Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Grupa Trans Polonia rozwija działalność. Akwizycje w krajach Beneluxu i w Niemczech zwiększyły transportowy potencjał  firmy

    Grupa Trans Polonia rozwija działalność. Akwizycje w krajach Beneluxu i w Niemczech zwiększyły transportowy potencjał  firmy

    17 listopada, 2023
    Aktualności, Przewoźnicy

    Trans Polonia (TPG) istotną część swoich zleceń transportowych realizuje na rynkach zagranicznych, również w operacjach związanych z obsługą ruchu z najważniejszych europejskich portów morskich. W branży odpowiadają one za niemal 3/4 operacji towarowych spoza UE oraz 37% wewnątrzunijnego ruchu towarowego. Obecnie z działalności zagranicznej grupy Trans Polonia pochodzi 80,8 procent przychodów. Przed rokiem było to 73,5 procent. 

    Grupa Trans Polonia rozwija działalność. Akwizycje w krajach Beneluxu i w Niemczech zwiększyły transportowy potencjał  firmy

    Grupa TPG dysponuje 371 nowoczesnymi jednostkami transportowymi do przewozów płynnej chemii, produktów spożywczych, mas bitumicznych, LPG i cementu. Kluczowym strategicznie aspektem prowadzonej przez polską firmę transportową działalności jest obecność na rynku usług transportowych w holendersko-belgijskim zespole portów ARA.

    Porty to okna na świat

    Amsterdam–Rotterdam–Antwerpia (ARA) stanowią najważniejszy węzeł dla działalności morskiej w Europie Północnej i główny element europejskiego łańcucha dostaw ropy naftowej, węgla, rud żelaza oraz istotnej z punktu widzenia Grupy Trans Polonia płynnej chemii. Tutaj rozpoczyna swój bieg szereg drogowych operatorów logistycznych, w tym TPG, dysponująca flotą 371 jednostek transportowych. Na rynkach zagranicznych Trans Polonia generuje ponad 80% swoich przychodów. – Od dwóch, trzech lat europejski rynek logistyczny dynamicznie się zmienia. Łańcuchy dostaw są przekształcane, gospodarki się rozwijają, a e-handel nabiera tempa. Nie bez powodu wiele firm ustanowiło Benelux jako centrum swojej ogólnoeuropejskiej logistyki i dystrybucji produktów. Niebagatelne znaczenie ma położenie geograficznie Holandii i Belgii – mówi Dariusz Cegielski, prezes zarządu Trans Polonii SA. – Naszą intencją jest także bycie częścią logistycznego ekosystemu w głównych lokalizacjach europejskiej logistyki i europejskiego przemysłu. Dlatego podjęliśmy decyzję o nabyciu belgijskiej spółki J. Deckers & Zn NV, zlokalizowanej w okolicy Antwerpii oraz organicznie rozwijamy TPG International w Niemczech. To pochodna rozwoju naszych europejskich operacji logistycznych, wcześniej realizowanych tylko z Polski.

    Podsumowując, Trans Polonia w minionych latach włączyła do Grupy niemiecką spółkę TPG International GmbH, z siedzibą w rejonie Zagłębia Ruhry, jak również kupiła belgijską spółkę transportową J. Deckers & Zn NV z miejscowości Brecht w Belgii. Firma ta została założona w 1964 r. i do momentu akwizycji pozostawała spółką rodzinną. Dysponuje własnym taborem, w którego skład wchodzą specjalistyczne zestawy transportowe do przewozu płynnych ładunków chemicznych. Spółka zatrudnia wykwalifikowanych kierowców z doświadczeniem w przewozach produktów niebezpiecznych i ma portfolio klientów, szczególnie związanych z operacjami w rejonie portów ARA, i dba o relacje z nimi. – Te inwestycje i akwizycje nie tylko zdefiniowały nasze miejsce na logistycznej mapie kontynentu, ale także zdeterminowały kierunki dalszego rozwoju TPG. Europa Zachodnia jest dla nas priorytetem – uzupełnia prezes zarządu.

    Pomarańczowe serce Europy

    Istotna część ładunków przesyłanych przez Holandię przechodzi przez port w Rotterdamie, co czyni go największym w Europie. W 2022 r. obsłużono w nim niemal 435 mln t ładunków. Z danych Statistica.com wynika, że port w Rotterdamie był w 2022 r. również największym portem kontenerowym w Unii Europejskiej – obsłużył kontenery o wartości ok. 14,5 mln TEU. Drugi w rankingu port Antwerpia–Brugia przeładował o 1 mln TEU mniej.

    Pomimo odnotowywanego w tym roku spadku przeładunków oba porty nadal są największe i najważniejsze w Unii Europejskiej. – Widzimy szanse i możliwości rozwoju naszych przewozów w transportach ze wspomnianych portów i do nich. Zwłaszcza kiedy mówimy o płynnej chemii i płynnej żywności. Chociaż dalecy jesteśmy od monokultury transportowej. Przewozimy także cement, LPG czy bitumy. Naszą flotę stanowią pojazdy cysternowe przeznaczone do obsługi specjalistycznych zleceń, które wymagają zaoferowania klientom odpowiednich warunków i spełnienia szeregu kryteriów – uzupełnia Dariusz Cegielski.

    Port Rotterdam, położony w delcie Renu i Mozy nad Morzem Północnym, dzięki 24 m głębokości wody pozwala na przyjmowanie największych kontenerowców na świecie. Ma uniwersalny charakter, chociaż gros przeładunków związanych jest z ropą, płynną chemią, gazem i węglem. Rotterdam obsługuje aż 40% towarów wysyłanych do Europy.

    Z kolei na zespół belgijskich portów Antwerpia–Brugia składają się jedne z największych w Europie portów kontenerowych, zaliczane do kilku największych na świecie. Według danych z prasy specjalistycznej Antwerpia–Brugia obsługuje zarówno statki pełnomorskie, jak i śródlądowe, wykonując w porcie ponad 300 tys. operacji rocznie. Dotyczy to jednostek, które przypływają, wypływają, poruszają się w obrębie portu lub kontynuują żeglugę. Zgodnie z prognozami zarządu połączonych portów już niedługo Antwerpia–Brugia obsługiwać będzie ponad 15% przeładunku całego gazu w Europie i pozostanie najważniejszym węzłem chemicznym w Europie. –  W Europie obserwujemy spowolnienie gospodarcze. Ale porty ARA zapewniają dostęp do 244 milionów konsumentów w promieniu 1000 km od Holandii, co sprawia, iż w każdych warunkach gospodarczych mają istotne znaczenie. Do Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii można dotrzeć w ciągu jednego dnia regularnym transportem drogowym. Rozglądamy się i analizujemy różne możliwości dalszego wzmocnienia naszej obecności na tym rynku. Z tą samą uwagą patrzymy też na hiszpańskie porty, które w różnych segmentach i na wielu trasach odgrywają coraz ważniejszą rolę –wyjaśnia Dariusz Cegielski.

    (s), fot. TPG

    Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!

    Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!

    Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]

    Czytaj więcej… Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!Continue

    Fliegl: Lekkie do stalowych kręgów

    Fliegl: Lekkie do stalowych kręgów

    Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]

    Czytaj więcej… Fliegl: Lekkie do stalowych kręgówContinue

    Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!

    Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!

    Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]

    Czytaj więcej… Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!Continue

    Tagi : transport
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – listopad 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,72
    Pb95
    6,07
    ON
    6,14
    LPG
    3,03
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,44
    USD/PLN
    4,20
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,13
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone