Okres przejściowy na wymianę tachografów – czy przewoźnicy mogą odetchnąć z ulgą?
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
W 2023 r. firma DAF przygotowała się do produkcji w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych, otwierając w Eindhoven nowoczesny zakład o powierzchni 5 tys. m2 zajmujący się montażem tego typu ciężarówek. Wkrótce po tym przełomowym momencie wprowadzono do użytku wieloosiowe pojazdy XD i XF, w tym szeroką gamę pojazdów Construction.
Nowa generacja została uzupełniona przez modele XB i XB Electric do dystrybucji miejskiej (bez emisji spalin). Potwierdzeniem sukcesu nowej generacji było wyprodukowanie 50-tysięcznego pojazdu ciężarowego z tej kategorii.
Nowy model DAF XF 450 zwyciężył w trzech niemieckich testach porównawczych z udziałem wielu marek, wyróżniając się najlepszą w swojej klasie oszczędnością paliwa i niską emisją CO2. W rezultacie XF otrzymał tytuł „Green Truck 2023” i zdobył Europejską Nagrodę Transportową za Zrównoważony Rozwój. Ponadto model DAF XF 450 zwyciężył w konkursie „European Truck Challenge”, pokonując konkurencję pod względem łącznego zużycia oleju napędowego i płynu AdBlue, a także poziomu komfortu.
W zeszłym roku firma DAF wyprodukowała w Eindhoven i Leyland łącznie ponad 69,8 tys. pojazdów, co stanowi nowy rekord produkcji. W 2023 roku zjechało z linii produkcyjnej 57,9 tys. średnich i ciężkich pojazdów ciężarowych CF, XD, XF, XG i XG+ (56,1 tys. w 2022 r.) oraz 11,9 tys. pojazdów dystrybucyjnych LF i XB (podobnie do 2022 r.).
Marka DAF utrzymała wiodącą pozycję na rynku pojazdów ciężkich w Wielkiej Brytanii (28,8%), Holandii (31,2%), Belgii (20,2%), na Węgrzech (23,1%) i w Bułgarii (22,2%). Ponadto była wiodącą marką importową w Niemczech. W całej Europie holenderski producent odnotował 15,6% udziału w rekordowym rynku obejmującym około 343 tys. sztuk. W segmencie średnim firma DAF uzyskała udział w rynku na poziomie 9,1% i utrzymała swoją wiodącą pozycję na rynku brytyjskim (36,6%).
W zeszłym roku firma DAF sprzedała ponad 7500 pojazdów ciężarowych poza Unią Europejską i ustanowiła nowy rekord dostaw w Australii, Nowej Zelandii i RPA. Z kolei w Kolumbii DAF jest obecnie liderem segmentu pojazdów z kabiną umieszczoną nad silnikiem.
Firma DAF Components dostarczyła ponad 1850 silników PACCAR czołowym producentom autokarów, autobusów i pojazdów specjalistycznych na całym świecie. Nowe silniki PACCAR MX-11 i MX-13 do autokarów i autobusów zaprezentowano na międzynarodowej wystawie Busworld w Brukseli. Zmodernizowane układy napędowe wyznaczają standardy w dziedzinie oszczędności paliwa i — dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu przy niskich obrotach silnika — komfortu pasażerów.
Najwyższy poziom obsługi klienta DAF jest wspierany przez szeroką gamę produktów i usług. Firma PACCAR Parts Europe otworzyła rekordową liczbę 27 nowych sklepów TRP w Europie, Azji, Ameryce Południowej i Afryce. Ponadto firma DAF rozpoczęła budowę nowego, przyjaznego dla środowiska centrum dystrybucji PACCAR Parts, które zapewnia dostawy wiodących w branży części do dealerów i klientów DAF-a w Niemczech, Szwajcarii i we wschodniej części Francji. W 2023 roku firma DAF Trucks osiągnęła również kamień milowy w postaci 250.000 umów na naprawy i serwis DAF MultiSupport.
Do końca roku ponad 1200 flot transportowych skorzystało z europejskiego programu usług dla flot PACCAR Parts Fleet Services oferującego stałe ceny części i ujednolicone fakturowanie w całej Europie.
– Szacuje się, że w 2024 r. liczba rejestracji pojazdów ciężarowych o masie powyżej 16 ton na europejskim rynku wyniesie od 260.000 do 300.000 — twierdzi Harald Seidel, prezes DAF Trucks N.V. – Dzięki naszym wiodącym w branży pojazdom ciężarowym i najwyższej klasy usługom, a także wspaniałemu zespołowi i profesjonalnym dealerom jesteśmy gotowi na kolejny krok w kierunku sukcesu.
(s), fot. DAF
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Stolica Wielkopolski po raz kolejny inwestuje w bezemisyjny transport publiczny. MPK Poznań i producent Solaris Bus […]
Amazon złożył największe w historii zamówienie na ponad 200 akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych i wybrał flagowy pojazd […]