HYUNDAI: Nagroda „Future Mobility of the Year 2020” za ciężarówkę przyszłości
Firma Hyundai otrzymała dwie nagrody „Future Mobility of the Year 2020” (FMOTY) za ciężarowy samochód koncepcyjny HDC-6 NEPTUNE i elektryczną hulajnogę.
Nagroda Future Mobility of the Year przyznawana jest przez Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) od 2019 roku pojazdom koncepcyjnym, które wnoszą wyjątkowy wkład w rozwój mobilności przyszłości.
Nagroda została przyznana firmie Hyundai za opracowanie koncepcyjnej ciężarówki wodorowej HDC-6 NEPTUNE w kategorii „Ciężarowe” i za wbudowaną elektryczną hulajnogę w kategorii „Osobiste”. Szesnastu sędziów, w tym najbardziej uznani dziennikarze motoryzacyjni z 11 krajów, wybrało projekty Hyundaia spośród łącznie 71 zgłoszonych pojazdów koncepcyjnych, które miały swoje premiery podczas targów międzynarodowych w kategoriach: „Osobowe”, „Ciężarowe” i „Osobiste”. Jury doceniło koncepty Hyundai za zastosowanie innowacyjnych technologii oraz usług z obszaru mobilności przyszłości.
HDC-6 NEPTUNE został zaprezentowany podczas North American Vehicle Show w Atlancie w listopadzie ubiegłego roku. Nowoczesny, a przy tym funkcjonalny design pojazdu w stylu art deco, jest inspirowany opływowymi kształtami lokomotyw z lat 30. XX wieku. Koncept oddaje wizję zeroemisyjnej mobilności firmy Hyundai, która jest liderem w dziedzinie ekologicznych samochodów ciężarowych. Jako, że spodziewane zapotrzebowanie na tego typu pojazdy będzie systematycznie rosło, członkowie jury FMOTY wyrazili swoje uznanie dla pierwszej ciężarówki na wodór.
– HDC-6 NEPTUNE to jakby ambasador samochodów koncepcyjnych Hyundai, który jest dowodem przywództwa i siły Hyundaia w dziedzinie elektrycznych samochodów wodorowych nowej generacji oraz technologii ogniw paliwowych. Oddaje on wizję i wartości firmy Hyundai, jako światowego lidera w dziedzinie wodorowej mobilności wyrażonej także futurystycznym designem – powiedział SangYup Lee, starszy wiceprezes i szef Globalnego Centrum Designu Hyundai.
Wbudowana elektryczna hulajnoga miała swoją premierę podczas Consumer Electronics Show (CES) w 2017 roku i jest dzisiaj rozpatrywana jako jeden z przyszłych pojazdów. Jak sama nazwa wskazuje ma być zintegrowana z samochodem i ładować się podczas jazdy, tak by służyć do dojazdu do miejsca docelowego po zaparkowaniu. Poza jakością wykonania, jurorzy docenili także właśnie tę funkcję hulajnogi. – Wbudowana elektryczna hulajnoga dostarcza zarówno rozwiązania z zakresu mobilności, jak i funkcjonalności i wyznacza nowe standardy na rynku osobistej mobilności po zaparkowaniu – dodał Dong Jin Hyun, szef Laboratorium Robotyki Hyundai Motor Group.
W grudniu ubiegłego roku Hyundai ogłosił Strategię 2025, wedle której firma wprowadzi Urządzenia Inteligentnej Mobilności i Usługi Inteligentnej Mobilności, jako dwa bliźniacze filary biznesu. Synergia między tymi filarami ma ułatwić przemianę firmy w Dostawcę Rozwiązań Inteligentnej Mobilności. Do 2025 roku Hyundai zamierza stać się jednym z trzech największych producentów samochodów elektrycznych na baterie i z ogniwami paliwowymi oraz przygotować grunt pod biznes oparty na platformie (platform-based business).
(s)
Fot. Hyundai
Views: 2