GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Rozpoczyna się nowy sezon rywalizacji w ramach prestiżowych mistrzostw Goodyear FIA European Truck Racing Championship. Wyścig we włoskim Misano, zaplanowany na 20-21 maja, będzie pierwszą rundą tegorocznej serii, która obiecuje przynieść niezapomniane emocje. To właśnie w tym sezonie najważniejsza europejska kategoria wyścigów ciężarówek odwiedzi osiem renomowanych torów wyścigowych na Starym Kontynencie, a jednym z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń będzie zawody na Torze Poznań – jedynym nowym punkcie dodanym do tegorocznego kalendarza.
Goodyear, wieloletni partner i sponsorem tytularnym mistrzostw FIA ETRC, przygotowuje się do kolejnego ważnego roku w międzynarodowej działalności sportów motorowych. Firma ta ma na swoim koncie liczne sukcesy z poprzednich lat i niecierpliwie oczekuje rozpoczęcia nowego, ekscytującego sezonu mistrzostw. Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu opon ciężarowych w Europie, podkreśla, że Goodyear jako partner tytularny ma zobowiązanie do zapewnienia jak najlepszych osiągów na torze, podobnie jak w przypadku milionów opon drogowych Goodyear, które są stosowane codziennie w pojazdach użytkowych w całej Europie.
– Mistrzostwa są dla nas wyjątkowym poligonem doświadczalnym do odkrywania nowych technologii i doskonalenia trwałości opon. To także dobra okazja, aby przy pomocy interaktywnej ciężarówki pokazowej Drive Results przybliżyć odwiedzającym korzyści, jakie Goodyear oferuje flotom transportowym w ramach pakietu Total Mobility – powiedział Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu opon ciężarowych w Europie.
Mistrzostwa Goodyear FIA European Truck Racing Championship to nie tylko emocjonujące wyścigi, ale także platforma do odkrywania nowych technologii i doskonalenia trwałości opon. Stosowane w mistrzostwach opony Goodyear łączą technologie opracowane dla sportów motorowych i codziennej jazdy. Posiadają wzmocnioną osnowę, podobną do opon używanych do jazdy po autostradach, co zapewnia wyższy poziom ochrony i wytrzymałości. Mają również rozmiar 315/70R22.5 i podobne cechy jak wiele produktów drogowych Goodyeara, ale wyróżniają się specjalną mieszanką bieżnika i unikalną asymetryczną konstrukcją, które gwarantują doskonałe osiągi na torze.
Ciężarówki, które jeżdżą po torach, ważą znacznie więcej niż konwencjonalne samochody wyścigowe. Oznacza to, że opona musi łączyć wytrzymałość modelu drogowego z osiągami opony wyścigowej. Opony odgrywają również ważną rolę w realizacji celów zrównoważonego rozwoju, do których zobowiązali się organizatorzy mistrzostw. Na przykład Goodyear pomaga zmniejszyć ilość odpadów pozostających po mistrzostwach, wydłużając żywotność opon poprzez bieżnikowanie. Dzięki temu opony stosowane w wyścigach Goodyear FIA ETRC mogą być dalej wykorzystywane przez floty transportowe. Praktyka bieżnikowania opon jest szeroko rozpowszechniona w branży transportu ciężarowego, ale Goodyear jest liderem w stosowaniu jej w sportach motorowych.
Wysiłki organizatorów mistrzostw Goodyear FIA European Truck Racing Championship na rzecz zrównoważonego rozwoju zostały zauważone i nagrodzone wysokim miejscem w zestawieniu Sustainable Championships Index™ – SChI™. Mistrzostwa ciężarówek zostały sklasyfikowane na 16. miejscu wśród 105 innych mistrzostw w sportach motorowych.
Wszystkim wydarzeniom Goodyear FIA European Truck Racing Championship w tym sezonie będzie towarzyszyć specjalna ciężarówka pokazowa z mobilnym show roomem na pokładzie, która podróżuje po Europie w ramach kampanii Goodyear Drive Result Tour 2023. W jednym miejscu będzie można zapoznać się nie tylko z najnowszymi oponami, ale także ze wszystkimi rozwiązaniami z zakresu mobilności, takimi jak systemy Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint czy Goodyear DrivePoint. Wszystkie są połączone z nowoczesnymi aplikacjami i wspierane przetwarzaniem danych, odpowiadając na potrzeby wymagającego ekosystemu transportowego.
Kalendarz Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2023:
(CYPH), fot. Goodyear
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]
CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]