazdu, sugestiom dotyczącym doskonalenia stylu jazdy i zdalnemu monitorowaniu parametrów samochodu utrzymującego łączność z usługą Control Room IVECO. Ponadto kierowca może teraz inicjować aktualizacje oprogramowania drogą radiową wprost z komfortowej kabiny, na przejrzystym 7-calowym ekranie multimedialnego systemu info-rozrywki Hi-Connect, bez konieczności odwiedzania warsztatu.
(s)
Fot. IVECO