Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » HISTORIA: Unimog z rozstawem kół dostosowanym do… uprawy ziemniaków

    HISTORIA: Unimog z rozstawem kół dostosowanym do… uprawy ziemniaków

    27 marca, 2021
    Aktualności, Ciekawostki

    W początkach swojej historii Unimog był m.in. pomocnikiem polowym wyposażonym w ekonomiczny silnik o mocy 25 KM. Jedną z maszyn dołączanych do Unimoga w jego pierwszych latach była półautomatyczna sadzarka do ziemniaków.

    HISTORIA: Unimog z rozstawem kół dostosowanym do... uprawy ziemniaków, Truckslog.pl

    Pierwszy prototyp pojazdu Unimog powstał w 1946 r. Projektanci dostosowali rozstaw kół tego pojazdu do rzędów ziemniaków – wynosił on 1270 mm, dzięki czemu pomiędzy kołami mieściły się dokładnie dwa rzędy.

    Po rolnictwie Unimog szybko podbił inne dziedziny gospodarki, zimą używano go na przykład w zestawie z pługiem śnieżnym. Napędzany był wówczas silnikiem wysokoprężnym OM 636 o pojemności skokowej 1,7 l, skonstruowanym do samochodu osobowego Mercedes-Benz 170 D. Na potrzeby Unimoga jego moc zmniejszono z 38 KM do 25 KM. Ta popularna jednostka napędowa – pierwszy po wojnie wysokoprężny silnik do samochodów osobowych – była montowana standardowo w samochodach osobowych i Unimogu aż do 1963 roku.

    (s)
    Fot. Mercedes-Benz

    Tagi : Ciężarówki, historia, Unimog
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone