GOLDHOFER: Rozwiązania transportowe do wielu zastosowań na GIS 2021 w Piacenza Expo w październiku
Dzięki »STEPSTAR« i »ADDrive« Goldhofer prezentuje elastyczne, wielofunkcyjne i ekonomiczne rozwiązania transportowe. Nowe naczepy niskopodwoziowe samobieżne z serii »STEPSTAR« oferują najwyższą jakość inżynierii, dużą ładowność w połączeniu z niską masą własną i innowacyjnym systemem zabezpieczenia ładunku.

Inteligentna konstrukcja przestrzeni ładunkowej i ładowna gęsia szyja »MEGA« są kluczem do optymalnego wykorzystania całkowitej długości pojazdu. Wypróbowany i przetestowany »ADDrive« firmy Goldhofer jest równie bezkompromisowym rozwiązaniem skoncentrowanym na aplikacji. Łączy w sobie zalety holowanego i samobieżnego modułu do dużych obciążeń. Taka elastyczność pozwala uniknąć konieczności przenoszenia ładunku z pojazdu do transportu drogowego do jednego lub większej liczby transporterów z własnym napędem, co może być konieczne więcej niż jeden raz na niektórych trasach. – Po tak długim okresie bez większych targów, z niecierpliwością czekamy na ponowną prezentację naszych rozwiązań transportowych twarzą w twarz i prowadzenie interesujących rozmów – mówi Robert Steinhauser, kierownik sprzedaży na Europę / Afrykę Północną w Goldhofer.
Uniwersalny „koń pociągowy”
Wprowadzona w 2020 roku seria »STEPSTAR« obejmuje naczepy zaopatrzone w od trzech do pięciu osi z inteligentnym systemem zabezpieczania ładunku. Nowa generacja ramp, która została specjalnie opracowana dla pojazdów o małym kącie rampy, łączy wygodną obsługę za pomocą pilota radiowego z szybkim montażem i demontażem. Wyjątkowo długie i szerokie wgłębienie na ramię koparki jest zintegrowane z przestrzenią ładunkową i otwarte do tyłu, dzięki czemu można łatwo przemieszczać również koparki z większymi wysięgnikami.
Seria obejmuje wersje z jedną lub dwoma parami wgłębień na koła oraz wyjątkowo niską gęsią szyją »MEGA«. Ponadto całą powierzchnię ładunkową można wyposażyć w wytrzymałą powłokę polimerową TraffideckGO opracowaną dla Goldhofera. To nie tylko zmniejsza wagę, ale także wysokość załadunku w porównaniu z konwencjonalnymi podłogami drewnianymi lub gumowymi, a jednocześnie oferuje ten sam wysoki współczynnik tarcia. – »STEPSTAR« to idealna odpowiedź na oczekiwania naszych klientów: najwyższa jakość plus inteligentne detale w konkurencyjnej cenie. Wielu klientów szczególnie docenia fakt, że wersje 3-osiowe mogą być używane do operacji transportowych bez zezwolenia w całej Europie z ładownością do 26,3 t i długością brutto zestawu 16,5 m – mówi Robert Steinhauser.
»ADDRIVE« – utalentowany i wszechstronny
Gdziekolwiek na świecie trzeba przetransportować ciężkie ładunki po trudnych trasach i w trudno dostępnych miejscach, „ADDrive” firmy Goldhofer jest doskonałym wyborem. Użytkownicy mogą obsługiwać to inteligentne rozwiązanie transportowe oparte na rodzinie Goldhofer SL nie tylko jako holowany moduł do dużych obciążeń, ale także jako samojezdny transporter. Pozwala to uniknąć przeładunku na trasie, dzięki czemu operacje transportowe można obsługiwać znacznie szybciej, a przede wszystkim bardziej ekonomicznie.
Dzięki mechanicznie odłączanemu układowi napędowemu poszczególne moduły można holować jak konwencjonalne moduły do dużych obciążeń, bez nagrzewania oleju w układzie napędowym. Z drugiej strony na pochyłościach, mostach, ograniczonych odcinkach trasy oraz w punktach załadunku i rozładunku tryb ADD zapewnia moc pociągową zapewniającą maksymalną wydajność zestawu. W wielu przypadkach eliminuje to potrzebę stosowania dodatkowych ciągników lub pchaczy, co znacznie upraszcza planowanie trasy i manewrowanie na miejscu.
Jeśli chodzi o opcje kombinacji, to np. na targach Goldhofer zaprezentuje »ADDRIVE« o mocy 280 KM, który oferuje ogromną moc w połączeniu z trzema hydraulicznie napędzanymi liniami osi. Ponadto, dzięki połączeniu wielu kombinacji, można go łączyć z większością ciężkich modułów Goldhofer, powszechnie użytkowanymi w Europie i mogą być używane z różnymi platformami typu dropdeck i długimi ładunkami o dużym ciężarze. Rezultatem jest najwyższa elastyczność dla floty każdego operatora. Z pomocą »ADDRONIC«, nowego oprogramowania do synchronizacji, opracowanego przez Goldhofera, »ADDRIVE« może być również obsługiwany w połączeniu z innymi samobieżnymi transporterami i modułami.
(s)
Fot. Goldhofer