Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » HISTORIA: 70 lat temu Daimler-Benz kupił Unimoga

    HISTORIA: 70 lat temu Daimler-Benz kupił Unimoga

    30 października, 2020
    Aktualności, Ciekawostki, Polecane, Producenci

    Umowę podpisano 27 października 1950 roku. Do tego czasu Unimog był produkowany przez Fabrykę Maszyn Boehringer w Göppingen. Ten pojazd miał silnik wysokoprężny z samochodu osobowego Mercedes-Benz 170 D.

    HISTORIA: 70 lat temu Daimler-Benz kupił Unimoga, Truckslog.pl

    27 października przypadała siedemdziesiąta rocznica przejęcia Unimoga przez Daimler-Benz AG. Data ta oznacza zatem narodziny legendarnego już pojazdu Mercedes-Benz Unimog, który dowiódł swych walorów w setkach tysięcy egzemplarzy.

    Po wielkim sukcesie rewolucyjnego jak na owe czasy „Unimoga” (niem. Universal-Motor-Gerät, Uniwersalne Urządzenie Motorowe) na wystawie Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego, DLG) we Frankfurcie latem 1950 r., kierownictwo Fabryki Maszyn Gebr. Boehringer w Göppingen, produkującej wówczas Unimoga, uświadomiło sobie, że bez dużych inwestycji nie da się zrealizować ogromnej liczby zamówień na ten pojazd.

    Ponadto, ze względu na zwiększony popyt wewnętrzny u początku okresu szybkiego wzrostu gospodarczego, Daimler-Benz nie gwarantował pełnego zakresu dostaw swych silników. Cieszące się dużą popularnością jednostki napędowe Daimler zamierzał montować raczej we własnych pojazdach.

    Wnętrze kabiny pierwszych Unimogów. Powiedzieć, że było spartańskie to za mało...

    Wnętrze kabiny pierwszych Unimogów. Powiedzieć, że było spartańskie to za mało…

    Mowa tu o silniku wysokoprężnym OM 636, skonstruowanym do samochodu osobowego Mercedes-Benz 170 D. Jednostka ta była już wcześniej dostarczana firmie Boehringer do produkowanego tam Unimoga 70200. Na potrzeby Unimoga jej moc zmniejszono z 38 KM do 25 KM. Ten popularny silnik – pierwszy po wojnie wysokoprężny silnik do samochodów osobowych – w latach 1949-1963 był montowany standardowo w samochodach osobowych, a także w Unimogu.

    W negocjacjach uczestniczyło dwóch przedstawicieli Daimler-Benz AG oraz sześciu udziałowców spółki rozwoju Unimoga, należącej do Boehringera. Był wśród nich ojciec Unimoga, Albert Friedrich oraz dr Rolf i Werner Boehringer – przedstawiciele firmy produkcyjnej Gebr. Boehringer z Göppingen. Rozmowy na temat przejęcia Unimoga rozpoczęły się 5 września 1950 roku. W ich toku Daimler-Benz zadeklarował na piśmie swój zamiar przejęcia Unimoga wraz ze wszystkimi prawami i obowiązkami. Negocjacje zakończono 27 października 1950 roku.

    Koncern motoryzacyjny ze Stuttgartu posiadał wszystkie warunki konieczne do dalszego pomyślnego rozwoju technicznego pojazdu, a także był w stanie stworzyć ogólnoświatową sieć sprzedaży. Ponad 380 tysięcy sprzedanych do tej pory egzemplarzy Unimoga potwierdza jego unikalną pozycję w międzynarodowej branży pojazdów użytkowych.

    (s)
    Fot. Daimler

    Tagi : Ciężarówki, historia, logistyka, Unimog
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone