GOLDHOFER: Światowa premiera FT SERIES na Baumie
Goldhofer jest bardzo zadowolony z wyników tegorocznych targów Bauma i ogromnego zainteresowania, jakie okazali odwiedzający targi zaprezentowanymi nowościami.

Targi znacznie przekroczyły oczekiwania Roberta Steinhausera, wiceprezesa ds. sprzedaży i usług w technologii transportu w Goldhofer Aktiengesellschaft, biorąc pod uwagę wysoki poziom popytu na wysokiej jakości rozwiązania transportowe. Głównymi źródłami zainteresowania były międzynarodowe premiery FT-SERIES, nowej STEPSTAR Z oraz niskoprofilowej opony CARGOPLUS. Przedstawiciele branży chętnie obejrzeli również demonstracje kombinacji dzielonej PST/SL-E z transporterem łopat FTV850. – Bauma 2022 po raz kolejny potwierdziła wysoką pozycję wydarzenia w branży – mówi Robert Steinhauser.
Tradycją w Goldhofer jest nieujawnianie i prezentowanie szczegółów swoich nowych produktów, technologii i usług aż do pierwszego dnia targów. Również w tym roku emocje były odpowiednio duże, o czym świadczy liczna obecność przedstawicieli mediów na premierze.

– Prezentując najnowszą światową premierę Goldhofera w postaci SERII FT zdecydowanie trafiliśmy w dziesiątkę i wprowadziliśmy pojazd, który na długie lata zmieni rynek transportowy – mówi Robert Steinhauser. – Uniwersalna możliwość łączenia z istniejącymi modułami i akcesoriami Goldhofer oznacza niższe koszty zakupu i otwiera nowe modele biznesowe w zakresie współpracy z partnerami i działań cross-rental.
Również ze strony małych i średnich przedsiębiorstw prezentowane pojazdy Goldhofer w segmencie o małej ładowności, takie jak TRAILSTAR i STEPSTAR Z, jako nowi członkowie rodziny STARLINE, cieszyli się dużym zainteresowaniem. Zoptymalizowany środek ciężkości, niska masa własna i inteligentny system mocowania zapewniają dużą ładowność, krótkie czasy przezbrojenia i szybkie cykle transportowe. Dodatkową atrakcją eksponowanych pojazdów była lekka podłoga TRAFFIDECK GO, która łączy obniżenie zużycia z wysokim współczynnikiem tarcia.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się również niskoprofilowe opony CARGOPLUS montowane w różnych pojazdach, z ich podwójnymi zaletami w postaci większej ładowności i mniejszej wysokości załadunku. Dokładniej, CARGOPLUS 60 zapewnia nacisk na oś 10 ton w porównaniu z 8 tonami z oponami 205, a CARGOPLUS 80 zmniejsza o 75 mm wysokość załadunku przy takim samym obciążeniu osi z oponami 245. Przekłada się to na możliwość przenoszenia wyższych i cięższych maszyn budowlanych z nowymi oponami Goldhofer. To z kolei oznacza większą wszechstronność, większą elastyczność i mniej objazdów ze względu na ograniczenia wysokości na trasie.
Równie duże zainteresowanie wzbudziły inne rozwiązania prezentowane na targach Bauma, takie jak ARCUS P6, MPA 5 i ADDRIVE 2.0. Szczególne wrażenie na zwiedzających wywarła samobieżna kombinacja wózków do transportu belek betonowych i innych długich przedmiotów, którą w połączeniu z BLADES można również przekształcić w nośnik łopat turbiny wiatrowej. To z kolei skutkuje znacznie szerszym zakresem zastosowań i szybszym zwrotem z inwestycji.

Jednak największe tłumy widzów przyciągała kombinacja dzielona PST/SL-E zademonstrowana w połączeniu z nowym FTV 850. To rozwiązanie w imponujący sposób pokazało, że decydującym czynnikiem dla transportu lemiesza nie są tony metryczne, ale stabilność boczna, dzieki szerokości pojazdu do 4010 mm dla maksymalnej stabilności i bezpieczeństwa nawet w trudnych warunkach.
– Po raz kolejny targi Bauma były doskonałą okazją do spotkania ze sprawdzonymi ekspertami z branży budowlanej i porozmawiania o nowych rozwiązaniach transportowych. Prowadzone dyskusje wzajemnie się stymulują i prowadzą do nowych pomysłów i podejść do innowacyjnych rozwiązań, których wyniki mamy nadzieję zaprezentować na Bauma 2025 – mówi z pewnością siebie Matthias Ruppel, dyrektor generalny Goldhofer AG.
(s)
Fot. Goldhofer