Nowy Mercedes Actros L będzie w sprzedaży od grudnia! Zużywa 3% mniej paliwa!
Nowy Mercedes Actros L z kabiną Pro Cabin znaną już z elektrycznego eActros 600 trafi do […]
Obsługa logistyczna jednego z największych wydarzeń sportowych na świecie, jakim są letnie Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie Paryż 2024 jest, co nie dziwi, niezwykle złożona. Jej przygotowanie zajęło ponad 30 miesięcy, w trakcie których dedykowany zespół CEVA musiał dokładnie zaplanować operacje magazynowe, transport, a także realizację projektów specjalnych.
Organizacja wiosek olimpijskich dla sportowców, ustawienie sportowych scen i aren, zarządzanie operacjami na miejscu i w trakcie trwania imprezy wymagało elastycznej logistyki, stabilnej infrastruktury i zaangażowania profesjonalistów.
Tym, czym wyróżnia się obsługa logistyczna CEVA, jest rozbudowana sieć strategicznie zlokalizowanych centrów logistycznych. Za obsługę Igrzysk odpowiadają 4 nowoczesne magazyny, a zadaniem ich zespołów jest zarządzanie procesami magazynowymi i dystrybucją oraz dostawa towarów do różnych miejsc w Paryżu. Z możliwością składowania 85 tys. palet, magazyny zajmują powierzchnię równą ponad 14 boiskom piłkarskim, co obrazuje ogromną skalę realizowanych w nich operacji.
Dedykowane obsłudze igrzysk obiekty CEVA działają w oparciu o zaawansowany System Zarządzania Magazynem (WMS), który optymalizuje i wspiera zarządzanie operacjami magazynowymi. Dzięki jego wykorzystaniu każda z 85 tysięcy palet jest odpowiednio załadowywana na jeden nawet ze 100 samochodów ciężarowych przeznaczonych obsłudze olimpijskich centrów logistycznych CEVA. Precyzyjne dopasowanie ładunków do odpowiednich pojazdów minimalizuje liczbę błędów operacyjnych i zwiększa wydajność obsługi. System zapewnia dokładną realizację zamówień, co przynosi korzyści klientom, widzom i sportowcom.
Jeszcze przed rozpoczęciem igrzysk, CEVA wdrożyła w swoich magazynach innowacyjne autorskie rozwiązanie WMS SmartView, opracowane przez zespół ds. doskonałości operacyjnej CEVA. Umożliwia ono monitorowanie aktywności setek planerów i magazynierów oraz wskaźników wydajności w każdej z lokalizacji, zapewniając natychmiastowy wgląd w status wszystkich operacji magazynowych. – Bardzo się cieszymy, że możemy być częścią tego historycznego przedsięwzięcia – mówi jeden z menedżerów operacyjnych CEVA. – Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024 to niepowtarzalne wydarzenie i jesteśmy dumni, że, wykorzystując naszą wiedzę logistyczną, możemy przyczynić się do jego sukcesu. Dzięki wsparciu naszego zaangażowanego zespołu i zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym jesteśmy pewni naszej zdolności do zapewnienia wyjątkowej obsługi i wsparcia wszystkich zaangażowanych stron.
Jeszcze przed rozpoczęciem sportowej rywalizacji zespoły CMA CGM i CEVA Logistics przetransportowały ponad 900 tys. sztuk sprzętu sportowego, w tym trampolin, tyczek, broni palnej, łodzi i desek surfingowych, 250 kontenerów z trybunami i mobilnymi siedziskami oraz 1,3 mln sztuk mebli, wyposażenia, sprzętu i materiałów promocyjnych.
CEVA odpowiadała za magazynowanie, montaż i transport blisko 3400 pojazdów (w tym 2745 elektrycznych!), wykorzystywanych do poruszania się po obiektach olimpijskich. Dostarczyła też podia dla sportowców, przewożąc je od producentów z regionu Ile-de-France.
Zadaniem CEVA Logistics i CMA CGM, jako partnera logistycznego Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024, jest zapewnienie kompleksowych rozwiązań logistycznych, które mają wspierać ich organizację. Obejmują one szeroki zakres usług, w tym frachtowe – międzynarodowy przewóz towarów, odprawy celne, magazynowanie, logistykę end-to-end w obiektach, także wioskach olimpijskich i paraolimpijskich, transporty specjalne oraz integrację systemów informatycznych.
Kładąc nacisk na innowacyjność, efektywność i satysfakcję klientów, CEVA dokłada wszelkich starań, aby Igrzyska były nie tylko symbolem sportowej doskonałości, lecz także potwierdzeniem ogromnego znaczenia, jakie ma płynna i precyzyjna koordynacja obsługi logistycznej.
(s), fot. CEVA Logistics
Nowy Mercedes Actros L z kabiną Pro Cabin znaną już z elektrycznego eActros 600 trafi do […]
Porównując pierwsze półrocze 2024 roku z pierwszym półroczem roku ubiegłego, odnotowano kilkunastoprocentowy wzrost wolumenów we wszystkich […]
Goodyear wprowadza na rynek nowe opony ciężarowe klasy premium Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA. Zaprojektowano je […]