IVECO: 150 ciągników siodłowych S-WAY LNG i 10 CNG dla Grupy Hegelmann
Dążąc do osiągnięcia zrównoważonego rozwoju w zakresie przewozów dalekobieżnych, grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.

Pojazdy te powiększą zieloną flotę, liczącą już 20 samochodów ciężarowych IVECO napędzanych LNG, które w ciągu ostatnich kilku lat umożliwiły spółce znaczne ograniczenie emisji CO2. Zrównoważona wydajność sprawiła, że Grupa Hegelmann ponownie zainwestowała w zaawansowane technologie LNG/CNG opracowane przez lidera rynku europejskiego.
Niemal neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla eksploatacja pojazdu IVECO S-WAY LNG/CNG napędzanego biometanem możliwa jest już dziś. stwierdził: – W swojej działalności Grupa Hegelmann mogła się bezpośrednio przekonać, że samochody ciężarowe IVECO S-WAY LNG stanowią realne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu – mówiJohn Venstra, szef działu ds. kluczowych klientów IVECO. – Potwierdzeniem tego jest nowe zamówienie, które Grupa złożyła po nabyciu pierwszych 20 ciągników, znacznie powiększając w ten sposób swoją flotę zasilaną gazem ziemnym. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać jej działania na rzecz dekarbonizacji transportu – to zobowiązanie, które w IVECO podzielamy i które sprawiło, że od ponad 25 lat jesteśmy pionierem w zakresie technologii gazu ziemnego.
Flota firmy liczy więc już 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG i 10 ciągników siodłowych IVECOS-WAY CNG. Zamówione pojazdy IVECO S-WAY LNG/CNG to standardowe ciągniki siodłowe 4×2 wyposażone w obszerną kabinę Active Space z wysoką linią dachu. Ciągniki napędza zasilany gazem ziemnym silnik Cursor 13 o mocy 460 KM spełniający normy emisji Euro 6 Step E. Pojazdy ciężarowe LNG są wyposażone w dwa zamontowane po obu stronach pojazdu 540-litrowe zbiorniki skroplonego gazu ziemnego, które zapewniają łączną pojemność co najmniej 390 kg skroplonego gazu BioLNG i zasięg do 1600 kilometrów, w zależności od scenariusza eksploatacji.
Pojazdy ciężarowe napędzane CNG mają cztery zbiorniki gazu zamontowane po obu stronach podwozia – każdy o pojemności całkowitej 160 kg, które zapewniają zasięg do 670 kilometrów. Zastosowanie biometanu umożliwia Grupie Hegelmann znaczne ograniczenie emisji dwutlenku azotu i sadzy, a także emisji CO2 – nawet o 95 procent w porównaniu z samochodem ciężarowym napędzanym silnikiem wysokoprężnym, a wręcz uzyskanie ujemnego śladu węglowego w sytuacji, gdy biometan jest wytwarzany z odpadów zwierzęcych.
Na przedstawicielach Grupy Hegelmann wrażenie wywarło nie tylko niskie zużycie paliwa, lecz także redukcja hałasu zasilanego gazem ziemnym silnika pojazdów IVECO S-WAY LNG/CNG. Silnik zasilany gazem ziemnym pracuje nawet o połowę ciszej niż porównywalne silniki wysokoprężne, co czyni go idealnym do użytku w strefach o ograniczonym natężeniu ruchu oraz w przypadku dostaw nocnych. Kolejną zaletą jest to, że pojazdy IVECO zasilane gazem mogą pracować również w „strefach eco” ‒ np. nie podlegają zakazowi nocnej jazdy samochodów ciężarowych po autostradzie A12 w dolinie Innu.
Zgodnie z wymaganiami Grupy Hegelmann nowe ciągniki siodłowe IVECO S-WAY LNG otrzymały dodatkowe wyposażenie podnoszące komfort codziennego życia kierowców. Jeśli chodzi o miejsce pracy kierowcy możemy tu wymienić fotel kierowcy Premium z regulacją odcinka lędźwiowego i barkowego oraz ogrzewanie i wentylację, radio DAB+ i boczne rolety przeciwsłoneczne po obu stronach. Komfortowy wypoczynek zapewnią: automatyczna klimatyzacja zintegrowana z ogrzewaniem postojowym oraz dodatkowa izolacja termiczna kabiny. W wyposażeniu kabiny znajdziemy również 50-litrową lodówkę Premium z zamrażalnikiem, inwerter z gniazdkiem 230 V, wiele gniazd USB pozwalających na ładowanie urządzeń mobilnych, a także szeroką, wygodną leżankę jednoczęściową i przestrzeń bagażową o kubaturze przekraczającej 600 litrów. Dodatkowe wyposażenie obejmuje również układ monitorowania ciśnienia w oponach, wyświetlacz obciążenia osi, reflektory w technologii LED i wiele innych elementów.
– W obecnej sytuacji zwyżkujących cen gazu LNG decyzja nie była prosta, ale świadomie zdecydowaliśmy się zaoferować zrównoważony transport w perspektywie długoterminowej – powiedział Andreas Schmidt, dyrektor ds. sprzedaży Grupy Hegelmann / dyrektor generalny Hegelmann Niemcy.
(s)
Fot. IVECO
- MITSUBISHI: Koncepcyjny pickup XRT ConceptMitsubishi Motors Corporation (dalej Mitsubishi Motors) zaprezentuje Mitsubishi XRT Concept – koncepcyjną wersję całkowicie nowego pickupa Triton/L2001. Prezentacja odbędzie się na 44. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku 2023, który potrwa od 21 marca do 2 […]
- SOLARIS: Nowy Urbino 18 electric na Elekbu 2023Podczas 14. edycji targów Elekbu Solaris prezentuje nowe rozwiązanie w swojej ofercie – przegubowy autobus bateryjny z dwiema elektrycznymi osiami napędowymi. Model Urbino 18 electric jest wystawiony na stoisku firmy nr 53. Największa w Niemczech […]
- Volkswagen Samochody Dostawcze: Ceny nowego Volkswagena Amaroka już są!Marka Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawiła ceny Nowego Amaroka, który w salonach sprzedaży pojawi się już w czerwcu. Cena wersji Style wynosi 229.000 zł netto, wersji PanAmericana 249.000 zł netto, a wersji Aventura 269.000 zł netto. […]
- Nielegalna ingerencja w czujnik ruchu tureckiej ciężarówkiCzujnik ruchu, w ciężarówce należącej do tureckiego przewoźnika, nie był odporny na działanie pola magnetycznego, co pozwoliło kierowcy na zapisywanie fikcyjnego odpoczynku w trakcie jazdy. Inspektorzy podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli ciągnik siodłowy […]