Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!
Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

EKO-LAS to uznane wydarzenie branżowe, które cyklicznie przyciąga ponad stu wystawców oraz tysiące zwiedzających, reprezentujących szerokie spektrum sektora leśnego i przemysłu drzewnego w postaci producentów, dostawców i użytkowników sprzętu oraz rozwiązań wykorzystywanych w tym rodzaju gospodarki.
Targi wyróżniają się plenerową formułą, gdzie ekspozycja rozlokowana jest na ponad 20 hektarach otwartej przestrzeni, zamiast w tradycyjnych halach wystawienniczych.
Podczas tegorocznej edycji wydarzenia, odwiedzający po raz pierwszy mogą zapoznać się z rozwiązaniami marek Langendorf oraz Wielton. – Tegoroczne targi EKO-LAS to dla nas wyjątkowe wydarzenie z kilku względów. Jako Grupa Wielton po raz pierwszy mamy okazję zaprezentować szerszemu gronu odbiorców swoje produkty, które sprawdzą się w sektorze leśnym. Swoją premierę mają tutaj pojazdy kłonicowe marki Langendorf i uniwersalna naczepa marki Wielton wyposażona w system ruchomej podłogi, która sprawdzi się w transporcie różnorodnych ładunków. Jestem przekonany, że czas spędzony na targach w Mostkach będzie bardzo owocny zarówno dla wystawców, jak i wszystkich odwiedzających wydarzenie. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszym stoisku – mówi Andrzej Mowczan, dyrektor ds. sprzedaży Wielton S.A.

– Cieszymy się, że po raz pierwszy pojazdy kłonicowe z logo Langendorf prezentowane są właśnie na tak istotnym dla branży wydarzeniu jakim są targi EKO-LAS. Produkty Grupy Wielton cechują się wysoką wytrzymałością, a ponadto dostępny jest szereg możliwości wyposażenia dodatkowego. Serdecznie zapraszam do zapoznania się z ofertą oraz rozmów z przedstawicielami Grupy na temat możliwości współpracy – dodaje Tomasz Wypchło, dyrektor operacyjny i członek zarządu Langendorf Polska Sp. z o.o.
Naczepa kłonicowa Woodliner dzięki wykonaniu z wysokogatunkowej stali S700 oraz zastosowaniu antykorozyjnej powłoki nanoszonej z wykorzystaniem procesu kataforezy ma wytrzymałą konstrukcję, zapewniającą wysoką nośność i odporność na trudne warunki pracy.
Masa własna podwozia wynosi od 4850 kg, natomiast ładowność administracyjna prezentowanej sztuki to 28.500 kg. Automatyczne napinacze TU podnoszą bezpieczeństwo i gwarantują stabilność transportu, a kształt ściany przedniej pozwala na sprawny rozładunek. W standardowej wersji wyposażenia znajdują się belki ślizgowe, kłonice ExTe z aluminiowymi, teleskopowymi sztycami, ryflowana podłoga czy funkcjonalna drabinka z tyłu pojazdu. Ponadto, producent oferuje szeroki wybór opcji konfiguracji elementów nadwozia, w tym dostępną opcjonalnie trzecią oś skrętną.

Rama przyczepy kłonicowej Woodliner wykonana ze stali S700 wraz z powłoką KTL gwarantuje długą żywotność pojazdu. Wyposażenie w pneumatyczne systemy zawieszenia chronione stalowymi linami minimalizuje wstrząsy, zwiększa stabilność i poprawia komfort jazdy na nierównych nawierzchniach. Bezpieczne wejście kierowcy na przyczepę umożliwia zastosowany na jej dyszlu podest wykonany z ryflowanej, ocynkowanej blachy. Dodatkowo, konstrukcja pozwala na elastyczne dopasowanie i zabezpieczenie ładunku, co jest kluczowe podczas transportu długich i ciężkich materiałów, natomiast niskie umiejscowienie środka ciężkości pozytywnie wpływa na stabilność pojazdu podczas transportu.
Przyczepa dostępna jest w wariancie 2- i 3-osiowym (PS2SK/PS3SK), w kilku wariantach długości platformy w zakresie od 6200 mm do 7200 mm oraz z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym. W ofercie dostępny jest szeroki wybór wyposażenia (ExTe, Alucar, Autonordic), opcjonalne oświetlenie stroboskopowe czy różne średnice oczka dyszla.

Naczepa Moving Floor Master marki Wielton to wszechstronny pojazd z ruchomą podłogą umożliwiającą automatyczny, poziomy załadunek i rozładunek ładunków, który dedykowany jest do transportu ładunków drobnicowych, od paczek i towarów spaletyzowanych, po materiały sypkie.
Przesuwanie ładunku w wybranym kierunku jest możliwe dzięki zastosowaniu systemu Cargo Floor składającego się z zestawów listew podłogowych, które poruszają się naprzemiennie lub jednocześnie. W produkcie zastosowano ramę szczątkową wykonaną ze stali S700MC od SSAB oraz przesuwną ścianę przednią. Wewnętrzna długość podłogi użytkowej wynosi 13,4 m, natomiast wysokość wewnętrzna to 2720 mm.
Naczepa o niskiej masie własnej wynoszącej od 7200 kg i pojemności 92 m3 może transportować jednocześnie 33 europalety. W zależności od preferencji, klient ma do wyboru układ hamulcowy marek KNORR lub WABCO, osie producentów SAF, BPW lub JOST czy aluminiowe profile podłogi w ilości 21 lub 24 szt. o grubości 6, 8 czy 10 mm. Ponadto, model ten może zostać wyposażony w zarówno prawe, jak i lewe drzwi boczne o szerokości 6200 mm każde.
Odwiedzający od 4 do 6 września 2025 r. Targi EKO-LAS w Mostkach koło Świebodzina, mogą zapoznać się z portfolio Wieltonu oraz porozmawiać z ekspertami Grupy Wielton przez cały okres trwania wydarzenia.
(s), fot. Wielton, Langendorf
(s), fot. Wielton
Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]
Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]
Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]











