Innowacje Schmitz Cargobull
„Innowacje na rzecz efektywności transportu” – pod takim hasłem Schmitz Cargobull przedstawił na specjalnym pokazie prasowym najnowsze produkty i usługi, które zaprezentuje branży transportowej podczas tegorocznych targów IAA Transportation 2022, które po czterech latach znów odbędą się we wrześniu w Hanowerze.

Pod hasłem „Innowacje na rzecz efektywności transportu” prezentowane będą innowacje produktowe i usługowe, które obniżają całkowity koszt posiadania floty. Innowacje produktowe będą koncentrować się na aerodynamice w celu zmniejszenia emisji i kosztów, wydajności chłodzenia w transporcie towarów w kontrolowanej temperaturze, zmniejszenia masy pojazdu przy zachowaniu jego solidności i trwałości oraz wykorzystaniu danych telematycznych w celu zwiększenia wydajności procesu przewozowego.
Jedną z najjaśniejszych „gwiazd” producenta jest zaprezentowana w 2021 r. i wciąż ulepszana rodzina aerodynamicznych naczep kurtynowych Schmitz Cargobull EcoGeneration z mocnymi, pozbawionymi deskowania i ułatwiającymi szybki załadunek kurtynami typu Power Curtain. To nazywane często transformersami naczepy, w których przez możliwość obniżenia tylnej części dachu uzyskujemy korzystniejszy opływ powietrza i zredukowanie nawet o 10% jego oporów. A to oczywiście wpływa też na obniżenie aż do 5% zużycia paliwa. Teraz konstruktorzy z Altenberge dołożyli jeszcze aerodynamiczny w kształcie schowek pod tylnym nawisem naczepy, którego podłoga tworzy pod tyłem podwozia dyfuzor kierujący opływem powietrza. Jego boki natomiast zamykają aerodynamiczne pokrywy. Udało się „urwać” kolejne 1,5% sił kawitacyjnych. Dodatkowym bonusem jest też sam zamykany szczelnie schowek na palety lub osprzęt. Do listy opcji dorzucono też biegnące przez całą długość oświetlenie zbudowane z taśm LED zamocowanych pod górnymi listwami dachu.
Kolejne nowinki dotyczą naczep chłodniczych, które zostały zmodyfikowane i zgodnie z duchem czasu zaczynają być wyposażane w urządzenia zmniejszające ślad węglowy. Chłodnie S.KO COOL będą teraz fabrycznie kompatybilne z TAPA TSR1. Otrzymały nowy system dystrybucji powietrza, zapewniający równomierne chłodzenie dla całej przestrzeni ładunkowej i fabryczną certyfikację farmaceutyczną. Dostępne będzie dodatkowe wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo pojazdu i ładunku, a sama naczepa jest w 100% „inteligentna” dzięki standardowemu systemowi telematycznemu TrailerConnect.
Chłodnie będą wyposażane w bezpieczne i wydajne agregaty chłodnicze firmy Schmitz Cargobull: S.CU 2.0 — z wydajnym silnikiem wysokoprężnym Common Rail i nowym trybem Performance — w wersji MonoTemp i MultiTemp; S.CU 1.0 z solidnym i dobrze znanym silnikiem Diesla Perkins w konstrukcji MonoTemp; S.CUe – elektryczną jednostką chłodzącą, która nie generuje żadnej emisji i została zaprojektowana specjalnie do użytku w transporcie miejskim.
Specjalnie do transportu miejskiego opracowana została krótka, dwuosiowa naczepa chłodnicza S.KO CITY do dystrybucji żywności. Tylna oś kierowana poprawia jej własności manewrowe, a elektryczny agregat S.CUe dba o ciszę i czyste powietrze. Tu TrailerConnect również jest standardowy. Kolejny nowy pojazd to zapewniająca bezemisyjną eksploatację w transporcie w kontrolowanej temperaturze, elektryczna naczepa S.KOe – pełnowymiarowa chłodnia z agregatem akumulatorowym i osią naczepy z odzyskiem energii dla ekologicznego transportu.
Czas pandemii bardzo przyspieszył rozwój firm kurierskich i barnży e-commerce. Schmitz i tu szybko zareagował i przygotował dla nich naczepę furgonową do przewozu ładunków, które nie mogą być narażone na wilgoć, S.BO PACE, która już dostępna jest w całej Europie. Produkowana jest w fabryce w Manchesterze dla Wielkiej Brytanii i w Hiszpanii na rynek kontynentalny. Stabilne, lekkie nadwozie ma ściany z nowego materiału o nazwie STRUKTOPLAST – to kompozytowe ścianki i połączone są plastikową przekładką o strukturze plastra miodu. Większość jej objętości stanowi powietrze. Metr kwadratowy Struktoplastu jest aż o 6 kg lżejszy od takiego samego fragmentu ścianki z izolacją z pianki poliuretanowej, stosowanej poprzednio w tego rodzaju nadwoziach Schmitza.
Na wrześniowych targach w Hanowerze premierę będzie miała nowa naczepa wywrotka Schmitz Cargobull S.KI. To nowa generacja nadwozi i ram o masie zmniejszonej nawet o 230 kg (nowe będą też zabudowy dla ciężarówek, czyli wywrotek M.KI). Większą elastyczność w codziennych operacjach transportowych zapewni powracająca do gamy wywrotka trójstronna Z.KI.
Wśród targowych premier będzie też cały pakiet nowych usług cyfrowych, wspomagających prowadzenie działalności transportowe.
(s)
Fot. Schmitz Cargobull