Z jednej fabryki. Schmitz Cargobull przed IAA
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Dzięki lekkiej, komfortowej, a jednocześnie kompatybilnej z dużymi obciążeniami alternatywie dla klasycznego zawieszenia mechanicznego do przeszłości należą już kompromisy między komfortem jazdy a wytrzymałością w zastosowaniach budowlanych i terenowych pod dużymi obciążeniami. Od niedawna w ofercie MAN Individual można znaleźć elastomerowe zawieszenie ULTIMAAX firmy HENDRICKSON.
Technologia elastomerowa umożliwia poprawę stabilności i zoptymalizowane manipulowanie podczas pracy w trudnych warunkach. Wszystko od jednego dostawcy – użytkownicy otrzymują nowe zawieszenie fabrycznie w sprawdzonej i wypróbowanej jakości MAN.
– Samochody ciężarowe są dzisiaj coraz bardziej specjalistycznie przystosowane do swoich zadań transportowych, zwłaszcza w przypadku zastosowań budowlanych i terenowych. Wstępne uzbrojenie dla nadwozi i komponenty przystosowane do zastosowania są istotne dla ich wydajności w eksploatacji, a tym samym całkowitego kosztu posiadania (ang. TCO) przedsiębiorstwa transportowego – mówi Johannes Thalmann, szef działu MAN Individual firmy MAN Truck & Bus. – Jako MAN Individual postrzegamy siebie w roli pomocników w realizacji specjalnych rozwiązań w naszych pojazdach. W ten sposób dostarczamy wartość dodatkową dla naszych klientów. Wspólnie z naszym partnerem, firmą Hendrickson, wykorzystaliśmy szansę na zrealizowanie nowego rozwiązania w naszym agregacie tylnej osi. Dzięki temu stworzyliśmy naszym klientom kolejną możliwość skonfigurowania pojazdu specjalnie do swoich indywidualnych wymagań.
– Zawieszenie ULTIMAAX zdecydowanie wydłuża okres użytkowania pojazdu, a przy tym jest nawet do 250 kg lżejsze od porównywalnych, stalowych zawieszeń mechanicznych, co czyni z niego ultymatywną technologię zawieszenia elastomerowego do pracy w trudnych warunkach. Obok masy dodatkowo zmniejsza się również ślad węglowy. Ze względu na mniejsze zużycie stali i unikanie obróbki cieplnej, w odróżnieniu od produkcji resorów parabolicznych całkowita oszczędność wynosi około 1,0 tony CO2 na każdy agregat tylnej osi – powiedział Helfried Jelinek, dyrektor generalny HENDRICKSON Europe. – Od dawna już współpracujemy z firmą MAN i cieszymy się, że możemy zaoferować ULTIMAAX jako dodatkowe innowacyjne rozwiązanie podwozia dla produktów tej firmy.
Centrum kompetencyjne firmy MAN w zakresie przezbrajania i indywidualizacji realizuje specjalistyczne przebudowy dla klientów, którzy potrzebują niestandardowych pojazdów. W Monachium, Wittlich i podkrakowskich Niepołomicach firma MAN Truck & Bus realizuje zarówno modyfikacje kabiny kierowcy, jak i podwozia, układu przeniesienia napędu i wyposażenia elektronicznego. Niezależnie od tego, czy chodzi o pałąki ze stali stopowej z lampami z przodu i inne uszlachetnienia, przedłużone kabiny CC i rozstawy osi, czy też wbudowaną szafę z kuchenką mikrofalową i ekspresem do kawy.
MAN Truck & Bus oferuje wszystkie indywidualne rozwiązania od jednego dostawcy, klient korzysta z centralnego konsultanta, rozwiązania fabrycznego i gwarancji, że przebudowy wykonywane są zgodnie z wytycznymi dokumentacji i gwarancji oraz najwyższymi standardami jakościowymi. Kolejną zaletą jest to, że tak przerobione pojazdy mogą być serwisowane w każdym oddziale firmy MAN.
Z tego względu zawieszenie ULTIMAAX do indywidualnych, ciężkich zastosowań samochodów ciężarowych perfekcyjnie pasuje do bogatej oferty MAN Individual. Firma HENDRICKSON opracowała zawieszenie specjalnie do zastosowań takich samochodów ciężarowych, jak betonomieszarki, wywrotki, pojazdy górnicze i śmieciarki o dużych masach ładunku, przy których samochód ciężarowy z zawieszeniem standardowym szybko osiągnie swoje parametry graniczne. Z kolei w normalnych warunkach podczas pustych przebiegów takie zawieszenie jest zbyt niekomfortowe lub niekorzystnie wpływa na stabilność w przypadku ciężkich ładunków.
Obok wyjątkowej trwałości, a tym samym dużej łatwości konserwacji zawieszenie ULTIMAAX oferuje poprawioną stabilność, obsługę i jakość jazdy. Dotyczy to nawet najtrudniejszych warunków eksploatacji, w których pojazdy trafiają na nierówne i nieoczekiwanie trudne warunki podłoża.
HENDRICKSON, przedsiębiorstwo należące do Boler Group, jest wiodącym światowym producentem i dostawcą mechanicznych, elastomerowych i pneumatycznych zawieszeń do średnich i ciężkich pojazdów użytkowych, zintegrowanych i niezintegrowanych układów osiowych i hamulcowych, systemów kontroli ciśnienia w oponach, pomocniczych systemów podnoszących, resorów parabolicznych i wielopłytkowych, stabilizatorów, zderzaków i komponentów dla światowego przemysłu pojazdów użytkowych. HENDRICKSON, z siedzibą w Woodridge w amerykańskim stanie Illinois, od ponad 105 lat spełnia wymagania przemysłu transportowego. Jedna z fabryk firmy znajduje się w Polsce, w Toruniu.
Integracja wypróbowanej technologii belki podnośnej firmy HENDRICKSON z opatentowaną, progresywną sztywnością sprężyny zapewnia równowagę między stabilnością pod obciążeniem a jakością jazdy bez obciążenia, nawet w najbardziej nieprzyjaznym otoczeniu. To w zrównoważony sposób zmniejsza ponadto obciążenie kabiny, podwozia i nadwozia przez uderzenia i drgania. Projekt belki podnośnej osi charakteryzuje centralny punkt obrotu, który umożliwia utrzymanie nieprzerwanego kontaktu opon z podłożem, a tym samym pełnej trakcji, również w bardzo nierównym terenie.
Zawieszenie ULTIMAAX jest dostępne o nośności 26 ton i dopuszczone do zastosowań budowlanych i dużych obciążeń.
(rum), fot. Hendrickson
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Krone wprowadza na rynek pionierską koncepcję „Dimensions in Motion” na targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze. […]
Opony do pojazdów ciężarowych i naczep montowane na 22,5-calowych obręczach zapewniają dłuższy okres eksploatacji, wysoki poziom […]