GOODYEAR: Rozpoczęcie sezonu Mistrzostw Europy Goodyear FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych 2022
Mistrzostwa Europy Goodyear FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych (Goodyear FIA ETRC) rozpoczną się już w najbliższy weekend 21-22 maja we włoskim Misano. W tym roku Goodyear zwiększa swoje zaangażowanie w tą najbardziej prestiżową serię wyścigów pojazdów ciężarowych w Europie, obejmując funkcję partnera tytularnego.

Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon do tej rywalizacji od prawie 20 lat. W 2016 r. został mianowany oficjalnym partnerem, a obecnie również partnerem tytularnym. Dzięki zacieśnionej współpracy producent opon pomoże mistrzostwom w realizacji celu zerowej emisji netto, wyznaczonego przez FIA zgodnie z porozumieniem paryskim. Poziom ten ma zostać osiągnięty najpóźniej do 2038 r.
W sezonie 2022 do walki o zwycięstwo stanie piętnaście zespołów i ich kierowcy, którzy będą rywalizować w 8 rundach i 32 wyścigach. Finał odbędzie się w październiku w Jaramie, a przedtem mistrzostwa odwiedzą historyczne miejsca, takie jak Nürburgring, Zolder, Hungaroring i Le Mans Bugatti.
Innowacje na torze i poza nim
Zaangażowanie Goodyeara jako partnera tytularnego pomoże przyspieszyć działania FIA ETRC na rzecz zrównoważonego rozwoju, ponieważ mistrzostwa stanowią doskonały poligon testowy dla innowacji. Opony odgrywają kluczową rolę w osiąganiu większej wydajności i niższych emisji.
Technologie opracowane na potrzeby torów wyścigowych w różny sposób przekładają się później na produkty przeznaczone na drogi. Wzmocnione karkasy zapewniają pojazdom użytkowym wyższy poziom bezpieczeństwa i wytrzymałości. Z kolei udoskonalone mieszanki pozwalają na zmniejszenie oporów toczenia i ogólnie bardziej efektywną jazdę, a także wydłużenie przebiegu.
– Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą współpracę i zaangażowanie w FIA ETRC. Jako partner tytularny możemy uczyć się na podstawie wyzwań, przed jakimi stają kierowcy wyścigowi na torze, aby lepiej służyć naszym klientom w całej Europie w dziedzinie zwiększania efektywności i zrównoważonego rozwoju – mówi Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie. – Ekstremalne warunki podczas wyścigów i bezpośrednia rywalizacja w ramach Goodyear FIA ETRC pomagają nam zdobywać cenne informacje o właściwościach opon, które wzbogacają naszą wiedzę w zakresie wspierania operatorów flot za pomocą zaawansowanych rozwiązań do zarządzania oponami.

Goodyear FIA ETRC pomagają producentowi zdobywać cenne informacje o właściwościach opon, które wzbogacają jego wiedzę w zakresie wspierania operatorów flot za pomocą zaawansowanych rozwiązań do zarządzania oponami.
Georg Fuchs, dyrektor zarządzający ETRA, powiedział: – Goodyear od wielu lat jest naszym cennym partnerem. Cieszymy się, że udało nam się wzmocnić naszą współpracę i powitać Goodyeara w roli naszego partnera tytularnego. Dążymy do tego, aby stać się wiodącą platformą dla zrównoważonych technologii oraz, aby wyścigi ciężarówek stały się istotną platformą badań i rozwoju dla producentów. W ciągu ostatnich kilku lat udało nam się już stworzyć poligon doświadczalny dla Goodyeara i jego produktów przeznaczonych na drogi. Jesteśmy dumni, że drogowe opony tej marki wnoszą odrobinę emocji z wyścigów pojazdów ciężarowych.
Kalendarz sezonu:
- Misano, Włochy (21-22 maja)
- Hungaroring, Węgry (11-12 czerwca)
- Slovakia Ring, Słowacja (2 – 3 lipca)
- Nürburgring, Niemcy (16-17 lipca)
- Most, Republika Czeska (3-4 września)
- Zolder, Belgia – (10-11 września)
- Le Mans Bugatti, Francja (24-25 września)
- Jarama, Hiszpania (1 – 2 października)
(s)
Fot. Goodyear
- Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich…Dekarbonizacja floty, zeroemisyjność, zielona transformacja – to tylko kilka określeń, które już wkrótce zdominują branżę motoryzacyjną. Wraz ze zmianami w europejskim prawie, takimi jak Zielony Ład czy pakiet „Fit for 55”, rynek samochodów osobowych i […]
- SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombiTo może być najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech: zespół specjalistów Spedition Kübler przewoził zabytkowy okręt podwodny o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na […]
- SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREBWydział Inżynierii Systemów E/E firmy Schmitz Cargobull otrzymał srebrny status od Międzynarodowej Rady Inżynierii Wymagań. Inżynieria wymagań firmy Schmitz Cargobull została wyróżniona srebrnym statusem przez Międzynarodową Radę Inżynierii Wymagań (IREB). Status ten potwierdza profesjonalną komunikację, […]
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]