Okres przejściowy na wymianę tachografów – czy przewoźnicy mogą odetchnąć z ulgą?
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Kierowca okazał inspektorom ITD do kontroli kwit wywozowy, na którym masa drewna została określona przez załadowcę na 23.502 kg. Do tej wielkości kontrolujący dodali masę własną samochodu ciężarowego 14.200 kg i przyczepy 4015 kg.
Suma mas, która wyniosła 41.717 kg i była o 1717 kg większa od maksymalnej dopuszczonej przepisami, stała się podstawą do skierowania zespołu pojazdów na punkt kontrolny przystosowany do przeprowadzenia czynności z użyciem wag i innych przyrządów pomiarowych.
W trakcie ważenia, ujawniono, że masa rzeczywista pojazdu faktycznie była większa od dopuszczalnej, lecz nie o 1717 kg, a o aż 12.900 kg! Dodatkowo stwierdzono przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi kontrolowanego zespołu pojazdów.
Podwójna oś napędowa samochodu ciężarowego generowała nacisk na drogę równy 21.300 kg., to jest o 2300 kg. większy od dopuszczalnego. Podobnie, na osiach przyczepy, również stwierdzono zbyt duże wartości, pierwsza przekraczała dopuszczalny nacisk o 900 kg, a druga o 1200 kg.
W związku z faktem, iż dopuszczalna masa całkowita pojazdu, nacisk podwójnej osi napędowej pojazdu oraz naciski osi pojedynczych przyczepy przekraczały dopuszczalne wartości, wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie administracyjne, w którego efekcie może zostać nałożona kara pieniężna wynosząca nawet 15.000 zł.
(s), fot. Podkarpacka ITD
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Stolica Wielkopolski po raz kolejny inwestuje w bezemisyjny transport publiczny. MPK Poznań i producent Solaris Bus […]
Amazon złożył największe w historii zamówienie na ponad 200 akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych i wybrał flagowy pojazd […]