Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Grupa Wielton: ważne jest każde zamówienie 

    Grupa Wielton: ważne jest każde zamówienie 

    28 listopada, 2024
    Aktualności, Naczepy, Producenci, Rynek

    Przychody Frupy Wielton, trzeciego w Europie producenta naczep, przyczep i zabudów samochodowych, po dziewięciu miesiącach 2024 roku wyniosły 1579,0 mln zł, malejąc o 35,4 proc. rdr. Grupa utrzymała pozycje na większości kluczowych rynków, ze sprzedażą na poziomie 10.997 sztuk.

    Grupa Wielton: ważne jest każde zamówienie 

    W okresie od pierwszego do trzeciego kwartału br. zysk netto Grupy Wielton wyniósł -82,9 mln zł wobec 85,2 mln zł przed rokiem. Grupa będąc pod presją silnego spadku zapotrzebowania na naczepy i przyczepy  wypracowała wynik EBITDA na poziomie 10,7 mln zł, czyli mniejszy o ponad 94 proc rdr.

    Marża EBITDA wyniosła 0,7 proc. wobec 7,4 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku. Priorytetem Grupy pozostaje zapewnienie kapitału obrotowego oraz zagwarantowanie efektywnego obłożenia produkcji. – Zmagająca się z dynamicznymi zmianami i licznymi wyzwaniami branża transportowa obecnie znajduje się w bardzo trudnej sytuacji, wskutek której rośnie liczba bankructw przedsiębiorstw sektora. Wszystkie te czynniki sprawiają, że obecny popyt na nowe naczepy i przyczepy jest na bardzo niskim poziomie. W Grupie koncentrujemy się na walce o każde zamówienie, zapewnieniu odpowiedniego obłożenia produkcji oraz kapitału obrotowego. Wrześniowe Targi IAA zaowocowały złożeniem nowych zamówień opiewających łącznie na kilkaset produktów. Mamy nadzieję, że wszelkie prowadzone z myślą o przyszłości Grupy Wielton działania optymalizacyjne przyniosą wymierne efekty, a odbicie rynku nastąpi w pierwszym półroczu przyszłego roku – mówi Paweł Szataniak, prezes zarządu Grupy Wielton.

    Podczas jednego z kluczowych wydarzeń branżowych, jakim były wrześniowe Międzynarodowe Targi IAA Transportation w Hanowerze spółki Wielton, Langendorf, Aberg Service oraz Aberg Connect zaprezentowały szerokie portfolio swoich pojazdów i rozwiązań.

    Po trzech kwartałach 2024 roku skonsolidowane przychody Grupy Wielton wyniosły 1579,0 mln zł spadając rdr. o ponad 35 proc. Skonsolidowany wolumen sprzedaży wyniósł 10.997 szt., w porównaniu do 15.684 szt. rok wcześniej. Grupa w tym czasie wypracowała wynik EBITDA na poziomie 10,7 mln zł, w porównaniu do 181,5 mln zł przed rokiem, przy marży EBITDA na poziomie 0,7 proc. wobec 7,4 proc. rok wcześniej. Mimo licznych wyzwań i znacznego schłodzenia popytu na naczepy i przyczepy, Grupa utrzymała swoje pozycje na większości kluczowych europejskich rynków.

    Na zmniejszonym o ponad 17 proc. rynku francuskim, z udziałami na poziomie 15,8 proc. spółka Fruehauf utrzymała pierwszą pozycję. Podczas dziewięciu miesięcy 2024 roku Grupa Wielton w tym kraju sprzedała łącznie 1992 pojazdy (ponad 32 proc. mniej rdr.) notując niemal 39 proc. rdr. mniejsze przychody ze sprzedaży ogółem na poziomie 309,4 mln zł. W tym okresie spółka Fruehauf kontynuowała prace badawczo-rozwojowe nad intermodalną naczepą kurtynową.

    W Polsce rynek naczep i przyczep zmniejszył się o 31,3 proc. rdr., a łączne udziały spółek Wielton i Langendorf wyniosły 12,5 proc., co dało Grupie drugą pozycję na rynku. Wolumen sprzedaży Grupy Wielton w Polsce zmniejszył się o 37,1 proc. do poziomu 2404 sztuk wobec 3822 pojazdów rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży ogółem z rynku polskiego wyniosły 327,7 mln zł wobec 556,8 mln zł przed rokiem. Wykorzystując synergie grupowe, w trzecim kwartale br. roku spółka Wielton S.A. poszerzyła swoje portfolio o trzy modele naczep podkontenerowych Container Master X Light (z oferty Guillen) oraz 3 modele naczep kurtynowych Curtain Master City (z oferty Fruehauf).

    Na rynku brytyjskim, który w okresie styczeń-wrzesień 2024 roku zmniejszył się o ponad 31 proc., Grupa Wielton sprzedała 1889 sztuk pojazdów (prawie 33 proc. mniej rdr.) generując 241,9 mln zł przychodów ze sprzedaży ogółem, w porównaniu do 457,8 mln zł rok wcześniej. Z udostępnionych danych rejestracyjnych wynika, że spółka Lawrence David uplasowała się na trzeciej pozycji. Spowolnienie rynkowe Grupa wykorzystuje na promocję swoich rozwiązań i szerokiego portfolio.

    Piątą pozycję na zmniejszonym o 9,9 proc. rdr. rynku niemieckim po trzech kwartałach br. z udziałami na poziomie 2,5 proc. utrzymały spółki Langendorf oraz Wielton GmbH. Klienci w tym okresie zarejestrowali 964 pojazdy tych marek wobec 922 sztuk w roku poprzednim. Łącznie Grupa Wielton na tym rynku sprzedała 1046 pojazdów, czyli o blisko 1 proc. więcej rdr. osiągając 188,9 mln zł przychodów, wobec 174,1 mln zł rok wcześniej.

    W krajach Europy Środkowej i Wschodniej (CEE), gdzie postępuje walka cenowa, w analizowanym okresie czasu rynek zmniejszył się o ponad 20 proc. rdr. udziały spółki Wielton wzrosły o 0,6 p.p. do 6,4 proc. umacniając ją na piątej pozycji. Łącznie Grupa sprzedała tam 1111 sztuk pojazdów, czyli o nieco ponad 14 proc. mniej rdr., osiągając mniejsze o 22 proc. rdr. przychody ze sprzedaży ogółem na poziomie 142,7 mln zł. Wzrost inwestycji infrastrukturalnych zaowocował wzrostem zapotrzebowania na wywrotki stalowe zarówno od klientów indywidualnych, jak i flotowych.

    Na rynku włoskim zmagającym się z krytycznym niedoborem kierowców zawodowych, spółki Viberti oraz Fruehauf odnotowały wzrost udziałów o 0,5 p.p. do poziomu 8,0 proc., dzięki czemu awansowały one na czwartą pozycję z piątej. Przy spadku rynku we Włoszech o 14,2 proc. rdr. Grupa w okresie styczeń-wrzesień 2024 roku sprzedała łącznie w tym kraju 733 pojazdy wobec 1092 szt. rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży ogółem wyniosły 88,8 mln zł w porównaniu do 130 mln zł przed rokiem.

    Na rosnącym o 3,8 proc. rdr. rynku hiszpańskim, spółka Guillén odnotowała wzrost udziałów do poziomu 2,7 proc., co pozwoliło jej awansować na ósmą pozycję z dziewiątej. W tym okresie Grupa Wielton odnotowała niemal 16 proc. wzrost sprzedaży wolumenowej do poziomu 294 sztuk wobec 254 szt. przed rokiem. Po dziewięciu miesiącach przychody ze sprzedaży ogółem w tym kraju wyniosły 39,7 mln zł, wobec 47,6 mln zł rok wcześniej. Spółka Guillén w trzecim kwartale br. kontynuowała prace badawczo-rozwojowe nad nową zabudową typu furgon.

    (s), fot. Wielton

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

      Czytaj więcej… Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!Kontynuuj

    • Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]

      Czytaj więcej… Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!Kontynuuj

    • Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]

      Czytaj więcej… Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!Kontynuuj

    Tagi : rynek, Wielton
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.