Nowy Mercedes Actros L będzie w sprzedaży od grudnia! Zużywa 3% mniej paliwa!
Nowy Mercedes Actros L z kabiną Pro Cabin znaną już z elektrycznego eActros 600 trafi do […]
Nowy Transporter i Caravelle będą pierwszymi samochodami dostawczymi Volkswagena dostępnymi z napędem wysokoprężnym z turbosprężarką, napędem hybrydowym typu plug-in lub z napędem elektrycznym.
Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje pierwsze zdjęcia zupełnie nowego Transportera. W porównaniu z poprzednikiem, każdy jego szczegół techniczny i każda funkcja zostały ulepszone. Nowa generacja oferuje więcej przestrzeni, większą ładowność, większy uciąg, większą wydajność i jeszcze większą doskonałość. Volkswagen Samochody Dostawcze zachował charakterystyczny design Transportera, jednocześnie zmieniając go i przygotowując na nową erę mobilności.
Siódma generacja linii produktowej zostanie wprowadzona na rynek w trzech wariantach Transportera (kombi, furgon i otwarty), a także jako Caravelle (wersja osobowa). Pojazdy napędzane są najnowocześniejszymi turbodieslami, hybrydami plug-in i napędami elektrycznymi.
Napęd na wszystkie koła jest dostępny jako opcja. Nigdy wcześniej nie było tak szerokiej oferty samochodów dostawczych: z nowym Transporterem i Caravelle, kultowymi ID. Buzz i ID. Buzz Cargo, wszechstronnym Multivanem i nową Californią bazującą na Multivanie, Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje pojazdy dopasowane do każdego klienta.
Volkswagen Samochody Dostawcze oferować będzie nowego Transportera w wersji furgon (przedział ładunkowy do transportu wyłącznie towarów), furgon plus (przedział ładunkowy z drugim rzędem siedzeń do łączonego transportu towarów i osób), kombi (do transportu osób) oraz jako wariant z podwójną kabiną (nadwozie platformowe z długim rozstawem osi). Wersje kombi i furgon będą opcjonalnie dostępne z wysokim dachem i wydłużonym rozstawem osi.
Bardziej ekskluzywny model Caravelle z dziewięcioma miejscami siedzącymi został opracowany z myślą o komercyjnym transporcie pasażerskim – to pojazd idealny jako taksówka, która przewiezie również sporą ilość bagaży. Volkswagen Samochody Dostawcze będzie oferował Caravelle w wersji bazowej, ze średnią specyfikacją wyposażenia pod nazwą Life lub jako topową wersję Style. Caravelle będzie również dostępny z wydłużonym rozstawem osi.
Z pewnością jednak faworytem klientów będzie inna wersja – PanAmericana, czyli bazujący na nowej generacji Transportera i Caravelle nieustraszony Bulli o solidnej, terenowej konstrukcji i z ekskluzywnymi detalami.
Wraz z debiutem nowych wersji Transportera i Caravelle, Volkswagen Samochody Dostawcze znacząco rozszerza swoją ofertę układów napędowych. Oprócz najnowszych turbodoładowanych silników wysokoprężnych (TDI), oba modele będą dostępne zarówno z napędem hybrydowym typu plug-in, jak i z napędem w pełni elektrycznym.
W przedsprzedaży dostępne będą trzy różne opcje mocy silników TDI: 110 KM, 150 KM i 170 KM. Oferowany będzie również nowo opracowany napęd hybrydowy typu plug-in (eHybrid) o mocy systemowej 171 kW (232 KM). Wkrótce pojawią się trzy napędy elektryczne o mocy 100 kW (136 KM), 160 kW (218 KM) i 210 kW (286 KM) oraz pojemności akumulatora netto 64 kWh. Ponadto dostępna będzie wersja elektryczna o zmniejszonej mocy i mniejszym akumulatorze, stworzona z myślą o transporcie miejskim i dostawach ostatniej mili.
Modele TDI i eHybrid są wyposażone w napęd na przednie koła. Napęd na cztery koła 4MOTION jest dostępny jako opcja dla wersji TDI o mocy od 110 kW. Modele w pełni elektryczne mają napęd na tylne koła. W późniejszym terminie planowana jest również wersja elektryczna z napędem na cztery koła. TDI o mocy 170 KM jest standardowo wyposażony w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, dostępną również jako opcja dla TDI o mocy 150 KM. Automatyczna skrzynia biegów jest standardowa dla modeli hybrydowych typu plug-in i elektrycznych.
Drzwi kierowcy otwierają wejście do świata nowego dostawczego Volkswagena. Siódma generacja modelu nie jest już uruchamiana za pomocą kluczyka, ale za pomocą przycisku umieszczonego obok 12-calowego cyfrowego zestawu wskaźników i 13-calowego wyświetlacza systemu infotainment. Standardowa kierownica wielofunkcyjna jest wyposażona w przejrzyście rozmieszczone przyciski.
Głośność systemu infotainment reguluje się za pomocą przycisków na kierownicy lub klasycznego pokrętła. Zrezygnowano z dźwigni hamulca ręcznego i zastąpiono ją przełącznikiem hamulca postojowego umieszczonym na środku panelu deski rozdzielczej. Nowością jest także zajmująca niewiele miejsca dźwignia zmiany biegów na kolumnie kierownicy w wersjach ze skrzynią automatyczną. Dzięki temu, dostęp do przedziału pasażerskiego lub ładunkowego jest jeszcze lepszy.
Duże uchwyty na kubki w konsoli środkowej, która została przesunięta do przodu (w zależności od wyposażenia), a także dodatkowe uchwyty na kubki i praktyczne schowki w górnej części deski rozdzielczej, ułatwiają codzienną pracę.
Charakterystyczną cechą samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze jest wysoki i przejrzysty panel deski rozdzielczej, wysoka pozycja siedzenia i ergonomiczne rozmieszczenie wszystkich elementów sterujących.
Nowy Transporter ma 5050 mm długości (dodatkowe 146 mm w porównaniu z T6.1). Jego rozstaw osi został zwiększony o 97 mm, do 3100 mm. Opcjonalnie dostępny będzie wariant o zwiększonym o 400 mm rozstawie osi (całkowita długość: 5450 mm). Szerokość zewnętrzna Transportera wzrosła o 128 mm w porównaniu z poprzednikami (bez lusterek zewnętrznych) i wynosi 2032 mm.
Maksymalna szerokość między tylnymi nadkolami została zwiększona o 148 mm, do 1392 mm. Ułatwia to przewożenie w ładowni europalet. Długość przedziału ładunkowego po podłodze Transportera z normalnym rozstawem osi wynosi 2602 mm – odpowiada to dodatkowym 61 mm. Przy wydłużonym rozstawie osi, długość przedziału ładunkowego wzrasta do 3002 mm. Dzięki zwiększonej długości, szerokości i rozstawowi osi, Volkswagen Samochody Dostawcze był w stanie znacznie zwiększyć ładowność nowego Transportera. Największa przestrzeń ładunkowa wersji z normalnym rozstawem osi to teraz 5,8 m3. Wersje z długim rozstawem osi i wysokim dachem pomieszczą do 9,0 m3 ładunku.
Transporter może być wyposażony w maksymalnie sześć siedzeń w przedziale pasażerskim i w różne rodzaje przegród.
Urządzenia elektryczne w pojeździe są zasilane za pomocą różnych interfejsów, w tym gniazd USB-A, USB-C i gniazd 12 V. Gniazda dla urządzeń 230 V są dostępne jako wyposażenie opcjonalne. W wersjach z silnikiem wysokoprężnym gniazdo 230 V zawsze znajduje się na ramie fotela kierowcy. Transporter z napędem elektrycznym będzie opcjonalnie wyposażony w dwa dodatkowe gniazda w okolicy słupków D. Całkowita moc wyjściowa systemu 230 V wynosi do 2300 watów. Oznacza to, że istnieje odpowiednie źródło zasilania dla każdego urządzenia elektrycznego – od laptopów po piły tarczowe.
Pomimo swoich rozmiarów, nowy Transporter ma mniej niż 2,0 m wysokości (normalny dach), dzięki czemu mieści się na wszystkich konwencjonalnych parkingach wielopoziomowych. Dzięki promieniowi skrętu wynoszącemu zaledwie 11,8 m (normalny rozstaw osi), bez trudu pokonuje ciasne zakręty podczas manewrowania. Ponadto Volkswagen Samochody Dostawcze zadbał o to, by ten pojazd – narzędzie dla profesjonalistów – mógł również udźwignąć spory ciężar: maksymalna ładowność wynosi do 1,33 tony. A nawet jeśli to nie wystarczy, nowa generacja Transportera może w zależności od wariantu ciągnąć przyczepy o masie do 2,8 tony (poprzednik: do 2,5 tony).
W porównaniu z poprzednikami producent w tych samchodach rozszerzył pakiet wyposażenia standardowego. Od teraz, na pokładzie standardowo znajdziemy: reflektory LED, tylne światła LED, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, 12-calowy ekran cyfrowego kokpitu (Digital Cockpit), system infotainment (w tym DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, usługi online i 13-calowy ekran dotykowy), wielofunkcyjną kierownicę, system Keyless Start, czujnik deszczu, asystenta pasa ruchu, autonomiczne hamowanie awaryjne i dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych.
Furgon jest teraz również standardowo wyposażony w przegrodę. Kombi wyposażone w okna z tyłu charakteryzuje się trzema indywidualnymi fotelami w drugim rzędzie siedzeń oraz systemem audio z sześcioma zamiast czterech głośników.
Caravelle jest idealnym wyborem jeśli szukamy pojemnej taksówki lub shuttle-busa. Już podstawowa jego wersja oferuje w standardzie trzyosobową kanapę w trzecim rzędzie z możliwością jej demontażu, co daje łącznie dziewięć miejsc siedzących. W porównaniu z Transporterem, Caravelle oferuje wyrafinowane tkaniny siedzeń, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne w kabinie oraz system audio
z dziesięcioma głośnikami.
Średni poziom wyposażenia Life wzbogacają takie elementy jak zderzaki, obudowy lusterek zewnętrznych i klamki drzwi lakierowane w kolorze pojazdu, klimatyzacja, podłokietniki fotela kierowcy, przedni fotel pasażera z regulacją wysokości i podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz podłokietnikami dopasowanymi do fotela kierowcy, unikalne listwy ozdobne, trzy dodatkowe porty USB w kabinie pasażerskiej i 16-calowe felgi aluminiowe.
Caravelle Style można rozpoznać z zewnątrz po charakterystycznym przodzie z ciemnym kontrastowym pasem, który zawiera zintegrowaną chromowaną listwę. Chromowane wykończenie jest kontynuowane do reflektorów matrycowych LED – w tej wersji w standardzie – które zawierają również funkcję doświetlania zakrętów. W porównaniu z wersją Life, inne dodatki w Caravelle Style obejmują tylne światła LED z niestandardową sygnaturą świetlną, przyciemnianą szybę z tyłu i 17-calowe felgi aluminiowe.
W standardzie znajdują się również: bezkluczykowy system zamykania i uruchamiania Keyless Access, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, dwukolorowe fotele ze sztucznej skóry, charakterystyczne aplikacje we wnętrzu, wielofunkcyjna skórzana kierownica, duża konsola środkowa z uchwytami na kubki, trzystrefowa automatyczna klimatyzacja z dodatkowym panelem sterowania z tyłu (w podsufitce) oraz rolety przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń. Caravelle może zostać opcjonalnie wzbogacony o takie detale jak duży panoramiczny dach i system nagłośnienia Harman Kardon z 14 głośnikami (w tym subwoofer).
Wersja wyposażenia PanAmericana pojawiła się wraz z czwartą generacją Transportera, w roku 2001. Wraz z piątą generacją, PanAmericana stała się niezależną, ekskluzywną wersją modelu, ewoluując w kultowego klasyka. Było zatem oczywiste, że Volkswagen Samochody Dostawcze zaoferuje w tej wersji również siódmą generację tej linii produktów. Będzie ona dostępna zarówno w połączeniu
z modelami furgonu Transporter, jak i Caravelle.
Z zewnątrz nową PanAmericanę można rozpoznać po solidnych, terenowych wykończeniach progów bocznych i nadkoli, zderzakach o ziarnistej fakturze zaprojektowanych z myślą o trudnych warunkach oraz lakierowanej osłonie chłodnicy. Folie chronią również pokrywę bagażnika lub tylne drzwi skrzydłowe w dolnej części. Wewnątrz PanAmericana wita kierowcę i pasażerów podświetlanymi wstawkami ze stali nierdzewnej na stopniach, czarnymi aplikacjami o wysokim połysku na panelu deski rozdzielczej i chromowanymi wewnętrznymi klamkami drzwi.
Inne charakterystyczne cechy to ekskluzywne tkaniny siedzeń z napisem PanAmericana wkomponowanym w oparcia, a także kontrastujące kolorystycznie szwy. Caravelle PanAmericana jest standardowo wyposażony w nowe 19-calowe felgi aluminiowe Indianapolis (w kolorze czarnym z diamentowym wykończeniem), które są również dostępne jako opcja dla Transportera PanAmericana. Opcjonalny napęd na cztery koła 4MOTION doskonale uzupełnia charakter i zakres zastosowań obu wersji PanAmericana.
(s)
Fot. Volkswagen Samochody Dostawcze
Nowy Mercedes Actros L z kabiną Pro Cabin znaną już z elektrycznego eActros 600 trafi do […]
Porównując pierwsze półrocze 2024 roku z pierwszym półroczem roku ubiegłego, odnotowano kilkunastoprocentowy wzrost wolumenów we wszystkich […]
Goodyear wprowadza na rynek nowe opony ciężarowe klasy premium Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA. Zaprojektowano je […]