Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!
Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

Lekka naczepa plandekowa BERGERecotrail jest przystosowana szczególnie do zadań transportowych wymagających dużej ładowności i jest uważana za najlżejszy tego typu pojazd na rynku.
Z masą własną zaczynającą się od 4,7 tony, ecoCHAMP jest prawdziwie wszechstronnym pojazdem na rynku lżejszych pojazdów. Ulepszona wersja z krótszym rozstawem osi została teraz opracowana w celu zmaksymalizowania ładowności bez przeciążania osi napędowej ciągnika. Dzięki dużej ładowności, nowa naczepa ecoCHAMP LTO zmniejsza liczbę przejazdów nawet o 10 procent i jest również idealna do użytku w połączeniu z elektrycznym ciągnikiem siodłowym.
Niska masa własna i duża ładowność to kluczowe cechy wydajnych rozwiązań pojazdów w sektorze pojazdów użytkowych, a także są szczególnie istotne, jeśli chodzi o redukcję emisji dwutlenku węgla. Lekkie naczepy odgrywają ważną rolę, ponieważ pomagają optymalizować ładowność. To z kolei przyczynia się do zrównoważonego rozwoju, ponieważ potrzeba mniej kursów, a wolumeny transportu pozostają takie same. Niższa masa własna nie tylko zmniejsza zużycie paliwa, ale także zużycie pojazdu.
Jednak w codziennych operacjach transportowych osie napędowe ciągników siodłowych są często przeciążane, szczególnie gdy używane są cięższe ciągniki elektryczne. Aby rozwiązać to wyzwanie, trzy osie w nowym ecoCHAMP LTO zostały przestawione, a rozstaw osi zmniejszony, przy jednoczesnym zachowaniu określonego promienia skrętu. W rezultacie na sworzeń królewski naczepy i na oś napędową ciągnika siodłowego wywierane jest mniejsze obciążenie, dzięki czemu w praktyce można przewieźć więcej towarów bez ich przeciążania. Jest to szczególnie ważne, gdy próbuje się wykorzystać pełną ładowność, np. podczas transportu napojów, ładunków drewna czy stali.
Naczepa ecoCHAMP LTO zachwyca swoją masą własną, która została zmniejszona o 1,5 tony. Podobnie jak wszystkie pojazdy BERGERecotrail, ma specjalną lekką konstrukcję, która wykorzystuje trójkąt Reuleaux jako cechę charakterystyczną najnowocześniejszej technologii. Trójkąt Reuleaux umożliwia usunięcie dużej ilości materiału z belki L bez negatywnego wpływu na wytrzymałość i stabilność naczepy. Minimalizuje to również masę własną pojazdów i maksymalizuje ładowność.
Naczepa ecoCHAMP LTO jest certyfikowana do transportu napojów (pojedyncza warstwa skrzynek z napojami na paletach plus beczki) i towarów drobnicowych zgodnie z normami DIN EN 12642 Code XL, DIN EN 12195-1 i VDI 2700 dla maksymalnej ładowności.
Pojazd może być również wyposażony w opcjonalną POWER CURTAIN firmy Schmitz Cargobull. Ta nowoczesna kurtyna (plandeka) jest szczególnie dobra w spełnianiu wymagań dotyczących czasu przeładunków i wydajności. Certyfikowana sztywność konstrukcyjna (zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL) jest osiągana nawet bez listew podporowych dzięki pionowym i poziomym wzmocnieniom oraz standardowej tkaninie zabezpieczającej przed kradzieżą.
W rezultacie pojazd można szybko i łatwo załadować i rozładować bez wydłużonych procesów obsługi. Zwiększa to wydajność transportu i bezpieczeństwo pracy, co oznacza, że kierowca może kontynuować podróż szybciej i jeszcze bardziej zoptymalizować proces transportu.
Przewoźnicy mogą kupować specjalne, lekkie naczepy BERGERecotrail za pośrednictwem sieci sprzedaży Schmitz Cargobull od początku 2024 r. Dostęp do kompleksowych dostaw części zamiennych w całej Europie za pośrednictwem sieci partnerów serwisowych Schmitz Cargobull oraz korzystanie z dodatkowych usług Schmitz Cargobull, takich jak finansowanie, ubezpieczenie i standardowe korzystanie z telematyki TrailerConnect, w tym systemu zarządzania ciśnieniem w oponach z funkcją automatycznej lokalizacji, są również gwarantowane. TrailerConnect dostarcza informacji w czasie rzeczywistym o stanie pojazdu i opon, co w rezultacie przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa i przejrzystości w zarządzaniu flotą
(s), fot. Schmitz Cargobull
Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]
Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]
Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]











