GOLDHOFER: Transport jak po szynach…
Dresdner Verkehrsbetriebe AG (DVB) od 2022 roku będzie stopniowo wprowadzać do swojej sieci transportowej 30 nowych tramwajów. Są produkowane w fabryce wagonów Alstom w Budziszynie. Do ich transportu do Drezna firma UTM Universal Transport GmbH wykorzystuje zestawy Goldhofer przystosowane do przewozu pojazdów szynowych.

Po szeroko zakrojonym planowaniu trasy, UTM już we wrześniu przewiozła pierwszy z 45-metrowych, 58-tonowych tramwajów do Drezna. Wybrana do wykonania transportu kombinacja składa się z czteroosiowego ciągnika siodłowego, poprzedzającego dwuosiowego modułu do dużych obciążeń (Goldhofer THP/UT 2) oraz siedmioosiowej naczepy niskopodwoziowej do transportu szynowego (Goldhofer STZ-H 7) z najazdami typu „gęsia szyja” i hydraulicznymi.
Dzięki elementom mostowym o różnych długościach UTM może dostosować swoje rozwiązanie transportowe do wielkości danego tramwaju. – Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko mamy bezpieczną kontrolę nad dużą masą tramwaju, ale także możemy zapewnić mu łatwą manewrowość – mówi Peter Klemenz, kierownik projektu ds. pojazdów szynowych w UTM w Eisenhüttenstadt.
Dodatkowe wsparcie zapewniają rampy hydrauliczne oraz wciągarka zamontowana na gęsiej szyi. – Przy ich pomocy możemy szybko i dokładnie wjechać tramwajem na system szynowy naczepy i równie szybko go rozładować – dodaje Peter Klemenz.
Stabilne podparcie podczas transportu tramwaju zapewnia inteligentna, łatwa w użyciu koncepcja zabezpieczania ładunku Goldhofer z licznymi opcjami mocowania i punktami mocowania. Wniosek Petera Klemenza: – Dzięki naszym pojazdom do transportu szynowego Goldhofer dostawa tramwaju przebiega jak w zegarku, lub lepiej: jak na szynach!
(s)
Fot. Goldhofer
- Ciężarówki i Logistyka – maj 2023W majowym numerze Ciężarówki i Logistyka pokazujemy testy elektrycznych ciężarówek marki Mercedes-Benz w Alpach i testy „elektryków” Volvo Trucks w warunkach mroźnej północy. Opisujemy pracę specjalistów Scanii nad systemem szybkiego ładowania, tzw. megawatowego. Spośród już […]
- HENDRICKSON: Siła, sprawność i komfortDopasowania techniczne do indywidualnych wymogów zastosowania, atrakcyjne i komfortowe uszlachetnienia i inne specyficzne modyfikacje branżowe – wszystko to fabrycznie: to właśnie jest specjalność MAN Individual. Od niedawna bogata oferta centrum kompetencyjnego firmy MAN w zakresie […]
- LOGISTYKA: DB Schenker inwestuje w przyszłość logistyki gospodarki o obiegu zamkniętymDB Schenker, globalny dostawca usług logistycznych, wprowadza Circular Economy Logistics – nową linię produktów, skupiającą się na operacjach zarządzania zwrotami, naprawach i renowacjach urządzeń elektronicznych. Firma, która jako jedyna w swojej branży uzyskała niedawno status […]
- Continental Opony Polska: Pokazowa ciężarówka Continental na targach Volvo 4PolandEuropejskie roadshow Continental Commercial Vehicle Tires już trwa, a pokazowa ciężarówka Continental przemierza obecnie polskie drogi. Wszyscy, którzy chcieliby przyjrzeć się jej z bliska oraz zapoznać się z prezentowanymi rozwiązaniami, będą mieli taką okazję już […]