Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » HENDRICKSON: Siła, sprawność i komfort

    HENDRICKSON: Siła, sprawność i komfort

    31 maja, 2023
    Aktualności, Samochody ciężarowe, Technika

    Dopasowania techniczne do indywidualnych wymogów zastosowania, atrakcyjne i komfortowe uszlachetnienia i inne specyficzne modyfikacje branżowe – wszystko to fabrycznie: to właśnie jest specjalność MAN Individual. Od niedawna bogata oferta centrum kompetencyjnego firmy MAN w zakresie przezbrajania i indywidualizacji obejmuje również wyposażenie pojazdu w elastomerowe zawieszenie firmy HENDRICKSON dla tylnej osi.

    HENDRICKSON: Siła, sprawność i komfort

    Dzięki lekkiej, komfortowej, a jednocześnie kompatybilnej z dużymi obciążeniami alternatywie dla klasycznego zawieszenia mechanicznego do przeszłości należą już kompromisy między komfortem jazdy a wytrzymałością w zastosowaniach budowlanych i terenowych pod dużymi obciążeniami. Od niedawna w ofercie MAN Individual można znaleźć elastomerowe zawieszenie ULTIMAAX firmy HENDRICKSON.

    Z gwarancją MAN-a

    Technologia elastomerowa umożliwia poprawę stabilności i zoptymalizowane manipulowanie podczas pracy w trudnych warunkach. Wszystko od jednego dostawcy – użytkownicy otrzymują nowe zawieszenie fabrycznie w sprawdzonej i wypróbowanej jakości MAN.

    – Samochody ciężarowe są dzisiaj coraz bardziej specjalistycznie przystosowane do swoich zadań transportowych, zwłaszcza w przypadku zastosowań budowlanych i terenowych. Wstępne uzbrojenie dla nadwozi i komponenty przystosowane do zastosowania są istotne dla ich wydajności w eksploatacji, a tym samym całkowitego kosztu posiadania (ang. TCO) przedsiębiorstwa transportowego – mówi Johannes Thalmann, szef działu MAN Individual firmy MAN Truck & Bus. – Jako MAN Individual postrzegamy siebie w roli pomocników w realizacji specjalnych rozwiązań w naszych pojazdach. W ten sposób dostarczamy wartość dodatkową dla naszych klientów. Wspólnie z naszym partnerem, firmą Hendrickson, wykorzystaliśmy szansę na zrealizowanie nowego rozwiązania w naszym agregacie tylnej osi. Dzięki temu stworzyliśmy naszym klientom kolejną możliwość skonfigurowania pojazdu specjalnie do swoich indywidualnych wymagań.

    Zastosowanie zawieszenia Hendrickson ULTIMAAX pozwala w trudnym terenie dłużej niż przy standardowym zawieszeniu utrzymać kontakt opon z nawierzchnią.
    Zastosowanie zawieszenia Hendrickson ULTIMAAX pozwala w trudnym terenie dłużej niż przy standardowym zawieszeniu utrzymać kontakt opon z nawierzchnią.

    Lepsze niż stalowe

    – Zawieszenie ULTIMAAX zdecydowanie wydłuża okres użytkowania pojazdu, a przy tym jest nawet do 250 kg lżejsze od porównywalnych, stalowych zawieszeń mechanicznych, co czyni z niego ultymatywną technologię zawieszenia elastomerowego do pracy w trudnych warunkach. Obok masy dodatkowo zmniejsza się również ślad węglowy. Ze względu na mniejsze zużycie stali i unikanie obróbki cieplnej, w odróżnieniu od produkcji resorów parabolicznych całkowita oszczędność wynosi około 1,0 tony CO2 na każdy agregat tylnej osi – powiedział Helfried Jelinek, dyrektor generalny HENDRICKSON Europe. – Od dawna już współpracujemy z firmą MAN i cieszymy się, że możemy zaoferować ULTIMAAX jako dodatkowe innowacyjne rozwiązanie podwozia dla produktów tej firmy.

    To „rentgenowskie” zdjęcie pokazuje zawieszenie tylnych osi ULTIMAAX w samochodzie ciężarowym zabudowanym budowlaną wywrotką.
    To „rentgenowskie” zdjęcie pokazuje zawieszenie tylnych osi ULTIMAAX w samochodzie ciężarowym zabudowanym budowlaną wywrotką.

    Zamiast kompromisów

    Centrum kompetencyjne firmy MAN w zakresie przezbrajania i indywidualizacji realizuje specjalistyczne przebudowy dla klientów, którzy potrzebują niestandardowych pojazdów. W Monachium, Wittlich i podkrakowskich Niepołomicach firma MAN Truck & Bus realizuje zarówno modyfikacje kabiny kierowcy, jak i podwozia, układu przeniesienia napędu i wyposażenia elektronicznego. Niezależnie od tego, czy chodzi o pałąki ze stali stopowej z lampami z przodu i inne uszlachetnienia, przedłużone kabiny CC i rozstawy osi, czy też wbudowaną szafę z kuchenką mikrofalową i ekspresem do kawy.
    MAN Truck & Bus oferuje wszystkie indywidualne rozwiązania od jednego dostawcy, klient korzysta z centralnego konsultanta, rozwiązania fabrycznego i gwarancji, że przebudowy wykonywane są zgodnie z wytycznymi dokumentacji i gwarancji oraz najwyższymi standardami jakościowymi. Kolejną zaletą jest to, że tak przerobione pojazdy mogą być serwisowane w każdym oddziale firmy MAN.

    Zawieszenie ULTIMAAX. Elastomerowe elementy zastępujące stalowe resory są tu w kolorze czarnym.
    Zawieszenie ULTIMAAX. Elastomerowe elementy zastępujące stalowe resory są tu w kolorze czarnym.

    Do ciężkich zastosowań

    Z tego względu zawieszenie ULTIMAAX do indywidualnych, ciężkich zastosowań samochodów ciężarowych perfekcyjnie pasuje do bogatej oferty MAN Individual. Firma HENDRICKSON opracowała zawieszenie specjalnie do zastosowań takich samochodów ciężarowych, jak betonomieszarki, wywrotki, pojazdy górnicze i śmieciarki o dużych masach ładunku, przy których samochód ciężarowy z zawieszeniem standardowym szybko osiągnie swoje parametry graniczne. Z kolei w normalnych warunkach podczas pustych przebiegów takie zawieszenie jest zbyt niekomfortowe lub niekorzystnie wpływa na stabilność w przypadku ciężkich ładunków.

    MAN Individual – centrum kompetencyjne firmy MAN w zakresie przezbrajania i indywidualizacji realizuje specjalistyczne przebudowy dla klientów, którzy potrzebują niestandardowych pojazdów.
    MAN Individual – centrum kompetencyjne firmy MAN w zakresie przezbrajania i indywidualizacji realizuje specjalistyczne przebudowy dla klientów, którzy potrzebują niestandardowych pojazdów.

    Obok wyjątkowej trwałości, a tym samym dużej łatwości konserwacji zawieszenie ULTIMAAX oferuje poprawioną stabilność, obsługę i jakość jazdy. Dotyczy to nawet najtrudniejszych warunków eksploatacji, w których pojazdy trafiają na nierówne i nieoczekiwanie trudne warunki podłoża.

    HENDRICKSON: Siła, sprawność i komfort

    HENDRICKSON, przedsiębiorstwo należące do Boler Group, jest wiodącym światowym producentem i dostawcą mechanicznych, elastomerowych i pneumatycznych zawieszeń do średnich i ciężkich pojazdów użytkowych, zintegrowanych i niezintegrowanych układów osiowych i hamulcowych, systemów kontroli ciśnienia w oponach, pomocniczych systemów podnoszących, resorów parabolicznych i wielopłytkowych, stabilizatorów, zderzaków i komponentów dla światowego przemysłu pojazdów użytkowych. HENDRICKSON, z siedzibą w Woodridge w amerykańskim stanie Illinois, od ponad 105 lat spełnia wymagania przemysłu transportowego. Jedna z fabryk firmy znajduje się w Polsce, w Toruniu.

    Integracja wypróbowanej technologii belki podnośnej firmy HENDRICKSON z opatentowaną, progresywną sztywnością sprężyny zapewnia równowagę między stabilnością pod obciążeniem a jakością jazdy bez obciążenia, nawet w najbardziej nieprzyjaznym otoczeniu. To w zrównoważony sposób zmniejsza ponadto obciążenie kabiny, podwozia i nadwozia przez uderzenia i drgania. Projekt belki podnośnej osi charakteryzuje centralny punkt obrotu, który umożliwia utrzymanie nieprzerwanego kontaktu opon z podłożem, a tym samym pełnej trakcji, również w bardzo nierównym terenie.

    Zawieszenie ULTIMAAX jest dostępne o nośności 26 ton i dopuszczone do zastosowań budowlanych i dużych obciążeń.

    (rum), fot. Hendrickson

    Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososi

    Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososi

    Łosoś jest z jedną z najbardziej popularnych ryb spożywanych w Polsce i Europie. Ale jest też […]

    Czytaj więcej… Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososiContinue

    BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric Day

    BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric Day

    Na Autodromie Słomczyn odbyła się szósta edycja Fleet Electric Day. Na największym teście pojazdów elektrycznych i […]

    Czytaj więcej… BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric DayContinue

    10 lat fabryki Krone w tureckim Tire

    10 lat fabryki Krone w tureckim Tire

    W tym roku Krone świętuje dziesiątą rocznicę powstania fabryki naczep Krone w Tire (Turcja), około 60 […]

    Czytaj więcej… 10 lat fabryki Krone w tureckim TireContinue

    Tagi : zawieszenie
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone