GOLDHOFER: Wszechstronny produkt dla branży budowlanej
Erdmännchen Erd- und Tiefbau GmbH z Ebsdorfergrund jest specjalistą od robót ziemnych we wszystkich dziedzinach budownictwa. To sprawia, że elastyczność jest kluczem przy doborze pojazdów do jego floty.
Oprócz robót ziemnych i wykopów, ich działalność obejmuje również budowę dróg i transport odpowiednich urządzeń i materiałów. Transportowane są różne ładunki, od koparek, wywrotek, walców, układarek i równiarek po materiały, takie jak rury betonowe, fundamenty i materiały sypkie.
Aby znaleźć pojazd o maksymalnej wszechstronności dla firmy, Goldhofer, VS Verkehrssicherheitsteam Barfuss i Erdmännchen wspólnie opracowali przekonującą koncepcję transportu dla szybkich, elastycznych i bezpiecznych operacji transportowych. – Przeprowadziliśmy wiele badań, zanim znaleźliśmy odpowiednią koncepcję pojazdu dla naszej floty – mówi właściciel firmy Stefan Grau. – Goldhofer skonfigurował dla nas pojazd, który naprawdę nie pozostawia nic do życzenia i którym możemy przetransportować prawie cały nasz zakład budowlany i sprzęt na łącznej długości platformy wynoszącej 16,5 m.
Samobieżna naczepa semi-niskopodwoziowa STZ-L 4 A RM jest przeznaczona do obsługi urządzeń budowlanych i materiałów ma ładowność do 41 ton. Do transportu pojazdów z dużymi oponami i różnymi rozstawami osi pojazd ma obniżone sekcje zewnętrzne oprócz wnęk na koła na głównym pokładzie załadunkowym. Aluminiowe osłony najazdowe i nadstawki boczne są integralną częścią koncepcji załadunku.
Dzięki wyjątkowo niskiej wysokości załadunku, wynoszącej tylko 845 mm na pokładzie, nawet duże maszyny budowlane mają dużo miejsca nad „głową”. STZ-L 4 A RM jest wyposażony w gumową podłogę na całej długości na pokładzie załadunkowym oraz praktyczny pakiet zabezpieczający ładunek dla najwyższych standardów bezpieczeństwa. Pomost załadowczy można wysuwać o prawie 3 metry, aby zapewnić dodatkową długość dla długich ładunków i maszyn.
Dwuczęściowe rampy hydrauliczne montowane z tyłu (z hydrauliczną regulacją szerokości) zapewniają również odpowiednio niski kąt rampy dla pojazdów o małym prześwicie. Rampy blokują się automatycznie do jazdy i nie wymagają dodatkowego zabezpieczenia. Kolejną funkcją bezpieczeństwa jest system zdalnego sterowania radiowego wykorzystujący »SmartControl« firmy Goldhofer. Umożliwia obsługę wszystkich elektrycznych i hydraulicznych elementów sterujących spoza strefy niebezpiecznej (rampy), co jest bardzo cenione przez personel i zapewnia wysoki poziom akceptacji. Mirko Viel, kierowca z wieloletnim stażem w Erdmännchen, jest bardzo entuzjastycznie nastawiony do nowego systemu operacyjnego i mówi, że nie chciałby już obywać się bez niego. – Prawdziwie wszechstronny pojazd – mówi Stefan Grau, który jest dumny ze swojej nowej naczepy i ciągnika siodłowego Scania V8. Bez wątpienia platforma imponuje nie tylko swoimi technicznymi zaletami, ale także efektowną barwą, która sprawia, że przyciąga wzrok na drodze.
(s)
Fot. Goldhofer