Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Innowacyjna, lekka naczepa Berger z kurtyną i telematyką Schmitz Cargobull

    Innowacyjna, lekka naczepa Berger z kurtyną i telematyką Schmitz Cargobull

    19 lutego, 2025
    Aktualności, Naczepy

    Nowa, lekka naczepa plandekowa ecoCHAMP LTO firmy BERGERecotrail o maksymalnej ładowności skraca liczbę przejazdów nawet o 10 procent i jest również idealnie przystosowana do użytku z elektrycznymi ciągnikami siodłowymi.

    Nowa, lekka naczepa plandekowa ecoCHAMP LTO marki BERGERecotrail.
    Nowa, lekka naczepa plandekowa ecoCHAMP LTO marki BERGERecotrail.

    Lekka naczepa plandekowa BERGERecotrail jest przystosowana szczególnie do zadań transportowych wymagających dużej ładowności i jest uważana za najlżejszy tego typu pojazd na rynku.

    Z masą własną zaczynającą się od 4,7 tony, ecoCHAMP jest prawdziwie wszechstronnym pojazdem na rynku lżejszych pojazdów. Ulepszona wersja z krótszym rozstawem osi została teraz opracowana w celu zmaksymalizowania ładowności bez przeciążania osi napędowej ciągnika. Dzięki dużej ładowności, nowa naczepa ecoCHAMP LTO zmniejsza liczbę przejazdów nawet o 10 procent i jest również idealna do użytku w połączeniu z elektrycznym ciągnikiem siodłowym.

    Niska masa własna i duża ładowność to kluczowe cechy wydajnych rozwiązań pojazdów w sektorze pojazdów użytkowych, a także są szczególnie istotne, jeśli chodzi o redukcję emisji dwutlenku węgla. Lekkie naczepy odgrywają ważną rolę, ponieważ pomagają optymalizować ładowność. To z kolei przyczynia się do zrównoważonego rozwoju, ponieważ potrzeba mniej kursów, a wolumeny transportu pozostają takie same. Niższa masa własna nie tylko zmniejsza zużycie paliwa, ale także zużycie pojazdu.

    Jednak w codziennych operacjach transportowych osie napędowe ciągników siodłowych są często przeciążane, szczególnie gdy używane są cięższe ciągniki elektryczne. Aby rozwiązać to wyzwanie, trzy osie w nowym ecoCHAMP LTO zostały przestawione, a rozstaw osi zmniejszony, przy jednoczesnym zachowaniu określonego promienia skrętu. W rezultacie na sworzeń królewski naczepy i  na oś napędową ciągnika siodłowego wywierane jest mniejsze obciążenie, dzięki czemu w praktyce można przewieźć więcej towarów bez ich przeciążania. Jest to szczególnie ważne, gdy próbuje się wykorzystać pełną ładowność, np. podczas transportu napojów, ładunków drewna  czy stali.

    Naczepa ecoCHAMP LTO zachwyca swoją masą własną, która została zmniejszona o 1,5 tony. Podobnie jak wszystkie pojazdy BERGERecotrail, ma specjalną lekką konstrukcję, która wykorzystuje trójkąt Reuleaux jako cechę charakterystyczną najnowocześniejszej technologii. Trójkąt Reuleaux umożliwia usunięcie dużej ilości materiału z belki L bez negatywnego wpływu na wytrzymałość i stabilność naczepy. Minimalizuje to również masę własną pojazdów i maksymalizuje ładowność.

    Naczepa ecoCHAMP LTO jest certyfikowana do transportu napojów (pojedyncza warstwa skrzynek z napojami na paletach plus beczki) i towarów drobnicowych zgodnie z normami DIN EN 12642 Code XL, DIN EN 12195-1 i VDI 2700 dla maksymalnej ładowności.

    Pojazd może być również wyposażony w opcjonalną POWER CURTAIN firmy Schmitz Cargobull. Ta nowoczesna kurtyna (plandeka) jest szczególnie dobra w spełnianiu wymagań dotyczących czasu przeładunków i wydajności. Certyfikowana sztywność konstrukcyjna (zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL) jest osiągana nawet bez listew podporowych dzięki pionowym i poziomym wzmocnieniom oraz standardowej tkaninie zabezpieczającej przed kradzieżą.

    W rezultacie pojazd można szybko i łatwo załadować i rozładować bez wydłużonych procesów obsługi. Zwiększa to wydajność transportu i bezpieczeństwo pracy, co oznacza, że kierowca może kontynuować podróż szybciej i jeszcze bardziej zoptymalizować proces transportu.

    Przewoźnicy mogą kupować specjalne, lekkie naczepy BERGERecotrail za pośrednictwem sieci sprzedaży Schmitz Cargobull od początku 2024 r. Dostęp do kompleksowych dostaw części zamiennych w całej Europie za pośrednictwem sieci partnerów serwisowych Schmitz Cargobull oraz korzystanie z dodatkowych usług Schmitz Cargobull, takich jak finansowanie, ubezpieczenie i standardowe korzystanie z telematyki TrailerConnect, w tym systemu zarządzania ciśnieniem w oponach z funkcją automatycznej lokalizacji, są również gwarantowane. TrailerConnect dostarcza informacji w czasie rzeczywistym o stanie pojazdu i opon, co w rezultacie przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa i przejrzystości w zarządzaniu flotą

    (s), fot. Schmitz Cargobull

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

      Czytaj więcej… Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!Kontynuuj

    • Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]

      Czytaj więcej… Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowychKontynuuj

    • Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]

      Czytaj więcej… Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!Kontynuuj

    Tagi : Berger, lekka naczepa plandekowa, Schmitz Cargobull
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.