Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Goodyear: KAMAZ-master dominuje w pierwszej połowie Rajdu DAKAR 2021 na standardowych oponach OFFROAD ORD

    Goodyear: KAMAZ-master dominuje w pierwszej połowie Rajdu DAKAR 2021 na standardowych oponach OFFROAD ORD

    15 stycznia, 2021
    Aktualności, Opony, Sport, Wydarzenia

    Rajd Dakar rozpoczął się 3 stycznia w Dżuddzie, w Arabii Saudyjskiej. Wyścig ten, zwany maratonem sportów motorowych, liczy ponad 7500 km i zakończy się 15 stycznia. Słynna rywalizacja uznawana jest za jeden z najtrudniejszych rajdów na świecie. Na dobrej drodze do kolejnego sukcesu w tych zmaganiach są wspierane przez Goodyeara załogi KAMAZ-Master, które zajmują pierwsze trzy miejsca w klasyfikacji ogólnej.

    Goodyear: KAMAZ-master dominuje w pierwszej połowie Rajdu DAKAR 2021, Truckslog.pl

    Każdy kilometr tras specjalnych z edycji 2021 jest zupełnie nowy w stosunku do poprzedniego roku, a rajd po raz kolejny testuje nerwy zespołów i solidność ich sprzętu. Kolejna zmiana to ograniczenie przez organizatora liczby szybkich odcinków, aby wyeliminować potencjalną przewagę konkurencyjną niektórych mocniejszych pojazdów.

    Pierwsza połowa wyścigu okazała się dla niektórych zespołów trudna, czego efektem była eliminacja pięciu teamów w segmencie samochodów ciężarowych podczas pierwszych sześciu etapów, w tym załogi z numerem 502 prowadzonej przez Siergieja Wiazowicza z MAZ Autosport, zdobywcę brązowego medalu w Dakarze 2020. Trudności nie ominęły też obrońcy tytułu mistrza i zwycięzcy Rajdu Dakar 2020, Andrieja Karginowa z KAMAZ-master, który podczas pierwszych dwóch dni rywalizacji zmagał się z problemami technicznymi, spadając na 10. pozycję w klasyfikacji generalnej, ale pokazał prawdziwego ducha walki i awansował na 8. miejsce w zestawieniu ogólnym tuż przed dniem odpoczynku w Ha’il 9 stycznia.

    Takie loty to tylko krótkie chwile wytchnienia dla opon. Już po chwili muszą sobie poradzić z potężnym uderzeniem o nierzadko kamienistą nawierzchnię...

    Takie loty to tylko krótkie chwile wytchnienia dla opon. Już po chwili muszą sobie poradzić z potężnym uderzeniem o nierzadko kamienistą nawierzchnię…

    W tym roku drużyna KAMAZ-master po raz kolejny prezentuje się bardzo dobrze. Po siedmiu etapach ekipa fabryczna zajmowała pierwsze trzy miejsca w rankingu ogólnym. – Dakar 2021 jest jeszcze trudniejszy niż poprzednia edycja. Nigdy nie widziałem tak wyrównanego wyścigu, szczególnie na 4. etapie. Każdy etap to nowe wyzwania, w tym wysokie piaszczyste wydmy, w których łatwo ugrzęznąć, skaliste kaniony oraz suche koryta rzek, które codziennie sprawdzają granice możliwości kierowców, ciężarówek i opon. Po raz kolejny standardowe opony Goodyear OFFROAD ORD pokazują swoje niezwykłe osiągi pod względem przyczepności i wytrzymałości. Nasze załogi mogą całkowicie skupić się na wyścigu, nie martwiąc się o opony i przeć do zwycięstwa bez względu na trudne warunki na trasie – mówi Władimir Czagin, kierownik zespołu KAMAZ-Master.

    – Ciężarówki KAMAZ-master o mocy 1150 KM i masie 9,5 tony to jedne z najbardziej niesamowitych pojazdów w Dakarze. Na szybkich odcinkach osiągają prędkość do 140 km/h. Odcinki wymagające bardziej ostrożnej jazdy stanowią wyzwanie dla załóg, ponieważ pod piaskiem kryją się ostre kamienie, a znaczna część rajdu przebiega po skalistych nawierzchniach. Podobnie jak podczas codziennej działalności naszych klientów, produkty Goodyear wspierają załogi w jak najszybszym dotarciu z punktu A do B lub od startu do mety, bez żadnych niespodzianek – wyjaśnia Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie.

    Kamazy jadą na standardowych oponach Goodyear OFFROAD ORD, które w czasie rajdu  pokazują swoje niezwykłe osiągi pod względem przyczepności i wytrzymałości.

    Kamazy jadą na standardowych oponach Goodyear OFFROAD ORD, które w czasie rajdu  pokazują swoje niezwykłe osiągi pod względem przyczepności i wytrzymałości.

    Te ekstremalne warunki użytkowania są dla Goodyeara wyjątkową okazją do przetestowania wytrzymałości i osiągów standardowych produktów oraz zaawansowanej technologii karkasu wykorzystywanej w rozwoju opon dla samochodów terenowych i drogowych. Firma KAMAZ, która w pełnym zakresie opracowuje, projektuje i montuje ciężarówki wyścigowe, wybrała Goodyeara jako zaufanego partnera w dziedzinie opon. Zespół startuje w Rajdzie Dakar od 1990 r., a do 2020 roku odniósł 17 zwycięstw.

    (s)
    Fot. Goodyear

    Tagi : Ciężarówki, Dakar, Goodyear, Kamaz, rajdy
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone