Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…

    GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…

    29 maja, 2023
    Aktualności, Naczepy

    W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady A7 przez Dunaj na… pojazdach drogowych do transportu ciężkiego. Okazało się, że nie stanowiło to problemu dla ekspertów z Prangl GmbH, a nowa kombinacja pojazdów firmy Goldhofer pokazała, do czego jest zdolna na wąskich drogach śródmiejskich.

    GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów

    W kwietniu 2023 r. wagon do kontroli geometrii torów Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB) o łącznej masie prawie 50 ton musiał zostać przetransportowany ze stacji manewrowej w Stadthafen Linz przez Dunaj do stacji kolejowej Urfahr w centrum Linzu. Do okresowych prac kontrolnych na torze, transport wagonu zlecono doświadczonym ekspertom ds. transportu ciężkiego z firmy Prangl GmbH.

    Dzięki nowej, obrotowej kombinacji »FT SERIES« 2+4 z platformą do pojazdu szynowego, cała 47-metrowa wiertnica o łącznej masie 135 t została bez problemu przeprowadzona nocą przez centrum miasta. Ponadto firma Prangl była w stanie znacznie zredukować swoje nakłady kapitałowe, ponieważ pomimo nowych wózków możliwe było wykorzystanie platformy ładunkowej z istniejącego w firmie taboru – dzięki uniwersalnym opcjom kombinacji »SERII FT« firmy Goldhofer.

    Wagon inspekcyjny ÖBB wraz z urządzeniami do pomiaru i rejestracji geometrii toru został następnego dnia rozładowany w Urfahr i przejechał ok. 100-kilometrowy odcinek toru przed powrotem po południu w celu przeładunku na zestaw siodłowy. – Imponujący skok zawieszenia wynoszący 640 mm znacznie ułatwia załadunek – zwłaszcza przy dużym napięciu wstępnym platformy ładunkowej i konieczności odłączenia przedniego wózka – mówi Roland Walzl, kierowca transportu ciężkiego i specjalnego w firmie Prangl.

    • GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów
    • GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów
    • GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów
    • GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów

    Podróż powrotna na plac rozrządowy, również w nocy, rozpoczęła się od wyzwania: ze względu na bardzo ograniczoną przestrzeń zestaw musiał zostać odwrócony na odcinku około 300 m do skrzyżowania, na którym można było zawrócić. Dzięki wyjątkowo szerokiemu kątowi skrętu wynoszącemu ± 60°, nie stanowiło to żadnego problemu dla zespołu Prangl. Stamtąd podróż była kontynuowana przez centrum miasta, gdzie nowe moduły do dużych obciążeń »SERII FT« po raz kolejny udowodniły swoją wartość: zostały doskonale skonfigurowane do użytku w ciasnych przestrzeniach podczas procesu zamawiania (m.in. niska wysokość załadunku osiągnięta przy pomocy 205 opon) zestaw – o całkowitej wysokości 4,6 m – był w stanie przejechać pod liniami napowietrznymi i sygnalizacją świetlną w centrum miasta oraz różnymi znakami drogowymi.

    Ostatni, ok. 5-kilometrowy odcinek jazdy był pod prąd, zamkniętą austriacką A7 do stacji rozrządowej w Stadthafen Linz. – Dzięki nowym wytrzymałym modułom z »SERII FT« możemy elastycznie reagować na każde wyzwanie, czy to manewrowanie w ograniczonej przestrzeni, czy też potrzebę różnych kombinacji modułów. Możemy szybko dostosować się do wymagań – mówi Jochen Schmidt, kierownik działu transportu ciężkiego i transportu specjalnego w Prangl. – Dla nas wielką zaletą »SERII FT« jest to, że zmiany w systemie transportowym można wprowadzać bez żadnych problemów w dowolnym momencie. Ponadto obsługuje również kombinacje z pojazdami i platformami załadunkowymi z naszej istniejącej floty. Oznacza to, że jesteśmy doskonale przygotowani na przyszłość i nie możemy się doczekać przyszłych operacji transportowych..

    (s), fot. Goldhofer

    ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne

    ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne

    Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]

    Czytaj więcej… ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki DiagnostyczneContinue

    Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych - większa wydajność i trwałość

    Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych – większa wydajność i trwałość

    Apollo Tyres wprowadziło na rynek drugą generację opony ciężarowej EnduRace RA 2 do transportu regionalnego. Nowy […]

    Czytaj więcej… Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych – większa wydajność i trwałośćContinue

    Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w Ciechnowie

    Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w Ciechnowie

    Sofidel, jedna z wiodących na świecie grup w przemyśle papierniczym, zajmująca się produkcją papieru higienicznego do […]

    Czytaj więcej… Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w CiechnowieContinue

    Tagi : Goldhofer, transport ponadnormatywny
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – wrzesień 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone