Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » HYUNDAI: Nagroda „Future Mobility of the Year 2020” za ciężarówkę przyszłości

    HYUNDAI: Nagroda „Future Mobility of the Year 2020” za ciężarówkę przyszłości

    13 sierpnia, 2020
    Aktualności, Elektromobilność, Rynek

    Firma Hyundai otrzymała dwie nagrody „Future Mobility of the Year 2020” (FMOTY) za ciężarowy samochód koncepcyjny HDC-6 NEPTUNE i elektryczną hulajnogę.

    HYUNDAI: Nagroda „Future Mobility of the Year 2020” za ciężarówkę przyszłości, Truckslog.pl
    Nowoczesny, a przy tym funkcjonalny design pojazdu w stylu art deco, jest inspirowany opływowymi kształtami lokomotyw z lat 30. XX wieku. Koncept oddaje wizję zeroemisyjnej mobilności firmy Hyundai.

    Nagroda Future Mobility of the Year przyznawana jest przez Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) od 2019 roku pojazdom koncepcyjnym, które wnoszą wyjątkowy wkład w rozwój mobilności przyszłości.

    Nagroda została przyznana firmie Hyundai za opracowanie koncepcyjnej ciężarówki wodorowej HDC-6 NEPTUNE w kategorii „Ciężarowe” i za wbudowaną elektryczną hulajnogę w kategorii „Osobiste”. Szesnastu sędziów, w tym najbardziej uznani dziennikarze motoryzacyjni z 11 krajów, wybrało projekty Hyundaia spośród łącznie 71 zgłoszonych pojazdów koncepcyjnych, które miały swoje premiery podczas targów międzynarodowych w kategoriach: „Osobowe”, „Ciężarowe” i „Osobiste”. Jury doceniło koncepty Hyundai za zastosowanie innowacyjnych technologii oraz usług z obszaru mobilności przyszłości.

    HDC-6 NEPTUNE został zaprezentowany podczas North American Vehicle Show w Atlancie w listopadzie ubiegłego roku. Nowoczesny, a przy tym funkcjonalny design pojazdu w stylu art deco, jest inspirowany opływowymi kształtami lokomotyw z lat 30. XX wieku. Koncept oddaje wizję zeroemisyjnej mobilności firmy Hyundai, która jest liderem w dziedzinie ekologicznych samochodów ciężarowych. Jako, że spodziewane zapotrzebowanie na tego typu pojazdy będzie systematycznie rosło, członkowie jury FMOTY wyrazili swoje uznanie dla pierwszej ciężarówki na wodór.

    Elektryczna hulajnoga ma być zintegrowana z samochodem i ładować się podczas jazdy, tak by służyć do dojazdu do miejsca docelowego po zaparkowaniu.

    Elektryczna hulajnoga ma być zintegrowana z samochodem i ładować się podczas jazdy, tak by służyć do dojazdu do miejsca docelowego po zaparkowaniu.

    – HDC-6 NEPTUNE to jakby ambasador samochodów koncepcyjnych Hyundai, który jest dowodem przywództwa i siły Hyundaia w dziedzinie elektrycznych samochodów wodorowych nowej generacji oraz technologii ogniw paliwowych. Oddaje on wizję i wartości firmy Hyundai, jako światowego lidera w dziedzinie wodorowej mobilności wyrażonej także futurystycznym designem – powiedział SangYup Lee, starszy wiceprezes i szef Globalnego Centrum Designu Hyundai.

    Wbudowana elektryczna hulajnoga miała swoją premierę podczas Consumer Electronics Show (CES) w 2017 roku i jest dzisiaj rozpatrywana jako jeden z przyszłych pojazdów. Jak sama nazwa wskazuje ma być zintegrowana z samochodem i ładować się podczas jazdy, tak by służyć do dojazdu do miejsca docelowego po zaparkowaniu. Poza jakością wykonania, jurorzy docenili także właśnie tę funkcję hulajnogi. – Wbudowana elektryczna hulajnoga dostarcza zarówno rozwiązania z zakresu mobilności, jak i funkcjonalności i wyznacza nowe standardy na rynku osobistej mobilności po zaparkowaniu – dodał Dong Jin Hyun, szef Laboratorium Robotyki Hyundai Motor Group. 

    W grudniu ubiegłego roku Hyundai ogłosił Strategię 2025, wedle której firma wprowadzi Urządzenia Inteligentnej Mobilności i Usługi Inteligentnej Mobilności, jako dwa bliźniacze filary biznesu. Synergia między tymi filarami ma ułatwić przemianę firmy w Dostawcę Rozwiązań Inteligentnej Mobilności. Do 2025 roku Hyundai zamierza stać się jednym z trzech największych producentów samochodów elektrycznych na baterie i z ogniwami paliwowymi oraz przygotować grunt pod biznes oparty na platformie (platform-based business).

    (s)
    Fot. Hyundai

    Tagi : ciężarówka wodorowa, rynek
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone