Z jednej fabryki. Schmitz Cargobull przed IAA
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
W jednym przypadku przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej sięgnęło ponad 3 ton. Po rozładowaniu samochodu dostawczego okazało się, że jego rzeczywista masa własna różni się o 400 kg od wartości wpisanej w dowodzie rejestracyjnym. Zamiast 3042 kg, pusty pojazd ważył 3450 kg! W związku z rażącym naruszeniem przepisów, inspektorzy ITD ukarali kierowcę mandatem karnym i zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu.
Kolejny skontrolowany dostawczak, oprócz przeładowania o 2,8 tony, również miał nieprawidłowy wpis w dowodzie rejestracyjnym dotyczący masy własnej. Po rozładowaniu okazało się, że pusty bus waży 3,9 tony. W tym przypadku również dowód rejestracyjny został zatrzymany.
Te dwa skrajne przykłady pokazują, jak ważne są regularne kontrole ciężarów pojazdów. Przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej to nie tylko zagrożenie dla bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego, ale również poważne konsekwencje finansowe dla kierowców i przewoźników.
Kontrole ciężaru będą nadal prowadzone na polskich drogach, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, inspektorzy ITD będą stosować surowe sankcje.
CYPH
Fot. GITD
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Krone wprowadza na rynek pionierską koncepcję „Dimensions in Motion” na targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze. […]
Opony do pojazdów ciężarowych i naczep montowane na 22,5-calowych obręczach zapewniają dłuższy okres eksploatacji, wysoki poziom […]