HANKOOK: Opony o zoptymalizowanym oporze toczenia do elektrycznego Volkswagena ID. Buzz
Modelem ID. Buzz – wzorowanym na kultowym „Buliku” – Volkswagen wyznacza trendy dla ery pojazdów elektrycznych. Aby zapewnić idealną całość, producent samochodów z Wolfsburga stawia również na opony premium firmy Hankook.
W nowym modelu zastosowano oponę Hankook Ventus S1 evo 3 ev, opracowaną specjalnie dla oryginalnego wyposażenia pojazdów zasilanych akumulatorowo. Dla dostawczego ID. Buzz Cargo dostępne są wyłącznie 18-celowe opony podstawowe, natomiast elektrycznego busa ID. Buzz można również zamówić z ogumieniem w wersji 21-calowej.
W tym połączeniu swoją premierę ma również pierwsza opona premium Hankook do samochodów osobowych z indeksem nośności „HL”. Jednym ze szczególnych wyzwań podczas trwającej około dwóch i pół roku fazy rozwojowej było dostosowanie opon do bardzo wysokiej dopuszczalnej masy całkowitej VW ID. Buzz i mimo to doskonałej dynamiki jazdy na poziomie samochodu osobowego.
– Hankook i Volkswagen współpracują z powodzeniem od wielu lat. Opracowanie opon do VW ID. Buzz to kolejny istotny krok w tej współpracy. Jesteśmy dumni, że ten nawiązujący do popularnego na całym świecie kultowego „Bulika” pojazd jest fabrycznie wyposażony w opony Hankook – mówi Sanghoon Lee, prezes Hankook Tire Europe.
Dopracowane pod każdym względem
Za sprawą 18-calowej wersji Ventus S1 evo 3 ev firma Hankook dostarcza rodzinie ID. Buzz oponę o wzorcowych właściwościach na każde warunki. Opona klasy premium, zaprojektowana specjalnie dla pojazdów elektrycznych, pewnie przenosi ponadprzeciętnie wysoki moment obrotowy na drogę, co jest niezbędne w nowym Volkswagenie ID. Buzz, który przy masie własnej pojazdu dostawczego ma dynamikę jazdy samochodu osobowego.
Dodatkowo opona klasy premium charakteryzuje się doskonałą stabilnością. Podstawą wytrzymałego korpusu opony Ventus S1 evo 3 ev jest dwuwarstwowa osnowa wykonana ze specjalnie opracowanego włókna o wysokiej wydajności, które doskonale łączy stabilność i niską masę. Tym samym Ventus S1 evo 3 ev waży stosunkowo niewiele w stosunku do swoich rozmiarów. Do tego dochodzą zalety starannie dostosowanej konstrukcji profilu, która zapewnia doskonały komfort akustyczny. W rezultacie emisja hałasu, która w pojazdach elektrycznych i tak jest na niskim poziomie, ulega dodatkowemu obniżeniu.
Inną cechą opony Ventus S1 evo 3 ev jest wysoka odporność na ścieranie, co jest zasługą mieszanki bieżnika zaprojektowanej specjalnie pod kątem wysokich momentów napędowych. Również w kwestii oporów toczenia Ventus S1 evo 3 ev we wzorowy sposób spełnia wymogi zawarte w specyfikacji technicznej. Tym samym opona z oznaczeniem A w zestawieniu z porównywalną oponą z oznaczeniem B może przyczynić się do zwiększenia zasięgu nawet o 30 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora.
W oponie o rozmiarze 21 cali dla VW ID. Buzz ze względu na zmniejszoną wysokość ściany bocznej zastosowano ponadto dodatkowe wzmocnienie na bazie stali w obszarze stopki, co przyczynia się do jeszcze większej sztywności ściany bocznej. Zapewnia to wyjątkowo dynamiczną, bezpośrednią reakcję na ruchy kierownicą. Wreszcie cechą charakterystyczną wersji 21-calowej jest zoptymalizowany pod względem aerodynamiki kontur rantu ochronnego felgi, co również przyczynia się do zwiększenia zasięgu.
Pierwsza z indeksem HL
Za sprawą opony Ventus S1 evo 3 ev w wersjach HL 235/45 R21 104T XL i HL 265/40 R21 108T XL dla ID. Buzz firma Hankook po raz pierwszy prezentuje w swoim portfolio opony do samochodów osobowych z indeksem nośności „HL”. Najnowsza generacja samochodów osobowych i SUV-ów z napędem akumulatorowym o dużej mocy charakteryzuje się znacznie większą masą. Wymaga ona zastosowania opon o znacznie większej nośności przy tym samym ciśnieniu powietrza. Ventus S1 evo 3 ev firmy Hankook z łatwością radzi sobie z tym wyzwaniem, dzięki czemu VW ID. BUZZ może bez ograniczeń przenosić na drogę swoją dynamikę jazdy, wspieraną przez niski środek ciężkości.
– Opracowując opony o dużej nośności, Hankook dalej rozszerza swoją ofertę oryginalnego wyposażenia. Opona dostosowana do większej masy pojazdu, która w przypadku elektrycznych samochodów dostawczych ma duże znaczenie, w optymalny sposób wspiera właściwości jezdne VW ID. Buzz – wyjaśnia Klaus Krause, kierownik Hankook Europe Technical Center w Hanowerze.
Technologia SEALGUARD
Kolejnym elementem zwiększającym komfort i bezpieczeństwo w 21-calowych oponach Ventus S1 evo 3 ev dla VW ID. Buzz jest materiał uszczelniający Hankook SEALGUARD, który automatycznie uszczelnia przebicia o średnicy do pięciu milimetrów w obszarze bieżnika opony. SEALGUARD umożliwia kontynuowanie jazdy nawet w przypadku przebicia opony gwoździem. Dzięki temu w pojazdach wyposażonych w SEALGUARD nie trzeba już przewozić koła zapasowego ani zestawu naprawczego, dzięki czemu w bagażniku jest więcej miejsca, zmniejsza się masa pojazdu i można uniknąć potencjalnie niebezpiecznej wymiany koła na poboczu drogi.
Oprócz zalet w zakresie bezpieczeństwa, opony wyposażone w technologię SEALGUARD firmy Hankook nadal zapewniają typowy dla siebie poziom komfortu, ponieważ ich podstawowa konstrukcja nie różni się od opon bez tej technologii.
Przegląd rozmiarów opon Hankook do Volkswagena ID. Buzz | |||
Rozmiar | Typ | Technologia | Profil |
235/60 R18 103T | Letnia VA | Hankook Ventus S1 evo 3 ev | |
255/55 R18 105T | Letnia HA | Hankook Ventus S1 evo 3 ev | |
HL 235/45 R21 104T XL | Letnia VA, nie dla Cargo | SEALGUARD | Hankook Ventus S1 evo 3 ev |
HL 265/40 R21 108T XL | Letnia HA, nie dla Cargo | SEALGUARD | Hankook Ventus S1 evo 3 ev |
Wariant 21-calowy jest przeznaczony wyłącznie dla wersji osobowej ID. BUZZ i standardowo wyposażony w technologię ochrony przed przebiciem Hankook SEALGUARD.
(s), fot. Hankook