GOODYEAR: DrivePoint pilnuje opon autonomicznych pojazdów portowych
Goodyear przedstawił DrivePoint Heavy Duty, rozwiązanie przeznaczone dla autonomicznych pojazdów portowych. Ten nowatorski, łatwy w instalacji system do monitorowania opon pomaga kierownikom obsługi technicznej zautomatyzowanych pojazdów (AGV) usprawnić konserwację opon i skrócić czas przestoju maszyn.

W ciągu ostatniej dekady pojemność kontenerowców znacznie wzrosła, a najnowsza generacja ultra dużych statków może przewozić ponad 20.000 kontenerów TEU (Twenty-foot Equivalent Unit) z drugiego końca świata. Większe statki oznaczają większą wydajność energetyczną i niższą emisję CO2. W 2020 roku największy w Europie port w Rotterdamie obsłużył 8.436.240 przychodzących i wychodzących kontenerów, czyli 436,8 mln ton towarów. Gwałtowny wzrost ilości towarów przybywających do europejskich portów znacząco wpływa na codzienne operacje portowe. W tej sytuacji zachowanie płynności ruchu pojazdów w portach jest niezwykle istotne z punktu widzenia terminowości, ponieważ każde zakłócenie może mieć natychmiastowy wpływ na przerwanie łańcucha dostaw.
Goodyear DrivePoint Heavy Duty to pierwszy system przeznaczony dla zaawansowanego segmentu AGV, który pomoże jeszcze bardziej zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo codziennych operacji portowych. Nowy system monitorowania opon pilotażowo jest już stosowany przez Hutchison Ports ECT Rotterdam (ECT), jednego z najbardziej zaawansowanych operatorów terminali kontenerowych w Europie. W terminalach ECT Euromax i ECT Delta zainstalowano wiele urządzeń Goodyear DrivePoint Heavy Duty. W pełni zautomatyzowany system będzie monitorował ok. 100 pojazdów AGV, wspierając ich pracę w optymalnych warunkach. Na podstawie danych o oponach dostarczanych przez system, pojazdy mogą być serwisowane we właściwym momencie, co pozwoli wydłużyć żywotność opon.
System Goodyear DrivePoint Heavy Duty stanowi idealne uzupełnienie pojazdów AGV, ponieważ nie przerywa zautomatyzowanego procesu sprawdzania opon i może obsługiwać operacje wykonywane całą dobę. Za każdym razem, gdy pojazd przejeżdża przez portowe odbiorniki, zbierają one odczyty z zaworowych czujników ciśnienia w oponach przygotowanych do pracy przy dużych obciążeniach. Czujniki te są zainstalowane na zaworach, a nie wewnątrz zespołu koła i opony. Nie trzeba więc demontować opon, co dodatkowo zwiększa łatwość obsługi.
Następnie dane te są przesyłane do chmury Goodyear. Dzięki temu osoby odpowiedzialne za obsługę techniczną, jak i operatorzy mają natychmiastowy dostęp do informacji i raportów za pośrednictwem aplikacji Goodyear Fleet Manager. W przypadku alarmu o niskim ciśnieniu w oponie system natychmiast to sygnalizuje. Pozwala to zmniejszyć ryzyko nieoczekiwanych przestojów, co jest najbardziej istotne w przypadku w pełni zautomatyzowanych operacji portowych i umożliwia ukierunkowane serwisowanie i konserwację zapobiegawczą pojazdów AGV.
(s)
Fot. Goodyear