Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
W kwietniu 2023 r. wagon do kontroli geometrii torów Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB) o łącznej masie prawie 50 ton musiał zostać przetransportowany ze stacji manewrowej w Stadthafen Linz przez Dunaj do stacji kolejowej Urfahr w centrum Linzu. Do okresowych prac kontrolnych na torze, transport wagonu zlecono doświadczonym ekspertom ds. transportu ciężkiego z firmy Prangl GmbH.
Dzięki nowej, obrotowej kombinacji »FT SERIES« 2+4 z platformą do pojazdu szynowego, cała 47-metrowa wiertnica o łącznej masie 135 t została bez problemu przeprowadzona nocą przez centrum miasta. Ponadto firma Prangl była w stanie znacznie zredukować swoje nakłady kapitałowe, ponieważ pomimo nowych wózków możliwe było wykorzystanie platformy ładunkowej z istniejącego w firmie taboru – dzięki uniwersalnym opcjom kombinacji »SERII FT« firmy Goldhofer.
Wagon inspekcyjny ÖBB wraz z urządzeniami do pomiaru i rejestracji geometrii toru został następnego dnia rozładowany w Urfahr i przejechał ok. 100-kilometrowy odcinek toru przed powrotem po południu w celu przeładunku na zestaw siodłowy. – Imponujący skok zawieszenia wynoszący 640 mm znacznie ułatwia załadunek – zwłaszcza przy dużym napięciu wstępnym platformy ładunkowej i konieczności odłączenia przedniego wózka – mówi Roland Walzl, kierowca transportu ciężkiego i specjalnego w firmie Prangl.
Podróż powrotna na plac rozrządowy, również w nocy, rozpoczęła się od wyzwania: ze względu na bardzo ograniczoną przestrzeń zestaw musiał zostać odwrócony na odcinku około 300 m do skrzyżowania, na którym można było zawrócić. Dzięki wyjątkowo szerokiemu kątowi skrętu wynoszącemu ± 60°, nie stanowiło to żadnego problemu dla zespołu Prangl. Stamtąd podróż była kontynuowana przez centrum miasta, gdzie nowe moduły do dużych obciążeń »SERII FT« po raz kolejny udowodniły swoją wartość: zostały doskonale skonfigurowane do użytku w ciasnych przestrzeniach podczas procesu zamawiania (m.in. niska wysokość załadunku osiągnięta przy pomocy 205 opon) zestaw – o całkowitej wysokości 4,6 m – był w stanie przejechać pod liniami napowietrznymi i sygnalizacją świetlną w centrum miasta oraz różnymi znakami drogowymi.
Ostatni, ok. 5-kilometrowy odcinek jazdy był pod prąd, zamkniętą austriacką A7 do stacji rozrządowej w Stadthafen Linz. – Dzięki nowym wytrzymałym modułom z »SERII FT« możemy elastycznie reagować na każde wyzwanie, czy to manewrowanie w ograniczonej przestrzeni, czy też potrzebę różnych kombinacji modułów. Możemy szybko dostosować się do wymagań – mówi Jochen Schmidt, kierownik działu transportu ciężkiego i transportu specjalnego w Prangl. – Dla nas wielką zaletą »SERII FT« jest to, że zmiany w systemie transportowym można wprowadzać bez żadnych problemów w dowolnym momencie. Ponadto obsługuje również kombinacje z pojazdami i platformami załadunkowymi z naszej istniejącej floty. Oznacza to, że jesteśmy doskonale przygotowani na przyszłość i nie możemy się doczekać przyszłych operacji transportowych..
(s), fot. Goldhofer
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 75