Kierował ciężarówką bez uprawnień. Będzie się tłumaczył w sądzie…
41-latek kierował ciągnikiem siodłowym z naczepą pomimo cofniętego prawa jazdy, wymaganego dla tego rodzaju zespołu pojazdów. […]
W pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku Wojewódzkie Inspektoraty Transportu Drogowego przeprowadziły 2640 kontroli przewoźników z Ukrainy, co stanowi wzrost o 34% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Również Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej GITD odnotowało wzrost liczby kontroli – z 347 do 621, z czego 605 dotyczyło pojazdów z ukraińskimi tablicami rejestracyjnymi.
Oprócz wzmożonych kontroli, ITD prowadzi również skoordynowane działania z Policją, Krajową Administracją Skarbową i Strażą Graniczną. Kontrole te odbywają się przez 24 godziny na dobę w wyznaczonych punktach na terenie całego kraju i skupiają się na przewoźnikach spoza UE. Sprawdzane jest m.in. respektowanie umów i przepisów międzynarodowych.
W celu ułatwienia zgłaszania nieprawidłowości w przewozach drogowych, na stronach internetowych GITD i WITD uruchomiono anonimowy formularz zgłoszeniowy. Dodatkowo, wszystkie Inspektoraty uruchomiły dedykowane infolinie.
Kierownictwo GITD wprowadziło również zmiany organizacyjne mające na celu optymalizację procesów i usprawnienie funkcjonowania ITD. Planowane są również zmiany w strukturze WITD oraz nadanie inspektorom statusu funkcjonariusza służb mundurowych.
ITD ściśle współpracuje z Ministerstwem Infrastruktury i jest otwarta na dialog z pracownikami Inspekcji. Prowadzone są prace nad zmianami w przepisach, które mają na celu poprawę sytuacji na rynku przewozów drogowych.
Zwiększenie liczby kontroli przewoźników spoza UE przez Inspekcję Transportu Drogowego to zdecydowanie krok w dobrą stronę. Działania te są odpowiedzią na postulaty polskich przewoźników, którzy od dawna apelowali o większą kontrolę nad konkurencją ze strony firm z Ukrainy i innych krajów trzecich.
Uczciwa konkurencja na rynku transportowym jest niezwykle ważna. Nieuczciwe praktyki, takie jak dumping cenowy czy łamanie przepisów, mogą negatywnie wpływać na polskie firmy transportowe, a także na bezpieczeństwo na drogach.
(CYPHER), fot. ITD
41-latek kierował ciągnikiem siodłowym z naczepą pomimo cofniętego prawa jazdy, wymaganego dla tego rodzaju zespołu pojazdów. […]
Nadchodzący debiut Van Electric Architecture (VAN.EA) wyznaczy nową erę modeli Mercedes-Benz Vans. Marka z gwiazdą rozszerza […]
Producent dostawczych i osobowych vanów, pick-upów oraz SUV-ów Maxus wprowadza na polski rynek model e-Deliver 5: […]